نکونام: می‌خواهیم به لیگا برگردیم

کاپیتان تیم ملی ایران می‌گوید: وضعیت در اوساسونا برای او آن‌طور است که از قبل پیش‌بینی کرده بود. او که چند صباحی است وارد یک جنگ رسانه‌ای با امیر قلعه‌نویی شده است و در تهران چندان جو به نفع او نیست، در مصاحبه‌اش با «ایسنا» وارد این موضوع نمی‌شود و جوابی به تهدید قلعه‌نویی درمورد کشاندن پایش به مراجع قضایی نمی‌دهد. جواد نکونام ابتدا با تسلیت به مناسبت درگذشت« مهدی نفر» از خبرنگاران ورزشی گفت: «واقعا از شنیدن این خبر شوکه شدم. خبرنگاران قشر زحمتکشی هستند که در سرما و گرما با وجود دریافتی کمشان پا به پای ما در تمرینات حاضر می‌شوند. جای مرحوم نفر در فوتبال خالی خواهد بود. من نمی‌دانم چه بگویم اما امیدوارم خانواده مرحوم نفر را فراموش نکنیم.» وی درباره وضعیت اوساسونا پیش از شروع لیگ آدلانته از هدف این تیم برای بازگشت به لالیگا می‌گوید و اینکه هنوز این تیم کامل بسته نشده است: «تیم ما به‌طور کامل بسته نشده است. فکر می‌کنم باشگاه دو بازیکن دیگر جذب خواهد کرد. هدف اوساسونا در فصل جدید بازگشت به لالیگا است. هیچ‌کس در پامپلونا نمی‌خواهد که اوساسونا در آدلانته بماند؛ بنابراین ما تمام تلاش‌مان را خواهیم کرد که تیم را به لیگا بازگردانیم.»

نکونام از فشردگی تمرینات تیم می‌گوید و اینکه اوساسونا پرفشار شروع کرده تا حتما آن نتیجه‌ای که می‌خواهد بگیرد: «اوساسونا تقریبا زودتر از تیم‌‌های دیگر کارش را آغاز کرده است. تمرینات‌مان خیلی سخت و فشرده برگزار می‌شود تا به هدف‌مان در فصل جدید برسیم.»

او از وضعیت خودش در اوساسونا کاملا راضی است و به‌نظر می‌رسد برخلاف استقلال آنجا فوق‌العاده راحت است: «شرایط همان‌طور است که از قبل پیش‌بینی کرده بودم. در اوساسونا همه چیز مرتب است و من هم شرایط خوبی دارم. خدا را شکر مشکلی نیست و در کنار سایر بازیکنان آماده می‌شوم که فصل را آغاز کنم و جواب محبت هواداران اوساسونا را بدهم.»