دنیای اقتصاد: روز اول از مسابقات هفته نهم لیگ برتر، روز پنج‌شنبه با برگزاری سه دیدار به پایان رسید. در اصفهان سپاهانی‌ها یک بار دیگر از کسب پیروزی خانگی محروم ماندند و برابر صبای قم با نتیجه یک بر یک متوقف شدند. آخرین پیروزی طلایی‌پوشان در ورزشگاه فولادشهر کماکان به هفته سوم و بازی با استقلال تهران مربوط می‌شود. در اهواز اما تراکتورسازی که در پایان هفته گذشته صدرنشین شده بود، با تساوی پر گل دو بر دو مقابل استقلال صنعتی خوزستان متوقف شد. با این همه بازی مهم پنج‌شنبه بی‌گمان در ورزشگاه تختی بین راه‌آهن و پرسپولیس انجام شد؛ جایی که سرخپوشان علاوه بر کسب سومین پیروزی‌شان در لیگ چهاردهم،‌ نخستین بار به رهبری حمید درخشان هر سه امتیاز بازی را به دست آوردند و موقتا از بحران فاصله گرفتند.

جا پای درخشان سفت می‌شود

حداقل ره‌آورد این پیروزی برای پرسپولیسی‌ها این بود که جا پای درخشان کمی در این تیم سفت شد. پس از این برتری، سکوها با اکراه کمتری اسم سرمربی جدیدشان را فریاد زدند و برخی بازیکنان به ستایش از درخشان پرداختند. این مساله تا آنجا ادامه پیدا کرد که کاپیتان پرسپولیس ناچار به ارائه توضیح در مورد مصاحبه بعد از بازی‌اش شد. محمد نوری که در دوران دایی کمتر به بازی گرفته می‌شد و در این مسابقه توانست نخستین گل فصلش را به ثمر برساند،‌ بعد از بازی با حسرت از غیبتش در جام جهانی سخن گفت، اما صبح جمعه به‌خاطر سوءتفاهمی که در مورد سخنانش ایجاد شده بود به خبرگزاری تسنیم توضیح داد: «من اصلا منظوری نداشتم و حرف‌هایم اعتراض به دایی نبود. تمام حرف من این بود که اگر بازی می‌کردم مطمئنا جام جهانی را از دست نمی‌دادم و برای خودم خیلی خوب می‌شد.»

خود درخشان هم طبیعتا از نمایش تیمش به‌ویژه در نیمه اول راضی بود، هرچند اشکالات فنی موجود را پذیرفت. او بعد از بازی در کنفرانس خبری‌اش گفت: ‌«در نیمه اول بازیکنانم نمایش قابل قبولی ارائه دادند اما در نیمه دوم به‌خاطر فشاری که روی بدن‌های آنها آمد با مشکل مواجه شدند و همین امر باعث عقب‌نشینی پرسپولیس شد.» و این هم وعده‌ای برای آینده: «قصد داریم در نیم‌فصل ۵ تا ۶ بازیکن خوب و آماده را جذب کنیم. قطعا تیم ما هفته به هفته بهتر خواهد شد. تعطیلات پیش روی لیگ برتر به ما این فرصت طلایی را می‌دهد که بتوانیم این مشکل را برطرف کنیم.» پرسپولیس هفته آینده باید با استقلال صنعتی مصاف بدهد که این بازی حداقل روی کاغذ مسابقه دشواری نیست. آنها سپس از تهران خارج می‌شوند تا یکی از سخت‌ترین مسابقات فصل‌شان را برابر سپاهان انجام بدهند و بعد از آن تعطیلات لیگ برتر از راه خواهد رسید؛ تعطیلاتی که پیام صادقیان را به این تیم برمی‌گرداند و سروسامانی به وضعیت مصدومان سرخپوش می‌دهد. آیا قرمزها بالاخره از بحران خارج خواهند شد؟ شاید نتیجه بازی پنج‌شنبه پیش رو با استقلال صنعتی در این مورد برای آنها به شدت حیاتی باشد.