رئیس فدراسیون جهانی والیبال با ارسال نامه‌ای به رئیس فدراسیون والیبال ایران، آرژانتین را به عنوان میزبان رقابت‌های قهرمانی نوجوانان جهان معرفی کرد. به گزارش «ایسنا»، در حالی که چندی پیش در کنگره جهانی ۲۰۱۴ والیبال در ایتالیا میزبانی مسابقات والیبال قهرمانی نوجوانان جهان به ایران داده شده بود، دکتر آری گراسا با ارسال نامه‌ای به دکتر محمدرضا داورزنی ضمن عذرخواهی و تشکر از ایران به خاطر پذیرفتن میزبانی قهرمانی نوجوانان جهان، اعلام کرد که کشور آرژانتین به عنوان میزبان این رقابت‌ها (مسابقات والیبال قهرمانی نوجوانان جهان) معرفی شده است.

محمدرضا داورزنی درخبرگزاری فارس نسبت به این موضوع از خود واکنش نشان داد و آن را به سیاه‌نمایی علیه ایران مربوط دانست: «افرادی هستند که به هر شکلی می‌خواهند علیه ایران سیاه‌نمایی کنند حالا می‌بینند که رشته‌ای آمده و حرف‌هایی برای گفتن در سطح جهان دارد؛ می‌بینند که توانمندی جوانان این مرز و بوم بسیار بالا است و با هیچ روشی نمی‌توانند آن را سانسور کنند. وقتی در مسابقات جهانی که چندین میلیون نفر بیننده آن هستند و تیم‌های بزرگی مانند ایتالیا و آمریکا و... را شکست می‌دهیم هیچ‌کس نمی‌تواند آن را سانسور کند. نمی‌توانند بگویند تیمی که آمریکا را شکست داده برزیل بوده و مجبور هستند بگویند که جمهوری اسلامی ایران بر آمریکا غلبه کرد.»

رئیس فدراسیون والیبال ازهزینه‌های بسیار برای تخریب چهره ایران می‌گوید: «دنیا میلیون‌ها دلار هزینه می‌کند و شبکه‌های مختلف راه می‌اندازد که به نوعی ایران را تضعیف کند؛ آنها می‌خواهند شرایط ایران را به لحاظ سیاسی، امنیتی و اجتماعی بی‌ثبات جلوه دهند، اما در این بین رشته‌ای می‌آید که حرف‌های زیادی برای گفتن دارد و می‌تواند سفیر ایران در کشورهای مختلف باشد؛ همین موضوع موجب می‌شود تا پشت‌پرده ورزش دنیا دنبال این باشد که مانع پیشروی آن شود.»

داورزنی در پشت پرده اتفاقات اخیر مسائل غیرورزشی را می‌بیند: «بحث‌هایی که این روزها مطرح می‌شود، گره‌ زدن برخی از مسائل که ربطی به ورزش ندارد به بدنه ورزش، ارتباط دادن برخی بهانه‌ها و مسائل بی‌ارزش به ورزش و... نشان از واقعیتی دارد که باید بپذیریم تمام مسائل ورزش صرفا ورزشی نیست. در اجلاس فدراسیون جهانی شاهد بودم که خیلی از کشورها دوست ندارند ایران این‌گونه پیشرفت کند.» وی رئیس فدراسیون اتریش را به جوسازی علیه ایران متهم می‌کند: «رسالت همه ما سنگین است؛ باید بدانیم بزرگ شده‌ایم و باید تاوانش را بدهیم. با همکاری و همفکری بهتر باید مسیر سختی را که در آن قرار گرفته‌ایم طی کنیم. طبیعتا اتفاقاتی که رخ می‌دهد نشان‌دهنده آن است که تمام اتفاقات ورزش، ورزشی نیست. تنها برد و باخت و دادن و گرفتن میزبانی نیست، بلکه این موضوعات کاملا هدایت شده است. وقتی رئیس فدراسیون اتریش بسیج می‌شود تا ایران را از گرفتن میزبانی‌ها در تمام رشته‌ها محروم کند، چون مثلا فلان اتفاق در ایران رخ داده است، چگونه می‌توان این موضوع را تعبیر کرد؟ آیا می‌توان گفت که تصمیمات برپایه اتفاقات ورزشی گرفته می‌شود؟ رئیس فدراسیون جهانی را تحت فشار قرار می‌دهند که درمورد موضوعی علیه ایران موضع‌گیری کند.»

رئیس فدراسیون والیبال تصریح کرد: «نباید از این اتفاقات ساده گذشت؛ دشمنان نظام به شکل‌های مختلفی کار می‌کنند و یکی از این روش‌ها میدانی است که جدیدا به دست آورده‌اند. امیدواریم با تدبیر و با پیگیری‌هایی که می‌کنیم بتوانیم مانع ایجاد بحرانی شویم که می‌خواهند ایجاد کنند.»