حسین فرکی: پیشنهاد بدهند فکر می‌کنم

دنیای اقتصاد: مربی قهرمان کم مشتری ندارد. او که با فولاد دست به کار بزرگی زده بود به بهانه عمل جراحی روی پایش این فصل ترجیح داد بیرون گود بنشیند و تیم نگیرد، اما به‌نظر می‌رسد او در خانه بیشتر خواهان دارد. اگر تا همین چند ماه پیش بحث بازگشت فرکی به تیم‌ملی‌ و جانشینی کارلوس کی‌روش مطرح بود حالا صحبت‌های زیادی در مورد حضور او در پرسپولیس شنیده می‌شود. شایعاتی که حکایت از آن دارد مذاکراتی با فرکی صورت گرفته تا در صورت ناکامی پرسپولیس طی چند هفته آینده او جانشین علی دایی شود. فرکی در گفت‌وگو با «ورزش سه» درباره وضعیت این روزهایش می‌گوید: «فعلا که بدون تیم هستم و دوران نقاهت بعد از جراحی را سپری می‌کنم.» در مورد پرسپولیس از فرکی می‌پرسند و اینکه آیا مسوولان این باشگاه تماسی با او برای حضور در پرسپولیس داشته‌اند یا نه که او پاسخی می‌دهد که اگر آن را علی دایی سرمربی فعلی پرسپولیس و شاگرد خودش در تیم ملی بشنود از او دلگیر نشود: «خیر، هیچ تماسی در این ارتباط با من گرفته نشده و مسوولان باشگاه پرسپولیس تا به حال با من صحبت و مذاکره‌ای نکرده‌اند. من به شخصه برای علی دایی احترام خاصی قائلم و از صمیم قلب آرزو می‌کنم تا او در پرسپولیس موفق شود. علی دایی چهره‌ای ویژه و بین‌المللی است و قطعا می‌تواند با آرامش مشکلات پرسپولیس را حل کند.»

«اما اگر مسوولان پرسپولیس پیشنهادی به شما بدهند آیاحاضر به همکاری هستید؟» این سوالی است که از فرکی پرسیده‌شده و سرمربی سابق فولاد پاسخ جالبی می‌دهد: «اگر پرسپولیس پیشنهاد دهد روی پیشنهادش فکر می‌کنم طبیعی هم هست، من مربی ام و باید کار کنم، شغلم هم مربیگری فوتبال است به همین خاطر است که می‌گویم اگر پرسپولیس یا هر تیم دیگری مرا بخواهند، به‌آن فکر می‌کنم.» این یعنی چراغ سبز تلویحی فرکی به تمام باشگاه‌های کشور که با توجه به روی بورس بودن او می‌تواند جایگاه خیلی‌ها را به خطر اندازد.

پرسپولیس: دایی اخراج نمی‌شود

نتایج ضعیف تیم فوتبال پرسپولیس در ۵هفته ابتدایی لیگ برتر سبب شده تا شایعاتی پیرامون برکناری علی دایی با ادامه این روند به وجود بیاید. با این حال مسوولان باشگاه پرسپولیس چنین مساله‌ای را رد می‌کنند. مهدی خواجه‌وند، سخنگوی باشگاه پرسپولیس در این خصوص به آی اسپورت می‌گوید: «باشگاه به هیچ عنوان به دنبال برکناری دایی نیست. موضع ما زمان دادن به کادرفنی است و اعتقاد داریم دایی می‌تواند در هفته‌های آینده نتایج خوبی با پرسپولیس کسب کند.» او مدعی است آنها به جایگزینی مربی جدید با دایی فکر نمی‌کنند: «دایی گزینه اول ما برای نیمکت پرسپولیس است. مجموعه باشگاه می‌خواهد پرسپولیس با همین کادرفنی بتواند شرایط را تغییر دهد و به اوج برگردد. از سوی دیگر علیرضا رحیمی نیز به حمایت از دایی اصرار دارد.»