آرژانتین در شبی که دروازه‌بان سوئیس در حد یک ستاره بود، به سختی از سد این تیم که هدایت آن را اوتمارهیتسفلد بر عهده داشت گذشت، تا خود را به مرحله نیمه نهایی جام بیستم برساند اما قطعا این بازی برای لیونل مسی و یارانش شرایط دیگری خواهد داشت. آرژانتین بر خلاف تصور هوادارانش که فکر می‌کردند امسال یک تیم پر قدرت را راهی این تورنمنت خواهند کرد، در بازی‌های قبلی خود چندان پرفروغ نبوده و بیشتر به درخشش فوق ستاره خود متکی بوده است. آگوئرو و دی ماریا در خط حمله این تیم در شرایط آرمانی خود نبوده‌اند اما خط دفاع و دروازه بان آرژانتین پاشنه آشیل این تیم هستند. مسی که بیست و هفتمین سال زندگی خود را سپری می‌کند خوب می‌داند که برای قهرمان شدن با آرژانتین در جام‌جهانی این بهترین فرصت برای او و دیگر بازیکنان تیمش است. تا اینجای جام؛ مسی با ۴ گلی که برای آرژانتین به ثمر رسانده نقش تاثیرگذاری داشته است. با این حال آرژانتین امشب بازی سختی مقابل تیم تکنیکی و دونده بلژیک خواهد داشت. آلخاندرو سابه‌یا اعلام کرده که در بازی مقابل بلژیک فقط در صورت نیاز از سرخیو آگوئرو مصدوم استفاده می‌کند چرا که آسیب‌دیدگی سرخیو آگوئرو هنوز به‌طور کامل بهبود نیافته و به احتمال فراوان این بازیکن در دیدار امشب هم غایب خواهد بود. از سوی دیگر دیگومارادونا اسطوره فوتبال آرژانتین از سرمربی آلبی سلسته خواست در دیدار برابر بلژیک به «هیگواین» بازی ندهد. وی گفت: هیگو این تاکنون نتوانسته انتظارات را برآورده کند و نمایش ضعیفی داشته است؛ به همین دلیل از سرمربی تیم می‌خواهم که به او بازی ندهد و حداقل یک بازی «رودریگو پالاسیو» را به میدان بفرستد.

قبل از آغاز جام‌جهانی برزیل عنوان می‌شد که تیم بلژیک یکی از تیم‌های خوب این دوره از مسابقات است و این تیم توانایی صعود از گروه خود و حتی تبدیل شدن به یک شگفتی ساز را دارد.بلژیکی‌ها با بازی‌های خوب و با صعود به‌عنوان تیم اول گروه خود نشان دادند که فیفا بی‌جهت این تیم را به‌عنوان سرگروه انتخاب نکرده بود. بلژیک یکی از بهترین بازی‌هایش را مقابل تیم خوب آمریکا انجام داد و موفق شد درمرحله حذفی تیم یورگن کلینزمن را حذف کند و خود را به مرحله یک هشتم نهایی جام برساند. تیم بلژیک اما امشب مقابل تیمی قرار می‌گیرد که خط حمله پر قدرتی دارد. بی شک وینسنت کمپانی، توماس فرمالن و دنیل فن بویتن به‌عنوان مدافعان این تیم شب سختی را خواهند داشت. اما در نقطه مقابل بلژیکی‌ها روی بازی هجومی مروان فلینی، ادن هازارد و لوکاکو حساب ویژه‌ای باز کرده‌اند. ویلموتس مربی تیم بلژیک در مورد بازی با آرژانتین ضمن اشاره به شانس رقیب خود تاکید کرد، تیم او قدرت صعود به نیمه نهایی را دارد.
سرمربی بلژیک خطاب به هواداران تیمش گفت: آرژانتین توازن لازم را ندارد. آنها با پنج مدافع بازی می‌کنند بنابراین ما باید خلاقیت داشته باشیم. برنامه‌ریزی‌های این بازی را قبلا انجام داده‌ام. نگران نباشید. در همین خصوص کورتوآ سنگربان تیم ملی فوتبال بلژیک بازی برابر آرژانتین در یک‌چهارم نهایی جام‌جهانی را بسیار سخت توصیف کرد. او می‌گوید مهار مسی غیرممکن است. او گفت: بدون شک بازی برابر آرژانتین بسیار سخت و پیچیده خواهد بود ولی ما برای پیروزی لحظه‌ای دست از تلاش برنمی‌داریم و تنها به پیروزی برابر آرژانتین فکر می‌کنیم.







هلند پس از چهار پیروزی در جام‌جهانی در مرحله یک چهارم نهایی به مصاف کاستاریکا خواهد رفت.تیم ملی هلند این جام را با قدرت آغاز کرد؛ جایی که در مقابل اسپانیا،قهرمان دوره قبل این مسابقات با نتیجه 5 بر یک به پیروزی رسید تا نشان دهد یکی از شانس‌های مسلم قهرمانی در جام بیستم است. آخرین شکست تیم ملی هلند در فینال چهار سال پیش مقابل اسپانیا و باز هم در وقت اضافه بود.
فن خال یکی از مربیان صاحب سبک در دنیای فوتبال است که تیم خوبی ساخته است. هلند در بازی قبلی خود موفق شد تیم خوب مکزیک را با نتیجه ۲بریک شکست دهد. در این بازی هلند نتوانست بازی همیشگی و روان خود را تکرار کند و کاملا تحت تاثیر تیم خوب مکزیک و به‌خصوص واکنش‌های خوب دروازه‌بان این تیم قرار گرفت. در این بازی آرین روبن بازیکن تیم هلند حرکت فریبنده‌ای برای گرفتن پنالتی از داور کرد که این کار واکنش‌های زیادی در مطبوعات جهان داشت .
هر چند که این بازیکن پس از این بازی به‌خاطر این کار از هوادارانش عذرخواهی کرد. اما تیم‌ ملی فوتبال هلند در جدال مقابل کاستاریکا از دو بازیکن خود نمی‌تواند استفاده کند. دیونگ و لئو فر در آخرین جلسه تمرینی نارنجی‌پوشان دچار مصدومیت شدند و شانس بازی مقابل کاستاریکا که روز شنبه انجام می‌شود را از دست دادند. «فر» دچار مصدومیت عضله پا شده است و دیونگ نیز از ناحیه کشاله آسیب دیده به همین دلیل فن ‌‌خال مجبور است از دو بازیکن دیگر به جای نفرات یاد شده استفاده کند. آرین روبن مهاجم کلیدی هلند یکی از مهم‌ترین ارکان این تیم در جام جهانی 2014 است.


کاستاریکا در این جام به گونه‌ای درخشیده که مورد تحسین کارشناسان واقع شده و آنها که هیچ شانسی برای به صعود این تیم از گروه مرگ قائل نمی‌شدند اکنون لقب «معجزه» را برای این تیم در نظر گرفته‌اند. تیمی که کمتر کسی روی بازی‌هایش حساب می‌کرد حالا به یکی از پدیده‌ها و حتی شانس‌های حضور در فینال این رقابت‌ها محسوب می‌شود. کاستاریکا موفق شد در مرحله قبل تیم سختکوش یونان را در ضربات پنالتی مغلوب کند و به مرحله نیمه‌نهایی برسد. اگر کاستاریکا در بازی امشب موفق شود تیم قدرتمند هلند را شکست دهد شگفتی‌های این جام را تکمیل خواهد کرد و برای مردم و کشورشان تاریخ‌سازی بزرگی انجام خواهند داد. مربی این تیم درخصوص بازی با هلند گفت: ما می‌دانیم که بازی سخت و نفسگیری در پیش‌رو داریم اما همه ما متحد و مصمم هستیم با شکست تیم هلند خود را به فینال این بازی‌ها نزدیک‌تر کنیم. از شاگردانم می‌خواهم هر آنچه در توان دارند برای این بازی بگذارند تا هواداران خود را در کشورمان و در سایر جهان خوشحال و غافلگیر کنیم. از سوی دیگر دروازه‌بان مصدوم تیم ملی فوتبال کاستاریکا برای رویارویی با هلند در مرحله یک چهارم نهایی اعلام آمادگی کرد. «کیلور ناواس» ‌که در بازی با یونان از ناحیه کتف دچار مصدومیت شده بود، به خبرنگاران گفت:‌ حالم خیلی خوب است و می‌‌توانم برای تیم کشورم بازی کنم. در همین ارتباط اریک سانچس‌، مربی بدنساز تیم کاستاریکا هم گفت: مصدومیت ناواس باعث توجه بیشتر ما به او شد اما به این معنی نیست که در بازی روز شنبه با هلند نتواند بازی کند. با تمرینات فیزیوتراپی تلاش می‌کنیم به موقع او را برای بازی آماده کنیم.