صدای اعتراض مستاجرها بلند شد

گروه ورزش: خبر خیلی کوتاه بود؛ فدراسیون فوتبال بابت ساختمان دو باشگاه استقلال و پرسپولیس از آنها اجاره می‌خواهد. این خبر توسط قنبرزاده، عضو هیات رئیسه فدراسیون فوتبال اعلام شد و موجی از واکنش‌ها را از سوی مقامات این دو باشگاه درپی داشت. ماجرا از این قرار بود که سال‌ها پیش و در زمان مدیریت دادکان بر فدراسیون فوتبال، او دو ساختمان برای این دو باشگاه خریداری کرد اما برای آنکه این ساختمان‌ها در تغییرات متناوب مدیریت این دو باشگاه دستخوش اتفاقی نشود و به‌عنوان یک سرمایه همیشگی برای آنها بماند، سند آن را به نام فدراسیون فوتبال زد تا هر مدیری از راه رسید هوس فروش آن به سرش نزند؛ اما حالا وارثان دادکان به فکر گرفتن اجاره بها از این دوساختمان افتاده‌اند، اتفاقی که هرگز در این چند سال رخ نداده بود. جواب تند مستاجرها

مستاجرها هم که به زندگی زیر این سقف بدون دادن اجاره بها عادت کرده‌اند به‌شدت نسبت به این ادعای قنبرزاده واکنش نشان دادند. افشارزاده مدیرعامل استقلال به «ایسنا» می‌گوید: «مگر چنین چیزی می‌شود؟ خود باشگاه استقلال برای این ساختمان هزینه کرده است و این ساختمان زمان دادکان به باشگاه استقلال داده شده است. نمی‌دانم آقای قنبرزاده با چه منطقی این حرف‌ها را مطرح کرده است؟ ساختمان فعلی ما متعلق به باشگاه استقلال است و صحبت‌های قنبرزاده به بحث خصوصی‌سازی ربط پیدا می‌کند. صحبت‌های قنبرزاده غیرمنطقی است و حتما با کفاشیان در این رابطه تماس می‌گیرم و در این باره با او گفت‌وگو می‌کنم.»

وی در پاسخ به این سوال که قنبرزاده مدعی شده است دادکان به لحاظ قانونی نمی‌توانست ساختمان را به صورت مالکیت به استقلالی‌ها بدهد، با انتقاد از این عضو هیات رئیسه فدراسیون از او خواست اطلاعات خود را بالا ببرد: «قنبرزاده کمی صبر کند و از روی احساسات صحبت نکند. بهتر است ایشان کمی مطالعه کنند و این قدر با عجله اظهارنظر نکنند.» از جمع مدیران پرسپولیس خطیب مدیرعامل سابق این باشگاه است که جواب فدراسیون را داده است. او به سایت فوتبال ایران می‌گوید پرسپولیس هم در خرید ساختمان فعلی سهم داشته است: «در سال ۸۴ نزد دادکان رفتم و از او درخواست کردم ساختمانی را برای باشگاه پرسپولیس و استقلال مهیا کند. بعد از فکر و مطالعه دادکان قبول کرد که این کار را انجام دهد. برای خرید ساختمان ۴۰۰ میلیون فدراسیون فوتبال و ۷۰۰ میلیون خودم پرداخت کردم. آن زمان توافق کردیم به دلایلی مانند عدم فروش ساختمان باشگاه توسط مدیران آینده و اینکه این ساختمان جای طلب‌ طلبکاران اهدا نشود، سند آن را به نام فدراسیون فوتبال بزنیم.» مدیرعامل پیشین باشگاه پرسپولیس تاکید کرد: «فدراسیون فوتبال حق تصرف در این ساختمان را ندارد و چه بسا که آن ۴۰۰ میلیون هم ازطریق بلیت‌فروشی بازی‌های پرسپولیس تامین شده باشد.» خطیب فدراسیون‌نشین‌ها را از ورود به این موضوع برحذر می‌دارد: «ساختمان باشگاه پرسپولیس متعلق به این باشگاه است، چون پول خریدش را خودمان داده‌ایم. قنبرزاده حرف اشتباهی زده است. فدراسیون هزار کار دیگر دارد و بهتر است آقایان به این کارها برسند، شما چه کار به ساختمان پرسپولیس دارید؟! دادکان کار خوبی کرده و آقایان این کار را خراب نکنند، این کار گناه است. تمام مدارک این قضیه موجود است و می‌توان آنها را ارائه کرد.»

قنبرزاده: من فقط راوی بودم

اما بشنوید از قنبرزاده عضو هیات رئیسه و مدیرعامل باشگاه نفت که کاسه کوزه‌های این ماجرا بر سرش شکسته شده است. او مدعی است گرفتن اجاره از این دو باشگاه خواست تمام اعضا بوده و او به‌عنوان سخنگوی هیات رئیسه فقط آن را اعلام کرده است. قنبرزاده به خبرگزاری فارس می‌گوید: «چندی قبل در جلسات هیات رئیسه فدراسیون فوتبال اعضا به این نتیجه رسیدند که من به‌عنوان سخنگو، اخبار جلسه را انعکاس دهم تا از تعدد مصاحبه جلوگیری شود و در این چند وقت هم اخبار جلسه هیات رئیسه فدراسیون فوتبال را من به خبرنگاران گزارش می‌دادم. در جلسه دوشنبه گزارش حسابرس مستقل قرائت شد؛ چرا که در مجمع گذشته فدراسیون فوتبال که حدود ۷۰ نفر عضو حاضر بودند بحث واگذاری ساختمان دو باشگاه استقلال و پرسپولیس که در آن استقرار دارند، مطرح شد و موضوع این بود که ساختمان این دو باشگاه تعیین تکلیف شود. مجمع فدراسیون فوتبال با واگذاری ساختمان این دو باشگاه به استقلال و پرسپولیس در صورتی که اسناد مالکیت به نام فدراسیون فوتبال باشد، موافق نبود.» سخنگوی هیات رئیسه فدراسیون فوتبال از خواست هیات رئیسه برای روشن کردن تکلیف این دو ساختمان می‌گوید: «مجمع فدراسیون مصوبه‌ای داد تا مالکیت این دو ساختمان بررسی و مشخص شود که این دو ساختمان برای استقلال و پرسپولیس است یا فدراسیون فوتبال. در جلسه دیروز بازرس و حسابرس مستقل تعیین کرد که تکلیف این دو ساختمان با توجه به گزارش مجمع هر چه زودتر مشخص شود. این مساله دقیقا طبق مصوبه مجمع فدراسیون فوتبال بود و سند ثبتی که در این باره ارائه شد نشان می‌داد که سند ششدانگ این دو ساختمان به نام فدراسیون است. این بحث شخصی من نبود که عزیزان استقلال و پرسپولیس این‌گونه صحبت کردند. من تنها راوی و قرائت‌کننده مصوبه هیات رئیسه فدراسیون فوتبال بودم و تنها نقل قول کردم چرا که خودم اعتقاد دارم به همه باشگاه‌ها از جمله استقلال و پرسپولیس که هواداران زیادی دارند باید در چارچوب قوانین و ضوابط کمک شود.»