پراشتباه دررفتار پرحاشیه درگفتار

گروه ورزش: آنچه در بازی پرسپولیس مقابل گسترش فولاد در داخل و خارج از زمین رخ داد عادت همیشگی پرسپولیس در این فصل بود. انبوهی از مشکلات و اشتباهات فردی و گروهی در درون زمین و مجموعه‌ای از حاشیه‌ها و جنجال‌ها بیرون از مستطیل سبز.تبدیل برد دو بر صفر به تساوی دو بر دو شاهکار بازیکنان و کادر فنی قرمزها در درون زمین بود که با چاشنی از دست دادن یک پنالتی حساس توسط اومانیا ستاره خارجی تیم کامل شد. تعویض‌های درخشان هم بی اثربود وگلری که دوهفته پیش ناجی تیم در ضربات پنالتی جام حذفی شد حالا با یک اشتباه فاحش و خوردن گل از زاویه بسته به چهره منفور میان هواداران تبدیل شد تا دو امتیاز حساس قبل از دربی قرمز‌ها را بپراند. اما در این آخر هفته تلخ آنچه بیشتر دراردوگاه قرمزها پررنگ بود بازهم «حاشیه» بود.

درگیری روی نیمکت

پرده اول حاشیه‌های پرسپولیس را رضا حقیقی رقم زد او اتفاقا جای خودش را به صادقیانی می‌داد که به دلیل همین حاشیه سازی‌ها به نیمکت تبعید شده بود.حقیقی مستقیم راهی رختکن شد و سر راه تابلو‌های تبلیغاتی را با لگد از سر راهش دورکرد.رفتاری که در ادبیات فوتبالی اعتراض محسوب می‌شود.بعد از او میثم حسینی که با ارفاق از پرسپولیس اخراج نشده روی نیمکت با الفاظ درشت جواب حسین عبدی دستیار درخشان را داد. اتفاقی که البته هر دو نفر آن را بی اهمیت تلقی کردند. عبدی بعد از بازی گفت: «بازیکنان باید جایگاهشان را بدانند و متوجه حرکاتی که می‌کنند، باشند. قطعا در آینده می‌بینید که نظم بیشتری در تیم حاکم می‌شود و این اتفاقات رخ نمی‌دهد. من در مورد ماجرای حسینی صحبتی نمی‌کنم اما هیچ کدام از بازیکنان و حتی بزرگ‌ترین‌شان نمی‌توانند با من رفتار بدی داشته باشند.» بعد از این اظهارنظر نوبت به حمید درخشان رسید تا در کنفرانس مطبوعاتی در اظهار نظری عجیب عدم برخورد با حاشیه سازان تیمش را به بسته بودن دستش در استفاده از بازیکنان ربط دهد: «جمع کردن این حاشیه‌ها خیلی ساده است، ولی اگر امروز من همه را اخراج کرده بودم و با همه بازیکنان برخورد می‌کردم به نظر شما چه کسی باید به درون زمین می‌رفت؟ ما مجبوریم تا نیم فصل صبر کنیم. اخراج کردن بازیکن در این شرایط به ما لطمه می‌زند ولی بازیکن هم باید بداند اینجا جایی نیست که هر کاری که دلش خواست انجام بدهد. آنها پشت‌شان قرص شده که دست ما خالی است و شاید هر کاری که می‌خواهند انجام می‌دهند، همین شرایط باعث شده ما دچار دوگانگی شویم.»

سوشا هم خداحافظی کرد

استارت حاشیه بعدی را خود درخشان زد. او با انتقاد تند و صریح از گلر تیمش کاسه کوزه‌ها را سرمکانی شکست تاموجبات رنجش او را فراهم کند.

آستانه تحمل پایین بازیکنان پرسپولیس در این روزها باعث شده سوشا هم به سبک صادقیان خداحافظی اینستاگرامی کند و این پیغام را منتشرکند: «باشه از پرسپولیس میرم ولی فکرشم نمی‌کردم یه روز از پرسپولیس جدا بشم. از فردا خودم شخصا میرم دنبال رضایتنامه. بازی با نفت (اولین بازیم) فهمیدم که کارم خیلی سخته... الانم به‌خاطر سربلندی پرسپولیس حاضرم جونمو بدم.دم همتون گرم بای پرسپولیس بای اینستاگرام.» او که با شعارهایی از روی سکوها از طرف تماشاگران به‌عنوان مقصر اصلی معرفی شده بود درست با استفاده از همان نقطه ضعفی که درخشان به آن اشاره کرده بود‌ساز جدایی را کوک کرد تا احتمالا بیشتر مورد توجه پرسپولیسی‌ها قرار گیرد و سرمربی هم دیگر اجازه انتقاد از او را به خود ندهد.

بنگر و کنایه به بعضی‌ها

اما این هم پایان ماجرا نبود. محسن بنگر ستاره خط دفاع تیم آخر وقت روز پنج‌شنبه و در حالی‌که از متن پیغامش هم مشخص است بیخوابی به سرش زده متنی را در صفحه شخصی خود منتشر می‌کند که کنایه به هم تیمی‌هایی است که قصد جدایی کرده‌اند یعنی سوشا و صادقیان. او مدعی است برخلاف دیگران جایی نمی‌رود و می‌ماند تا تیم را درست کند. او نوشته است: «از بس اعصابم خرده خوابم نمی‌بره ولی من بر خلاف خیلی از دوستام نمی‌رم از این تیم تا با کمک هوادارا یه جامو ببرم بالا. دوست دارم و می‌مونم تا پرسپولیس دوباره آقای فوتبال ایران بشه. هر چند الانم با همین وضعم عشق و تاج سر همه تیم‌ها است.»

درحالی که این پیام از اختلافات شدید در درون تیم خبر می‌دهد کاپیتان پرسپولیس هم خواهان برخورد با همبازی‌های متخلفش شد و درجمع خبرنگاران گفت: «تیم مدیرعامل، سرمربی و کمیته انضباطی دارد و به نظرم باید جلسه بگذارند و این مسائل را بررسی کنند. رضا حقیقی که شنیدم از کادرفنی اجازه گرفته و به رختکن رفته و به روی نیمکت بازگشته است. در مورد میثم حسینی نیز نمی‌دانم چه اتفاقی روی نیمکت رخ داده است. »

واکنش باشگاه: کمیته انضباطی فعال می‌شود

بالاخره مجموعه این اتفاقات باشگاه پرسپولیس را به واکنش مجبور کرد. خواجه وند سخنگوی باشگاه در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس از فعال شدن کمیته انضباطی باشگاه خبر داد: «حقیقت این است که بازیکنان ما حرفه‌ای هستند و باید یکسری مسائل را رعایت کنند و نباید مرتب به آنها تذکر داد؛ چرا که بهتر از هر کسی می‌دانند موارد را باید رعایت کنند اما ما هم باید فکر اساسی در این باره بکنیم. باشگاه نگاه خودش را به این مسائل دارد و هنوز هم معتقدیم که نگاه قهرآمیز نباید به این موارد داشته باشیم اما باید منافع باشگاه هم در نظر گرفته شود. از این هفته کمیته انضباطی باید به صورت منسجم‌تری کار کند.» وی درباره اینکه چرا اعتراض بازیکنان پس از تعویض همه‌گیر شده، گفت: «کادر فنی ما همه از بزرگان تاریخ پرسپولیس هستند و درخشان و عبدی از نوادر این باشگاه هستند اما همان‌طور که درخشان بعد از بازی گفت شرایط باشگاه خاص است ولی مطمئن باشید این‌طور نمی‌ماند و به وضعیت تیم سر و سامان می‌دهیم چرا که برای مدیریت باشگاه هم این مساله اهمیت دارد و کمتر از نتیجه‌گیری نیست.»