رای فیفا درباره گاز گرفتن سوآرز کمیته انضباطی فیفا رای مهاجم تیم ملی اروگوئه را صادر کرد. به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ سوارز که در مسابقه اروگوئه- ایتالیا شانه بازیکن حریف را گاز گرفته بود، با حکم کمیته انضباطی فیفا، ۹ جلسه از همراهی تیم ملی کشورش و علاوه بر آن ۴ ماه از انجام فعالیت‌های فوتبالی محروم شده است. با این حساب او تا ۴ ماه دیگر نمی‌تواند برای هیچ باشگاهی بازی کند. پایان همکاری کی‌روش با ایران در سایت فیفا

سایت فیفا از کناره‌گیری سافت سوشیچ و کارلوس کی‌روش از تیم‌های ملی‌شان پس از جام جهانی ۲۰۱۴ خبر داد. این در حالی است که تیم ملی فوتبال ایران چند ماه دیگر باید در جام ملت‌های آسیا به میدان برود و بوسنی نیز باید چند ماه دیگر در مقدماتی جام ملت‌های اروپا مسابقه دهد.

بدترین نمایش آسیایی‌ها در ۲۴ سال اخیر

تیم‌های ایران، کره جنوبی، ژاپن و استرالیا به عنوان چهار نماینده قاره آسیا در بیستمین دوره جام جهانی حضور داشتند که پس از ارائه نمایشی ضعیف بدون کسب حتی یک برد برزیل را ترک کردند.آخرین باری که تیم‌های آسیایی نتوانستند در جام جهانی به کسب حتی یک برد برسند جام جهانی ۹۰ بود که امارات و کره جنوبی دو نماینده آسیا در این رقابت‌ها حتی یک برد نیز کسب نکردند. پس از آن در جام جهانی ۹۸، ۲۰۰۲ و ۲۰۰۶ و ۲۰۱۰، تیم‌های آسیایی توانستند نتایج بهتری در جام جهانی کسب کنند و حداقل یک بار به پیروزی برسند.اما هر چهار نماینده آسیا در جام جهانی بیستم در قعر جدول گروه‌هایشان قرار گرفتند.

ناراحتی رونالدو از حذف پرتغال

پرتغال در آخرین دیدار خود در جام جهانی موفق شد با نتیجه ۲ بر یک غنا را شکست دهد اما از گروهش بالا نیامد. کریستیانو رونالدو که پیش از این نمایش انتقادآمیزی از خود نشان داده بود موفق شد یک گل برای تیمش به ثمر برساند و کمی از شدت انتقادها علیه او کاسته شود. کریستیانو رونالدو پس از حذف تیمش از جام جهانی گفت: با سری بالا جام جهانی را ترک می‌کنیم. تمام اعضای تیم پرتغال تلاش‌شان را برای موفقیت در جام جهانی کردند اما فوتبال همین است. این بازی بود که توانستیم فرصت‌های زیادی برای گلزنی ایجاد کنیم اما متاسفانه توپ‌ها وارد گل نشد. در بازی قبلی نیز می‌توانستیم امتیازهای لازم را برای صعود جمع کنیم اما موفق نشدیم و باید بگویم که پرتغال در عین شایستگی نتوانست به مرحله بعد راه یابد.

ژیان برترین گلزن تاریخ آفریقا در جام جهانی

غنا در سومین دیدار خود در جام جهانی نمایش ضعیفی برابر پرتغال داشت و با نتیجه ۲ بر یک شکست خورد.اما آساموآ ژیان ۲۸ ساله توانست به اولین بازیکن آفریقایی تبدیل شود که در سه جام جهانی گل زده است. او همچنین با ۶ گل زده توانست روژه‌میلا کامرونی را که ۵ گل زده بود پشت سر بگذارد و برترین گلزن تاریخ قاره آفریقا در جام جهانی شود.