بهرام افشارزاده در گفت‌وگویی درباره آخرین وضعیت استقلال و فصل نقل‌وانتقالات صحبت کرد.او در مورد وضعیت آندو تیموریان وتهدید این بازیکن که تا بدهی اش را نگیرد قرارداد نمی‌بندد، موضع سرسختانه‌ای گرفت. من بازخوردی که از دوستان، کارشناسان و هواداران استقلال می‌بینم، احساس می‌کنم که همگی از عملکرد باشگاه و او راضی هستند و به شخصه نیز رضایت کاملی از عملکردشان دارم. هواداران استقلال بی‌شک زیبنده بهترین‌ها هستند و من با همه تجارب سال‌های حضورم در ورزش کشور سعی کردم هواداران را به آنچه استحقاقش را دارند، برسانم. من فکر می‌کنم این اتفاق الان افتاده است. از جذب ۴ ملی‌پوش‌تان بگویید. شاید کمترکسی فکر می‌کرد استقلال همه ملی‌پوشانش را حفظ کند.

استقلال باشگاه بزرگی است و هرکس که به اینجا می‌آید، باید به حضورش در این جمع افتخار کند. ملی‌پوشان هم از این قاعده مستثنی نیستند و نظری واقعا در قبال آنها با تجربه عمل کرد. همان‌طور که گفتم او به نحو احسن کارش را کرد و با درنظر گرفتن منافع استقلال و عدم تضییع حقوق بازیکنان با ملی‌پوشان قرارداد امضا کرد.

خیلی‌ها استقلال را به شکستن سقف بودجه اش متهم می‌کنند. واکنش شما به این اظهارات چیست؟

همه مرا می‌شناسند و هرجا که کار کرده‌ام، سعی من بر این بوده که صادق باشم. باشگاه استقلال با توجه به سقف بودجه قرارداد بسته است. فوتبال ورزشی حرفه‌ای است و درحال حاضر ما توانایی داشتن اسپانسرهای خوب را برای خودمان داریم. جا دارد همین‌جا از اسپانسرهایی که در جذب بازیکنان به ما کمک کردند هم کمال تشکر را داشته باشم.

ارزیابی‌تان از تیم امسال چیست؟

امسال تیم ما تغییرات زیادی داشته و این تغییرات زمان می‌خواهد. ما اردوی خوبی را در ترکیه داشتیم و برای هماهنگی نیاز به بازی تدارکاتی و تمرینات بیشتر داریم. استقلال همیشه برای قهرمانی می‌جنگد، اما بگویم که امسال هواداران باید از ما حمایت کنند. تیم ما جوان تر شده، میانگین سنی تیم ۳/۵ سال جوان‌تر شده است.

نظرتان راجع به اظهارات اخیر تیموریان چیست؟

ما با تیموریان پیش از قراردادش دو جلسه داشتیم. بعد از صحبت‌هایی که داشتیم به این نتیجه رسیدیم که این بازیکن را حفظ کنیم و در جلسه روز چهارشنبه دو ساعت با یکدیگر صحبت کردیم و به توافقات خوبی هم دست پیدا کردیم اما با توجه به عدم حضور نظری‌جویباری، موضوع انعقاد قرارداد به پنج‌شنبه موکول شد. بنده به دلیل سفر از پیش تعیین شده روز پنج‌شنبه در تهران نبودم و با توجه به اختیار تامی که آقای نظری‌جویباری داشتند، ایشان قرارداد را امضا کردند.

آیا صحت دارد که قرارداد تیموریان دو ساله مشروط است؟

ما در قراردادها هیچ بند مشروطی را برخلاف سال‌های گذشته نداریم. اگر بازیکنی از اروپا پیشنهاد داشته باشد، باشگاه استقلال با کمال میل و با درنظر گرفتن پیشرفت آن بازیکن با جدایی‌اش موافقت می‌کند و این مساله به همه بازیکنان اختصاص دارد. اما حضور در تیم‌های عربی حوزه خلیج فارس و دیگر کشورهای آسیایی مورد موافقت باشگاه قرار نمی‌گیرد و در قرارداد هیچ بازیکنی قید نشده که می‌تواند با هر پیشنهادی از تیم جدا شود. در پایان فصل نقل‌وانتقالات، کلیه قراردادهای بازیکنان و مربیان را از جمله آندو منتشر خواهیم کرد و هواداران از مفاد آن مطلع خواهند شد.