تیم ملی والیبال ایران که توانست با کسب ۴ پیروزی و یک شکست خود را به دور دوم رقابت‌های قهرمانی جهان برساند، امروز در نخستین بازی خود در این مرحله از رقابت‌ها برابر استرالیا قرار خواهد گرفت. تیم ملی والیبال ایران پس از صعود به دور دوم رقابت‌های جهانی از شهر کراکوف به بیدگوشچ سفر کرد؛ شاگردان کواچ در این شهر دو مسابقه برابر استرالیا و آرژانتین برگزار خواهند کرد که رویارویی با کانگوروها امروز ساعت ۲۲:۴۵ و جدال با شاگردان ولاسکو پنج‌شنبه ساعت ۱۹:۱۰ خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری فارس یوزهای ایرانی در مرحله مقدماتی این مسابقات توانستند تیم‌های آمریکا، ایتالیا، بلژیک و پورتوریکو را شکست دهند و تنها مقابل فرانسه نتیجه را واگذار کردند، اما استرالیایی‌ها در مرحله اول توانستند تیم‌های کامرون و ونزوئلا را شکست دهند و نتیجه را به تیم‌های آرژانتین، صربستان و لهستان واگذار کردند و با صفر امتیاز پا به مرحله دوم مسابقات گذاشتند؛ جایی که ایران ۵ امتیاز دارد. تلخ‌ترین شکست ایران برابر استرالیا هم مربوط به بازی‌های انتخابی المپیک است که تیم ایران با هدایت ولاسکو برابر حریفش بازنده شد و در پایان نتوانست راهی

مسابقات المپیک شود.

شاگردان کواچ با وجود اینکه می‌دانند کار نسبتا آسانی برابر تیم بدون امتیاز استرالیا دارند، اما حریف را دست‌کم نمی‌گیرند؛ چراکه این موضوع را هم به خوبی می‌دانند که تیم‌ها شناخت کاملی از یکدیگر دارند. این دو تیم در ماه‌های اخیر بارها با هم بازی کرده‌اند. پیش از لیگ جهانی دو بار در تهران و پیش از رقابت‌های قهرمانی جهان دو بار هم در لهستان برابر هم قرار گرفتند.