کی‌روش: حمایت بیشتری می‌خواهم

گروه ورزش: کارلوس کی‌روش پس از پیروزی تیم ملی برابر بنفیکا در بازی تدارکاتی از انجام این بازی ابراز رضایت کرد: «من ترجیح می‌دهم این مسابقه را یک تمرین خیلی خوب برای بازیکنان تصور کنم. تمرینی که ما در آن توانستیم سخت کار کنیم. این فرصت را داشتیم تا عملکرد بازیکنان را مقابل تیم خوب و پرسرعت بنفیکا شاهد باشیم. فکر می‌کنم بازیکنان با تمرکز خوبی این دیدار را به اتمام رساندند.» سرمربی تیم ملی که با سایت رسمی فدراسیون فوتبال گفت‌وگو می‌کرد از قصدش برای محک‌زدن بازیکنان بعد از چند ماه حرف زد: «این دو بازی فرصتی دوباره برای بازیکنانی که در جام جهانی حضور داشتند بود تا بتوانیم عملکرد آنها را بعد از چند ماه مورد ارزیابی قرار دهیم و همین طور به بازیکنان جوان‌تر نیز این میدان داده شد تا آمادگی خود را به سطح بالاتری برسانند. چراکه در رقابت‌های جام ملت‌های آسیا با تیم‌هایی روبه‌رو خواهیم شد که بازیکنان شاغل در لیگ‌های اروپا دارند.»

کی‌روش انجام بازی‌هایی از این دست را بسیار مهم و حیاتی می‌داند: «تنها راهی که ما می‌توانیم فوتبال خود را توسعه ببخشیم با انجام این‌گونه بازی‌ها است. با کنار هم قرار دادن بازیکنان با تجربه و جوان‌تر می‌توانیم تیم خود را در این اردوها بسازیم و بازیکنان کنار همدیگر این فرصت را پیدا می‌کنند که با یک نگرش آماده شوند و با تعهدی که از خود در این بازی‌های تدارکاتی نشان می‌دهند بتوانند در تیم ملی خود را به اثبات برسانند.»

سرمربی تیم ملی در پاسخ به این سوال که شما نگرش تیم را پسندیدید، گفت: «بله، ما به عنوان یک تیم خوب بازی کردیم. توانستیم بازی را کنترل کنیم. البته در طول بازی سعی کردیم تمرکز در حمله و همین طور به ثمر رساندن گل را حفظ کنیم. به‌نظر من این نوع نگرش تنها از این راه به‌دست می‌آید که در اردوهای تدارکاتی سخت تمرین کنیم.»

کی‌روش در ادامه درباره رقابت‌های جام ملت‌های آسیا و شانس ایران در این تورنمنت از رقیبان ایران می‌گوید: «ابتدا راجع به تیم‌های ژاپن، کره جنوبی و استرالیا صحبت می‌کنم. استرالیا که میزبان رقابت‌های جام ملت‌ها است و در خانه بازی می‌کند بنابراین نسبت به تیم‌های دیگر کار راحت‌تری دارد. اگر از بعد واقع گرایانه نگاه کنیم تیم‌های کره جنوبی، استرالیا و ژاپن شانس صعودشان نسبت به تیم‌های دیگر روی کاغذ بیشتر است.»

او برای این ادعا دلیل هم دارد: «آن هم به این دلیل است که بازیکنان شاغل در لیگ اروپا دارند. البته تیم‌هایی مثل قطر، ازبکستان، عربستان و امارات نیز خوب هستند و باید ببینم چه اتفاقی می‌افتد. همین طور در گروه ما تیم‌های بحرین، قطر و امارات هستند و اگر بخواهیم از گروه صعود کنیم باید سخت کار کنیم و کاملا آماده باشیم. به حمایت‌های زیادی از فدراسیون فوتبال نیاز داریم همان‌طور که قبل از مسابقات جام جهانی تیم ملی را به‌خوبی پشتیبانی کردند در حال حاضر به این حمایت‌ها احتیاج بیشتری داریم. اگر می‌خواهیم در مسابقات حضوری قوی داشته باشیم باید این حمایت‌ها نسبت به برزیل دوبرابر شود؛ چراکه در برزیل رقبای ما توقع خاصی از ما نداشتند، ولی در استرالیا این گونه نیست.»

سرمربی تیم ملی حسابی از بازیکنانش راضی است: «بازیکنان در این اردو ثابت کردند اگر فرصت کار کردن و آماده سازی صحیح و مناسب داشته باشند می‌توانند باعث افتخار این مردم شوند.»