تیم ملی فوتبال آرژانتین که تاکنون در رقابت‌های جام جهانی برزیل به لیونل مسی برای گلزنی متکی بوده است، در حال برنامه‌ریزی برای یافتن راه‌هایی برای گلزنی در مرحله حذفی این رقابت‌ها در بازی امشب مقابل سوئیس است. مسی با گلزنی خود به تیم ملی فوتبال آرژانتین کمک کرد از مرحله گروهی صعود کند و چهار گل برای این تیم به ثمر رساند. درحالی‌که سرخیو آگوئرو به علت آسیب‌دیدگی از ناحیه ران پای چپ در بازی امشب غایب خواهد بود، تیم ملی فوتبال آرژانتین به ازکوئل لاوتزی برای گلزنی چشم دوخته است. کلودیو گوگنالی کمک مربی تیم ملی فوتبال آرژانتین گفت این مهاجم تیم فوتبال پاری سن ژرمن فرانسه آماده چنین چالشی است.این مربی خاطر نشان کرد: «ازکوئل لاوتزی بازیکنی بسیار قدرتمند است. وی فصل بسیار خوبی را در تیم باشگاهی خود پشت سر گذاشت و از زمانی که به برزیل آمده درخواست کرده است به میدان برود. من هیچ تردیدی ندارم که وی می‌داند چگونه از فرصت‌ها بهره‌برداری کند ». آرژانتین همچنین در خصوص خط حمله تیم ملی فوتبال سوئیس نگران است و باید خط دفاع لرزان خود را برای برخورد با تهدیدها تقویت کند. گوگنالی گفت:« سوئیس در جناحین بسیار خوب بازی می‌کند و از جناحین به خوبی حمله می‌کند. بازی مقابل تیم ملی فوتبال سوئیس بازی بسیار سختی خواهد بود ».
سوئیس تیم‌های ملی فوتبال هندوراس و اکوادور را در مرحله گروهی مغلوب کرد، اما با نتیجه ۵ بر۲ مغلوب تیم ملی فوتبال فرانسه شد. برای اوتمار هیتسفلد سرمربی تیم ملی فوتبال سوئیس، صعود سوئیس به دور دوم به معنی به تعویق افتادن بازنشستگی احتمالی وی است.این مربی کهنه کار آلمانی که در سطح باشگاهی دو بار در رقابت‌های لیگ قهرمانان اروپا در سمت مربی به عنوان قهرمانی دست یافته است، اعلام کرده این دوره از رقابت‌ها برای وی آخرین دوره خواهد بود.اوتمار هیتسفلد در خصوص نبرد شاگردانش و تیم ملی آرژانتین در مرحله یک هشتم نهایی جام جهانی ۲۰۱۴ به سایت فوتبال سوئیس اظهار کرد: سوئیس به فلسفه بازی خود پایبند خواهد بود. ما می‌خواهیم بازی سازمان یافته و یکپارچه خود را که اساس کارمان بوده است حفظ کنیم، دوئل‌ها را بپذیریم و خیلی سریع توپ را از خط دفاع به حمله برسانیم.
هیتسفلد افزود: مطمئنم که ما در این بازی موقعیت‌هایی خواهیم داشت. درست است که کمتر کسی روی پیروزی ما حساب می‌کند؛ اما چیزی برای از دست دادن نداریم و بالعکس چیزهای فراوانی برای به دست آوردن داریم. ما سه‌شنبه می‌توانیم تاریخ‌ساز شویم. هر یک از بازیکنان‌مان شانس رقم زدن افتخاری تاریخی را برای خود دارند. در این بازی هر اتفاقی ممکن است رخ دهد.



بلژیک یکی از تیم‌هایی بود که در دور مقدماتی با 9 امتیاز کامل به‌عنوان تیم اول به دور بعدی صعود کرد. بلژیکی‌ها با تیم‌های الجزایر، روسیه و کره‌جنوبی همگروه بودند که موفق شدند هر سه تیم گروه را شکست دهند.آنها با توجه به داشتن بازیکنان خوب و تراز اول در سطح اول فوتبال اروپا یکی از تیم‌هایی هستند که فوتبال را زیبا و منظم انجام می‌دهند.اما حریف امشب آنها یعنی آمریکا هم تیم بسیارخوب و جنگنده‌ای نشان داده است و به همین دلیل این بازی می‌تواند یکی از بازی‌های خوب این جام باشد.مارک ویلموتس، سرمربی تیم ملی فوتبال بلژیک اعلام کرد حضور وینسنت کمپانی کاپیتان این تیم در بازی مقابل آمریکا در چارچوب رقابت‌های جام جهانی در هاله‌ای از ابهام قرار دارد. با این حال، این مربی گفت نگرانی در خصوص مروان فلاینی جدی نیست.کمپانی که در باشگاه منچسترسیتی انگلیس بازی می‌کند، در تمرین تیم ملی فوتبال بلژیک حضور نداشت، این در حالی است که توماس ورمالن بازیکن تیم فوتبال آرسنال انگلیس به تنهایی تمرین سبکی را انجام داد.فلاینی نیز اندکی پیش از پایان تمرین، با کیسه یخی روی ساق پای چپش، محل تمرین را ترک کرد. با این حال، ویلموتس گفت این اقدام پیشگیرانه بود و این بازیکن منچستر یونایتد باید برای بازی روز سه‌شنبه در سالوادور 100 درصد آماده باشد.ویلموتس در خصوص کمپانی و ورمالن بیشتر نگران است. این در حالی است که این دو بازیکن تلاش می‌کنند برای بازی حذفی مقابل تیم ملی فوتبال آمریکا با مربیگری یورگن کلینزمن، به آمادگی دست یابند.
آمریکا که با ۴ امتیاز بعد از تیم آلمان به‌عنوان تیم دوم جواز حضور در مرحله حذفی جام بیستم را به‌دست آورده با کلینزمن آلمانی به روزهای خوبی رسیده است. اکثر کارشناسان از نوع بازی این تیم به خوبی یاد می‌کنند. آنها به کمک بازیکنانی مثل دمپسی فوتبال خوب و روانی را ارائه می‌دهند.
اما از اردوی این تیم خبر می‌رسد «جرمین جونز» هافبک تیم ملی فوتبال آمریکا که در دیدار روز پنجشنبه هفته گذشته مقابل آلمان از ناحیه بینی به شدت مصدوم شد، در مرحله یک هشتم نهایی جام جهانی فوتبال مقابل بلژیک به میدان خواهد رفت. همچنین جوزی التیدور مهاجم مصدوم این تیم نیز احتمالا امشب در مرحله یک هشتم نهایی جام جهانی فوتبال برزیل، در برابر بلژیک به میدان خواهد رفت.التیدور به علت مصدومیت دو بازی قبلی تیم ملی آمریکا را از دست داد ه بود.
یورگن کلینزمن سرمربی تیم ملی آمریکا پیش از دیدار با بلژیک گفت: از اعتماد به نفس کافی برای این بازی برخورداریم تا حدی که می‌توان گفت برنده بازی خواهیم بود.
وی افزود: به هیچ‌وجه ترسی نداریم. ساختاری در تیم‌مان ایجاد کرده‌ایم که می‌تواند بلژیک را شکست دهد.
کلینزمن با بیان اینکه هنوز هیچ بازیکنی به صددرصد توان خود نرسیده، تاکید کرد که بازیکنان آمریکا باید در بازی‌های آینده ظرفیت خود را اثبات کنند.