خادم: فروش سرخابی‌ها امسال محقق نمی‌شود

دنیای اقتصاد: سال‌ها از طرح موضوع واگذاری باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس می‌گذرد. در این مدت جلسات مختلفی برگزار شده و وعده‌های مختلفی داده شده است. حتی رئیس‌جمهور سابق نیز یکی از کسانی بود که وعده خصوصی شدن این دو باشگاه را داد که به نظر می‌رسد این وعده در آن زمان یک ژست تبلیغاتی بیش نبوده است. اما هیچ‌گاه وعده‌های مسوولان و حتی قانون بودجه نتوانست این دو باشگاه ورزشی را به سمت بازار سرمایه هدایت کند و اکنون نیز بعد از گذشت سال‌های زیاد از خلف وعده‌ها، باور این موضوع که استقلال و پرسپولیس به این زودی‌ها خصوصی می‌شود، سخت شده است!

اما نماینده تام‌الاختیار وزیر ورزش و جوانان در واگذاری دو باشگاه استقلال و پرسپولیس در این خصوص به سایت وزارت ورزش و جوانان گفت: سازمان خصوصی‌سازی تاکنون پاسخ نامه‌های این وزارتخانه مبنی بر فرآیند خصوصی‌سازی را نداده است و با این روند مزایده و فروش باشگاه‌های سرخابی امسال محقق نمی‌شود.

امیررضا خادم افزود: یک ماه قبل در جلسه‌ای با سازمان خصوصی‌سازی و برای رفع شائبه‌ها و دستیابی به یک راهکار مشترک برای طی شدن مسیر قانونی برگزاری مزایده و واگذاری دوباشگاه جلسه‌ای را با حضور برخی از اعضای هیات رئیسه پرسپولیس و استقلال در محل سازمان خصوصی‌سازی برگزار کردیم. در پایان آن نشست مقرر شد سازمان خصوصی‌سازی، نسبت به معرفی حسابرس قانونی برای دو تیم استقلال و پرسپولیس اقدام کند و مقدمات ورود به مزایده و واگذاری دوباشگاه هر چه سریع‌تر انجام شود.

وی یادآور شد که پس از گذشت یک ماه و بی‌پاسخ ماندن نامه وزارت ورزش از سوی سازمان خصوصی‌سازی، مجددا دو هفته پیش نامه‌ای به این سازمان ارسال کردیم که تاکنون پاسخی داده نشده است.

« رونوشت آن نامه نیز به نمایندگان مجلس، وزیر اقتصاد و محمود گودرزی وزیر ورزش و جوانان داده شد، با این حال به نظر می‌رسد در سال جاری مزایده و فروش باشگاه مطابق قانون محقق نشود.»

معاون حقوقی، پارلمانی و امور استان‌های وزارت ورزش و جوانان درپایان از سازمان خصوصی‌سازی خواست در این مورد اقدام کند.