گروه ورزش: به نظر می‌رسد حواشی اتفاق افتاده در پرسپولیس طی ماه‌های اخیر، حالا محمود گودرزی را دچار چالشی جدید کرده است. دیروز خبر رسید ۱۰ نماینده مجلس شورای اسلامی سوالاتی از وزیر ورزش وجوانان دارند که وی برای پاسخگویی به آنها باید راهی بهارستان شود. در این بین مهرداد بذرپاش، به عنوان یکی از نمایندگانی که از وزیر سوال دارد مسائلی را مطرح کرده که این شائبه را تقویت می‌کند. اختلال در باشگاه‌های محبوب

بذرپاش در مورد سوالاتش از گودرزی به خبرگزاری فارس می‌گوید: «سوال من درباره برخورد وزارت ورزش با فدراسیون‌ها و دخالت در امور آنها با توجه به استقلال‌شان است. اینکه فدراسیون‌ها شاهد عزل‌های یکباره هستند بدون اینکه مجمع برگزار شود. این کار ممکن است ما را در مجامع بین‌المللی دچار مشکل کند.» و البته این نماینده تهران در ادامه به حواشی ایجاد شده برای برخی تیم‌های ورزشی هم اشاره می‌کند: «اختلال در باشگاه‌های بنام که طرفداران زیادی هم دارند یکی دیگر از سوالات است. نحوه مدیریت و برخوردی که اتفاق می‌افتد زیبنده حاکمیت ورزش نیست.» این‌طور که از فحوای کلام بذرپاش پیدا است، حوادث مدیریتی عجیب رخ داده برای سرخابی‌ها و به ویژه باشگاه پرسپولیس می‌تواند بخشی از سوالات این نماینده از گودرزی را تشکیل بدهد. در حقیقت مدت‌ها است که تعدادی از هواداران پرسپولیس در فضاهای مجازی به انتقاد از سیاست‌های وزارت ورزش و جوانان در قبال باشگاه محبوب‌شان می‌پردازند. این انتقادات، به ویژه در مقطع اخراج علی دایی از جمع سرخپوشان شدت گرفت، مخصوصا که سرمربی و مدیرعامل معزول قرمزها در مصاحبه‌های‌شان به نوعی شخص وزیر را عامل اصلی این اتفاقات معرفی کردند. البته همان زمان اطرافیان گودرزی به شدت منکر این مساله شدند، تا جایی که اخیرا حتی خبر شکایت وزیر ورزش از علی دایی و احضار آقای گل فوتبال ملی جهان به دادگاه در رسانه‌ها منتشر شد. حالا باید دید این موضوع هم در مجلس مطرح می‌شود یا نه و در صورت طرح بحث، گودرزی چه توضیحی در قبال آن خواهد داشت.

جوانان، بخش فراموش شده

البته همه ماجرا همین نیست و به نظر می‌رسد نمایندگان سوالاتی هم در مورد بخش جوانان داشته باشند. بذرپاش در این مورد می‌گوید: «فراموشی حوزه جوانان در وزارت ورزش همان‌طور که حدس زده می‌شد اتفاق افتاد و تقریبا برنامه خاصی را در این وزارتخانه شاهد نیستیم. عدم برنامه‌ریزی در این وزارتخانه به سازمان ملی جوانان گره زده می‌شود. گویا مشکل اصلی احیای مجدد سازمان ملی جوانان است.» موسی‌الرضا ثروتی نیز در همین مورد به خبرگزاری فارس توضیح می‌دهد: «سوال من در ۵ بند مطرح می‌شود که دو بند آن مربوط به جوانان است. بخش جوانان مغفول مانده و برنامه‌ریزی مناسبی صورت نگرفته است.» نماینده مردم بجنورد برخی دغدغه‌های بومی هم دارد: «عدم حمایت از تیم‌های ورزشی یکی از موارد است. هیچ‌گونه حمایتی از تیم دسته دومی که ما داریم، نمی‌شود. سالن‌ها و ورزشگاه‌های نیمه‌تمام نیز یکی از سوالاتی است که من از وزیر ورزش دارم.»