گریه بازیکنان  در وداع  کی‌روش

رضا خدادادی-برزیل: جو رختکن فوق‌العاده سنگین بود. یوزپلنگ‌ها که با انبوهی از امید و آرزو به بازی با بوسنی پای گذاشته بودند خسته و فرسوده از دو بازی سنگین، مقابل بوسنی با تمام ستاره‌هایش تسلیم شدند. آنها هم شکست سنگین را باور نداشتند. اما کی‌روش به سبک یک مربی حرفه‌ای در کنفرانس مطبوعاتی دفاع جانانه‌ای از آنها کرد و بعد پای به رختکن تیمش گذاشت تا شاید برای آخرین بار در این جمع حرف‌هایش را بزند.او که از بازیکنان خواسته بود به حرف‌های او بسیار دقیق گوش کنند حتی برخی افراد اضافه را از رختکن تیم ملی کنار گذاشت. کی‌روش ضمن تقدیر از تمامی بازیکنان و نام بردن از آنها در رختکن اعلام کرد که ملی‌پوشان ایرانی حالا شایسته حضور در بهترین لیگ‌های دنیا هستند و در تصمیم‌گیری‌های خود فقط دقت لازم را به کار ببرند. پس از این صحبت‌ها کی‌روش با بازیکنان تیم ملی خداحافظی کرد اما حرف‌های او به گونه‌ای بود که همه بازیکنان را تحت تاثیر قرار داد و آنها هم اشک ریختند و به احترام سرمربی تیم ملی دقایقی ایستادند و در رختکن دست زدند. کی‌روش و دستیارانش نیز با هر کدام از بازیکنان به صورت انفرادی گفت‌وگو کردند و از سختی‌های اردوهای قبل از جام جهانی که ملی‌پوشان آن را تحمل کردند گفتند و از بازیکنان تقدیر و تشکر کردند. خیلی از بازیکنان از کی‌روش خواستند از رفتن، صرف‌نظر کند اما سرمربی تیم ملی فقط با لبخند جواب بازیکنان را می‌داد. جواد نکونام نیز به عنوان کاپیتان تیم ملی فوتبال کشورمان دقایقی در این جلسه صحبت کرد و از تلاش‌های کارلوس کی‌روش در تیم ملی ایران تقدیر کرد البته کی‌روش به بازیکنان تیم ملی قول داد که حتما با آنها در طول دوران زندگی فوتبالی‌شان در تماس است و هرگز این بازیکنان را فراموش نخواهد کرد. بازیکنان تیم ملی فوتبال کشورمان نیز پس از صحبت‌های کی‌روش همه همدیگر را در آغوش گرفتند و با توجه به خوشحالی مردم از نتایج تیم ملی مخصوصا بازی مقابل آرژانتین به یکدیگر تبریک گفتند. البته بازیکنان به دنبال فیلم‌ حاشیه‌های سه بازی خود در جام جهانی که در تلویزیون ایران پخش نشد، بودند تا آنها را یادگاری داشته باشند. جام جهانی اینگونه برای مردان شایسته کارلوس کی روش به پایان رسید. تجربه‌ای که خود سرمربی معتقد است می‌تواند چراغ راه تیم ملی ایران در آینده و سبب‌ساز قهرمانی در جام ملت‌های آسیا که دی‌ماه در استرالیا برگزار می‌شود، باشد. او می‌گوید: «مردم ایران بدانند که من با عشق و قلبم برای آنها کار کرده و حالا هم با همین عشق با آنها صحبت می‌کنم. دوست ندارم صحبت‌هایم را تکرار کنم. در گذشته حرف‌های اساسی را زده‌ام. از همه مردم ایران، رسانه‌ها و تمام کسانی که از من حمایت کردند تشکر می‌کنم. روزهای خوبی را تجربه کردم و با توجه به بازیکنانی که داشتم مگر می‌شد خاطره بدی برایم به جای بماند. برای ایران میراث بزرگی ماند که می‌تواند در آینده حرف‌های زیادی برای گفتن داشته باشد و حتی قهرمان آسیا شود.»

کی‌روش و مهریه سنگین

تیم ملی دیشب به تهران رسید و مدیران فوتبال ایران هنوز خستگی سفر را از تن به در نکرده با این پرسش اساسی مواجهند که سرنوشت مرد محبوب این روزهای ایران چه خواهد شد؟ کی‌روش می‌ماند یا نه؟ بی‌شک آنها از امروز بارها و بارها باید در منظر افکار عمومی به این پرسش پاسخ دهند. کی روش در رختکن خداحافظی کرد اما هرگز جواب روشنی به این موضوع در کنفرانس خبری و مصاحبه بعد از آن در جمع خبرنگاران ایرانی حاضر در برزیل نداد: «من حس و مشارکت خودم را برای پروژه همکاری با ایران نشان دادم اما در ۱۱ ماه اخیر پیشنهاد تمدید قرارداد نگرفتم. برای من مایه افتخار بود که برای ایران کار کنم. من شیفته این کشور شدم اما شما نمی‌توانید ازدواج کنید وقتی فقط یک طرف خواهان ازدواج باشد. من مدت‌ها منتظر پیشنهادی از طرف‌شان ماندم اما هیچ چیز دریافت نکردم. از این رو امروز آمدم که بگویم متشکرم. به من فرصت دادید که این کار را انجام دهم.» آنچه مسلم است حالا او هم برای سر سفره عقد نشستن شرایط ویژه‌ای دارد و فدراسیون فوتبال برای مجاب کردن او باید مهریه سنگینی پرداخت کند.

وزیر ورزش: از ماندن کی‌روش استقبال می‌کنم

وزیر ورزش و جوانان با بیان اینکه از ماندن کارلوس کی‌روش در تیم ملی استقبال می‌کند، تصریح کرد: باید مذاکرات لازم در این باره انجام و شرایط دو طرف در نظر گرفته شود. به گزارش «ایسنا»، محمود گودرزی، در حاشیه نخستین مجمع پیشکسوتان ورزش ایران درباره برگزاری این مراسم گفت: باید مقام پیشکسوتان را تکریم کنیم تا آنها فکر نکنند به فراموشی سپرده شده‌اند. آنها بزرگانی هستند که در زمان خود اثرات خوبی در ورزش کشور داشته‌ و امروز روز خوبی برای جمع کردن آنها بود تا مشکلات آنها را بشنویم و سعی در حل کردن آنها داشته باشیم. وزیر ورزش و جوانان خاطرنشان کرد: قرار است موضوع حمایت از پیشکسوتان ورزشی در قالب یک سیستم‌ دیده شود تا با تغییرات مدیران دستخوش تغییر نشوند و همیشه مقام‌شان حفظ و همچنین کمک و حمایت از آنها سازماندهی شود. وی درباره عملکرد تیم ملی ایران در جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل اظهار کرد: تیم ملی ایران بازی‌های خوبی را به نمایش گذاشت. البته اشکالاتی هم وجود داشت که امیدوارم در دوره‌های آینده با استفاده از نیروهای قوی‌تر و علمی‌تر این مشکلات مرتفع شود.گودرزی درباره عملکرد کارلوس کی‌روش و امکان تمدید قرارداد او نیز تصریح کرد: کی‌روش در کارش موفق بود و ما از ماندنش در تیم ملی ایران استقبال می‌کنیم، اما باید شرایط دو طرف در توافق مدنظر قرار بگیرد؛ برای همین نیاز است تا مذاکرات لازم انجام شود.