گروه ورزش: هنوز یک هفته از ختم غائله حبس محمد مایلی‌کهن نمی‌گذرد که حالا یک پرونده قضایی دیگر در فوتبال ایران به مراحل حساس و پیچیده رسیده است. درست وقتی همه خوشحال بودند که سرمربی اسبق تیم ملی کشورمان بار دیگر می‌تواند نوه‌هایش را در آغوش بکشد، مقدمات ممنوع‌الخروج شدن کاپیتان تیم ملی توسط دادگاه فرهنگ و رسانه فراهم می‌شد. جواد نکونام که به منظور حضور در دیدار دوستانه کشورمان برابر کره‌جنوبی به تهران سفر کرده بود، بعد از مهیا کردن تک گل این بازی برای سردار آزمون متوجه شد حق خروج از کشور را ندارد. در همین راستا شماره شش لالیگایی فوتبال ایران صبح چهارشنبه در این دادگاه حاضر شد. آن‌طور که خبرگزاری تسنیم گزارش داده، مشکل نکو فعلا حل شده و او به قید ضمانت می‌تواند از کشور خارج شود. مصاحبه علیه قلعه‌نویی؛ شروع ماجرا

جواد نکونام بعد از یک سال و نیم حضور نه چندان درخشان در استقلال، اواسط لیگ سیزدهم در حالی این باشگاه را ترک کرد و به الکویت پیوست که در مورد این جدایی، حرف‌وحدیث‌های بسیار زیادی وجود داشت. از همان ابتدا روشن بود که این قطع همکاری با چاشنی دلخوری اتفاق افتاده و ممکن است بعدا به محل اختلاف تبدیل شود. همین اتفاق نیز رخ داد و اندکی پیش از آغاز لیگ چهاردهم حرفه‌ای، نکونام در دو مصاحبه بسیار جنجالی از خجالت امیر قلعه‌نویی درآمد. او به سرمربی استقلال و برخی از اطرافیانش اتهاماتی وارد آورد که با واکنش تند قلعه‌نویی مواجه شد. امیر گفت که اصلا از ابتدا نکونام را نمی‌خواسته و او را به توصیه علی کفاشیان جذب کرده است. با این وجود انگار دل سرمربی استقلال با همین پاسخ شفاهی آرام نگرفت و او موضوع را از طریق مجاری قضایی پیگیری کرد. شاید در ابتدا خیلی‌ها گمان می‌کردند این هم یکی از همان پرونده‌هایی است که بعد از مدتی به مصالحه می‌انجامد و با چند لبخند مصنوعی به پایان می‌رسد، اما موضوع انگار خیلی جدی‌تر از این حرف‌هاست. این روزها انگار همه می‌خواهند مناقشات ورزشی را تا «آخر خط» پیگیری کنند. این وسط اگر دایی نامه نوشت و مایلی‌کهن را به خاطر نوه‌هایش بخشید، کاپیتان تیم ملی بدشانس است که فعلا سنش به نوه داشتن نمی‌خورد!

نکونام هم شاکی است؟

به نظر می‌رسد پرونده درگیری نکونام و قلعه‌نویی ابعاد دیگری هم دارد، چرا که حالا زمزمه‌هایی در مورد شکایت جواد از عوامل باشگاه استقلال نیز مطرح شده است. دیروز خبرگزاری فارس در همین مورد نوشت: «به دلیل شکایت سرمربی استقلال از جواد نکونام، از سوی دادگاه دو بار برای وی احضاریه آمده بوده اما به دلیل اینکه او در تهران حضور نداشته از سوی دادگاه ممنوع‌الخروج می‌شود. از سویی خود نکونام از قلعه‌نویی شکایت کرده است و باید دید در آینده تکلیف شکایت این دو از هم به کجا می‌رسد.» همچنین شایعاتی هم در مورد شکایت نکونام از افجه‌ای مطرح شده بود که سخنگوی باشگاه استقلال در این مورد به سایت کاپ گفت: «در این باره حرفی ندارم چون اصلا این موضوع برایم اهمیتی ندارد. با این حال اگر چنین اتفاقی رخ داده من تابع قانون هستم و هر تصمیمی بگیرند، می‌پذیرم. تا جایی که به یاد دارم من راجع به نکونام حرفی نزدم و تمام صحبت‌هایم کلی بوده و موضع باشگاه استقلال را مطرح کرده‌ام.»