کاربه وزارت اطلاعات کشید

گروه ورزش: حضور مدیران پرسپولیس در اسپانیا قرار بود با برد تبلیغاتی آوردن رئال به ایران همراه شود، اما ملاقات با فردی به نام «جهانشاهی» که گفته می‌شود از عناصر ضدانقلاب است در کنار پرز به یک جنجال بزرگ تبدیل شد و حتی کار به واکنش مجلس کشید. بیژن نوباوه عضو کمیته فرهنگی مجلس شورای اسلامی با انتشار بیانیه‌ای نسبت به ملاقات مدیران باشگاه پرسپولیس با یکی از عناصر ضدانقلاب واکنش نشان داد. او بیانیه خود را در اختیار خبرگزاری تسنیم قرار داد. نوباوه در بخشی از آن ضمن گلایه از این ملاقات از وزیر ورزش توضیح خواسته است: «ملاقات مسوولان باشگاه پرسپولیس با عناصر ضدانقلاب از جمله امیر حسین جهانشاهی که از عناصر معروف ضدانقلاب خارج از کشور و رژیم صهیونیستی است به چه دلیل بوده است؟ مسوولان باشگاه پرسپولیس به چه دلیلی برای انجام ملاقات و ایجاد ارتباط با باشگاه رئال مادرید با این فرد ارتباط برقرار کرده‌اند؟ وزارت ورزش باید در این خصوص پاسخگو باشد که نحوه ارتباط چطور بوده و چرا این کار انجام شده است؟ حتما وزارت ورزش و جوانان و شخص وزیر ورزش و جوانان باید در این خصوص به مجلس پاسخگو باشد وحتما کمیسیون فرهنگی مجلس این مساله را به جد پیگیری خواهد کرد.»

سیاسی: واسطه‌ای در کار نبود

اما حمیدرضا سیاسی رئیس هیات مدیره باشگاه پرسپولیس با رد این شایعه که مدیر یک شبکه تلویزیونی خارج از کشور این ملاقات را ترتیب داده است با دفاع از خود در این خصوص به «ایرنا» توضیح می‌دهد: «ما به دعوت پرز رئیس باشگاه رئال مادرید به اسپانیا رفته بودیم و هیچ فرد واسطه‌ای برای این اقدام وجود نداشت. در مراسم استقبال سانچز دبیر اجرایی و سایر مدیران رئال‌مادرید نیز حضور داشتند درآنجا من برای نخستین بار با یک ایرانی که رابطه دوستانه‌ای با پرز و سایر عوامل رئال مادرید داشت و با ما نیز محترمانه برخورد کرد آشنا شدم. ابتدا و قبل از هر چیزی پرسیدم این آقا کیست و خودش را معرفی کرد و این برای نخستین بار بود که او را می‌دیدم. در آنجا متوجه شدم پرز از او حرف شنوی دارد و از او خواست با ما کمال همکاری را داشته باشد در همین راستا پرز به مدیر اجرایی نیز دستورات لازم را برای حداکثر همکاری با ما صادر کرد.»

پرونده به وزارت اطلاعات کشیده می‌شود

اما از سوی دیگر پورمختار رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی که با «کاپ» صحبت کرده در رابطه با این ماجرا می‌گوید: «هنوز از نظرما چیزی تایید شده نیست و پس از پایان ارزیابی‌ها رای خود را صادر می‌کنیم.»

وی درباره اینکه گفته می‌شود واسطه توافق مدیران دو باشگاه پرسپولیس و رئال مادرید، فردی ضدانقلاب به نام امیرحسین جهانشاهی است که در گذشته جاسوس موساد بوده است، گفت: «این مساله در حال حاضر برای ما فقط یک خبر است که باید ماجرا را بررسی کنیم. به زودی از فدراسیون فوتبال، مسوولان باشگاه پرسپولیس و مراجع دیگر استعلام می‌گیریم و در راستای بررسی ماجرا اقدام می‌کنیم.»

پورمختار در پاسخ به این پرسش که اگر موضوع مذکور تایید شود، تکلیف بازی پرسپولیس و رئال مادرید چه می‌شود پای وزارت اطلاعات را نیز به این پرونده باز کرده است: «در این صورت بحث امنیتی می‌شود و ما پرونده را به وزارت اطلاعات ارجاع می‌دهیم.»