دنیای اقتصاد: وقتی پای یک دروازه‌بان گرانقیمت و نامدار در میان باشد که دست برقضا سابقه طولانی هم در تیم ملی دارد، دیگر نیازی به جست‌وجو برای پیدا کردن مرد ویژه این بازی نیست. سید مهدی رحمتی با همان جدایی پرسروصدای خود از استقلال می‌توانست سوژه اصلی بازی امروز استقلال و پیکان باشد؛ اما حالا باید تلاش‌های بعدی اش در زدن اتهام به قلعه‌نویی و حضورش در کمیته اخلاق بابت پاسخگویی و عدم اعلام نتایج بررسی را هم به قضیه اضافه کنید. رئیس کانون هواداران استقلال وعده داده که در این بازی رحمتی از سوی تماشاگران تشویق خواهد شد؛ ولی براساس تجربه باید منتظر تحرکات خودجوش(!) سکوها باشیم. علاوه بر رحمتی ساموئل هافبک دفاعی سابق استقلال هم که اتفاقا همین هفته پیش از این باشگاه شکایت کرده هم در ترکیب پیکان انگیزه‌های ویژه‌ای برای این بازی دارد. سرمربی و دستیار سابق

فصل مشترک امیر قلعه‌نویی و منصور ابراهیم‌زاده هم در نوع خود جزو جذابیت‌های این بازی می‌تواند باشد. یک سال قبل از شروع جام ملت‌های ۲۰۰۷ آسیا قلعه‌نویی سرمربی تیم ملی شد و ابراهیم‌زاده را به‌عنوان دستیار اول انتخاب کرد و بعد از برکناری ژنرال، منصورخان چندماهی هم سرمربی موقت تیم ملی شد. طی ۲ سال گذشته هم قلعه‌نویی به‌عنوان سرمربی استقلال ۳ برد و یک تساوی برابر ابراهیم‌زاده به‌عنوان سرمربی تیم‌های نفت و راه‌آهن داشته است. حالا باید ببینیم آیا مرد اصفهانی به‌عنوان سرمربی پیکان می‌تواند برابر رئیس سابق خود کاری از پیش ببرد؟

تقابل بدترین‌ها

استقلال با وجود قرار داشتن در کورس قهرمانی و هم امتیازی با صدرنشین، در دفاع اوضاع خوبی ندارد و با دریافت ۶ گل در ۴بازی صاحب ضعیف‌ترین خط دفاع لیگ است. در آن سوی میدان پیکان هم همراه با نفت مسجد سلیمان صاحب بدترین خط حمله لیگ برتر است که تا به حال نتوانسته گلی بزند. گویا در این بازی در و تخته خوب با هم جور هستند! البته فراموش نکنیم که سایپا هم قبل از بازی هفته چهارم برابر استقلال هیچ گلی نزده بود، ولی سازمان دفاعی آبی‌ها حداقل نارنجی‌ها را از بحران گلزنی خارج کرد. آیا بخت پیکانی‌ها هم امروز باز می‌شود؟

سپاهان اصفهان - فولاد خوزستان

نبرد کروات‌ها

نبرد تیم‌های اول و دوم جدول یا همان مبارزه فولادی‌های لیگ را می‌توان حساس‌ترین دیدار هفته پنجم قلمداد کرد. در صورت ناکامی استقلال در این هفته، تیم برنده این دیدار سرنوشت‌ساز اگر سپاهان باشد، صدر را حفظ کرده و اگر فولاد باشد، هفته پنجم را با صدرنشینی به پایان می‌رساند.

در این بین سپاهان صدرنشین که هفته پیش و پس از ۳ برد متوالی، نخستین شکستش در چهاردهمین دوره لیگ برتر را تجربه کرد؛ آن هم با باخت ۳ بر صفر مقابل نفت، در این بازی به فکر جبران آن شکست و حفظ صدر جدول است. سپاهانی‌ها که در این روزها اسیر حواشی رعایت نکردن سقف قرارداد و انتقال احسان حاج صفی هستند، برای اینکه روزهای بهتری را در لیگ تجربه کرده و جایگاه خوب‌شان را از دست ندهند، باید در نبرد بالانشینان حداکثر امتیاز را کسب کنند.

البته تساوی در این مسابقه ممکن است هر دو تیم را از جایگاه خوبشان دورتر کند و باخت، سپاهان را حتی تا رده ششم نیز پایین بیاورد. در سوی دیگر میدان اما فولادی قرار دارد که پس از شکست در هفته نخست، در سه بازی بعدی به پیروزی دست یافت، خصوصا هفته پیش که دربی اهواز را با برد به پایان رساند.

آنها که روند رو به رشدی را در لیگ چهاردهم پشت سر می‌گذارند، تنها در صورت پیروزی در این دیدار شانس آن را دارند که هفته پنجم را با صدرنشینی به پایان برسانند اما تساوی یا باخت ممکن است رده دوم را نیز از آنها بگیرد.

فولادی‌ها که با هدایت دراگان اسکوچیچ در پی تکرار عنوان قهرمانی خود در لیگ برتر هستند، برای اینکه نشان دهند شایستگی رسیدن به این عنوان را دارند باید در این بازی مهم به پیروزی برسند، تقابل دو مربی کروات و موفق می‌تواند به جذابیت این بازی بیفزاید.

برنامه روز اول هفته پنجم لیگ برتر

امروز ، یکشنبه - ۰۲/۰۶/۹۳

سایپا البرز نفت تهران، ساعت ۱۸

تراکتورسازی تبریز صبای قم، ساعت۱۸

سپاهان اصفهان فولاد خوزستان، ساعت ۱۹

پیکان تهران استقلال تهران، ساعت ۱۹:۱۰

استقلال صنعتی ذوب‌آهن اصفهان، ساعت ۱۹:۱۵

نفت مسجدسلیمان گسترش فولاد تبریز۱۹:۱۵