شجاع سربازی نرفته است!

گروه ورزش: پرونده بازیکنان سرباز همچنان جنجال‌ساز است.اضافه شدن ستاره‌های جدید به این فهرست بار دیگر این رسوایی بزرگ فوتبال ایران را سر زبان‌ها می‌اندازد. ماجرا مربوط به شجاع خلیل‌زاده مدافع ملی‌پوش سابق تیم سپاهان است که با وجود زمزمه‌ها درخصوص حضورش در میان افراد خاطی از ابتدای فصل چندین بازی را هم برای سپاهان انجام داده است. درواقع همین یکی دو هفته پیش بود که حمید درخشان که گویا از منابع خبری خود از مشکل خلیل‌زاده مطلع شده بود از سازمان لیگ به‌خاطر دادن اجازه بازی به او و محروم کردن دیگرانی مثل حسین ماهینی، بازیکن خودش گله کرد و این رفتار را نشانه تبعیض دانست.در آن مقطع مصاحبه درخشان با واکنش تند سپاهانی‌ها مواجه شد و سرمربی قرمز‌ها را به بهانه‌گیری متهم کردند. اما حالا با انتشار رسمی نام مدافع سپاهان و مسجل شدن مشکل‌دار بودن کارت معافیت او، درخشان اولین کسی است که از موضع قدرت در این مورد صحبت کرده و خواسته عجیبی را از سازمان لیگ مطرح می‌کند. او به سایت کاپ می‌گوید: «زمانی که من گفتم خلیل‌زاده سرباز است، همه گفتند درخشان می‌خواهد بهانه بیاورد و ناکامی‌های تیمش را توجیه کند. حالا خوشحالم که همه فهمیدند حرف من درست بوده است. ما پیگیر داستان هستیم. باشگاه پرسپولیس مشغول تنظیم نامه‌ای اعتراض‌آمیز به کمیته انضباطی است تا پرونده تشکیل شود. قطعا حق ما است که نتیجه بازی را ۳ بر صفر به سودمان کنند و پیگیر این مساله تا آخر هستیم. خلیل‌زاده بازیکن غیرمجاز بوده و نباید مقابل پرسپولیس بازی می‌کرده است. ضمن اینکه تیم ما با این ۳ امتیاز چند رده در جدول صعود می‌کند. امیدوارم حق را به حقدار بدهند.»

گلایه سپاهان از بازیکنان متخلفش

اما بشنوید از مدیرعامل باشگاه سپاهان که تاکنون دو بازیکن کلیدی‌اش یعنی حمودی و شجاع خلیل‌زاده را به دلیل همین تخلفات از دست داده است.او مقابل قانون تمکین می‌کند و اطمینان می‌دهد هر حکمی داده شود به آن گردن می‌گذارد: «همه موضوعات باید درست بررسی شود چرا که به هر حال ورزشکاران ما صاحب وجهه در سطح شهر و کشور هستند و با این شرایط درآمدهایشان هم کنسل می‌شود و اگر بخشنامه‌ای که تاج درباره آن صحبت کرده به صورت کتبی به دست ما برسد از لحاظ حقوقی هم این مساله را رسیدگی می‌کنیم. هر چند که شاید در همه جای دنیا چنین مشکلاتی برای فوتبالیست‌ها پیش بیاید و حتی در کشور ما هم شاید این مساله برای خیلی‌ها وجود داشته باشد اما چون فوتبالیست نیستند صدایش درنیامده است!»

مدیرعامل باشگاه سپاهان مدعی است باشگاهش از ناحیه این بازیکنان متخلف دچار ضرر و زیان شده است. او که با خبرگزاری فارس در این خصوص صحبت می‌کرد، گفت: «با این همه ما احترام زیادی برای قهرمانان‌مان قائل هستیم اما تسلیم قانونیم و هر چه قانون بگوید آن را انجام می‌دهیم هر چند باید این را هم در نظر داشت که به ما خسارت رسیده و باید آن را جبران کنیم چون این بازیکنان تا همین جا هم هزینه‌های هنگفتی برای ما داشته‌اند و از امروز تازه باید به دنبال این موضوع برویم تا ببینیم چگونه می‌توانیم این خسارت‌ها را جبران کنیم.

البته تاج به ما گفت که از امروز می‌توانیم دو بازیکن بگیریم و چون دو بازیکن سطح اول ما از ما جدا شده‌اند طبیعتا سقف هم رعایت می‌شود و می‌توانیم بازیکن بگیریم چنان که چند بازیکن خوب خارجی به ما معرفی شدند اما در حوزه فنی تصمیم‌گیرنده فرکی است.»

خلیلیان در پاسخ به این سوال که آیا از حمودی و خلیل‌زاده که می‌دانستند مشکل کارت معافیت از سربازی دارند اما با این حال با سپاهان قرارداد بسته‌اند، گله دارد یا نه، گفت: «بله از این دو بازیکن ناراحت هستیم چرا که آنها قسم خوردند که بعد از هشت سال دیگر این مساله پیگیری نمی‌شود. هر چند باید در نظر گرفت که فوتبالیست‌ها همه چیزشان پول نیست و آنها قهرمانان ملی برای من و همشهریانم به حساب می‌آیند اما با این حال از آنها گله‌مندم. قضاوت نمی‌کنم چون آنها سرمایه‌های ما هستند اما فکر می‌کنم این اتفاق درس بزرگی برای بازیکنان شد که خلاف نکنند و به دنبال مشاوره‌های غلط نروند. شما حاج‌صفی را ببینید که به‌خدمت سربازی رفته و بدون مشکل برای ما بازی می‌کند. البته من می‌دانم که این بازیکنان مشکل پزشکی داشتند که الان حل شده است.»