کی‌روش: بسیار ناراحتم!

گروه ورزش: کارلوس کی‌روش پس از حضور در ایران همانجا در فرودگاه و در جمع خبرنگارانی که به جای مسوولان فدراسیون به استقبال او رفته بودند مصاحبه مفصلی انجام داد و از انتشار برخی اخبار و اظهارنظرها درمورد تیم ملی گله کرد. مصاحبه او را به نقل از خبرگزاری تسنیم بخوانید: برخی افراد مُخِل آسایش تیم ملی شده‌اند

اولین جمله کی‌روش گلایه از افرادی است که بدون ذکر نام آنها را مخل آسایش تیمش معرفی می‌کند: «این مسائل حقیقت دارد. متاسفانه افرادی هستند که همچنان به حرف زدن‌شان ادامه می‌دهند. شرایط کنونی کم‌کم از دست خارج می‌شود و افراد زیادی هستند که با صحبت‌کردن‌شان مُخِل آسایش تیم ملی می‌شوند. این یکی از مسائلی است که باید درخصوص آن با کفاشیان صحبت کنم.» او اجازه نمی‌دهد افراد متفرقه درون فدراسیون درمورد برنامه‌هایش حرف بزنند: «راهی که ما با تیم ملی طی می‌کنیم راه سختی است؛ اما برخی افراد با صحبت‌های‌شان می‌خواهند حرکت ما را کند کنند. اشخاص متعددی درخصوص بازی با زیمبابوه و آث میلان صحبت می‌کنند؛ همچنین افرادی هستند که درمورد اسپانسرها اظهارنظر می‌کنند، به همین منظور زمان آن رسیده است تا با کفاشیان جلسه بگذارم.»

دنبال شهرت هستند

کی‌روش با انتقاد از نحوه اطلاع‌رسانی اخبار تیم ملی به رسانه‌ها یادآور شد: «به هیچ عنوان به گمانه‌زنی‌ها و شایعات توجهی ندارم و شما هم نباید توجه داشته باشید. متاسفانه افرادی هستند که در صحبت با رسانه‌ها یکسری برنامه‌ها و اخباری را تشریح می‌کنند که واقعیت ندارد. این افراد درواقع هنرپیشه هستند و دنبال به شهرت رسیدن بوده و خواهند بود. شخصاً خسته شده‌ام از بس که این بازیگران سینما را دیدم.» جالب اینکه او حتی از رسانه‌ها هم برای مصاحبه با این افراد گله می‌کند: «کار شما اشتباه است که به حرف‌های این افراد گوش می‌کنید و تا زمانی که شما به این اخبار توجه دارید، وضعیت به همین شکل خواهد بود.»

اخبار تیم ملی دقیق در اختیار رسانه‌ها قرار گرفت

سرمربی تیم ملی فوتبال در پاسخ به این سوال که چه افرادی در تیم ملی باید پاسخگوی خبرنگاران باشند، گفت: «پاسخ این سوال را تنها رئیس فدراسیون باید بدهد. من صحبتی می‌کنم و از شما می‌خواهم به آن توجه لازم را داشته باشید. در اردوی پرتغال دیدید چقدر خوب ثابت کردیم که می‌شود کار حرفه‌ای انجام داد.‌ همه شما ملاحظه کردید اخبار تیم ملی چقدر دقیق و درست در اختیار خبرگزاری‌ها و روزنامه‌ها قرار داده می‌شد. هر روز عکس و اخبار و گزارش‌های مختلف از تیم ملی در اختیار خبرگزاری‌ها قرار داده می‌شد و ما در اردوهای آینده هم می‌توانیم این کار حرفه‌ای را انجام دهیم.»

از انتشار برخی شایعات بسیار، بسیار ناراحتم

کی‌روش با ابراز ناراحتی از شایعاتی که درخصوص بازی‌های دوستانه تیم ملی و انتخاب دستیارانش در رسانه‌ها مطرح می‌شود، گفت: «بسیار، بسیار ناراحتم. متاسفانه افرادی که در این موارد اخبار را در اختیار رسانه‌ها قرار می‌دهند به دنبال منافع شخصی خود هستند. شما رسانه‌ها که این افراد را می‌شناسید، نام آنها را اعلام کنید. مشکل اینجاست که بعضی از شما خبرنگاران زیاد اخبار خصوصی را می‌شنوید و چون زیاد می‌شنوید، مدام در حال گمانه‌زنی و شایعه‌سازی هستید! من اصلا موافق اینطور مسائل نیستم.»

نمی‌توانم در مورد وینگادا صحبت کنم

سرمربی تیم ملی فوتبال در پاسخ به این سوال که آیا ماندن یا رفتن نلو وینگادا به نظر او بستگی دارد و اینکه آیا بهتر است سرمربی تیم المپیک تغییر پیدا کند یا خیر، گفت: «من نمی‌توانم در این خصوص اظهارنظری کنم؛ اما به این فکر می‌کنم که چرا تا ۱۵ روز قبل از بازی‌های آسیایی اینچئون حتی سن بازیکنان را نمی‌دانستند و اطلاع نداشتند که قرار است چه بازیکنانی با تیم اعزام شوند؟ چرا در تک تک اردوها کل بازیکنان حاضر نمی‌شدند؟» کی‌روش اما از دوست صمیمی‌اش دفاع می‌کند: «به نظر من باید از وینگادا حمایت کامل انجام دهیم تا بتواند تیم ایران را به المپیک برساند. از وینگادا برای حضور در ایران دعوت شد تا بتواند تیم را به المپیک برساند. حضور در بازی‌های آسیایی جزو برنامه‌های او نبود مثل من که حضور در بازی‌های غرب آسیا جزو برنامه‌هایم نبود و فقط توانست به ما کمک کند.»