سابقه: تیم ملی فوتبال ایتالیا در دومین بازی‌اش مقابل کاستاریکا یک بر صفر شکست خورد تا این تیم در عین ناباوری به‌عنوان اولین تیم از گروه مرگ جام جهانی 2014 به مرحله یک هشتم نهایی این مسابقات صعود کند. جدال این دو تیم در بازی امروز برای کسب سهمیه به‌عنوان دومین تیم صعودکننده از گروه است. ایتالیا در دو بازی گذشته‌اش نوسان داشته است. در اولین دیدار انگلیس را از پیش رو برداشت و در دومین دیدار مغلوب تیم شگفتی‌آفرین گروه شد. ایتالیایی‌ها برای اینکه بتوانند صعود کنند، باید بازی قبلی را فراموش کنند. پراندلی بی‌تردید در این بازی راه‌های رسیدن به دروازه اروگوئه را با شاگردانش تمرین کرده است.
سابقه: اروگوئه هم در این بازی شرایطی مشابه ایتالیا دارد. آنها هم در مقابل کاستاریکا شکست خوردند و انگلیس را با نتیجه ۲ بر یک شکست دادند تا امیدهایشان برای صعود به بازی آخر برسد. اروگوئه‌ با هدایت تابارز ‌در جام جهانی ۱۹۹۰ در مرحله یک هشتم نهایی به ایتالیا باخت و حذف شد، اما ۲۰ سال بعد در جام‌جهانی ۲۰۱۰ آفریقای جنوبی، تیم ملی اروگوئه‌ را تا نیمه‌نهایی بالا برد. در بازی قبلی این تیم سوارز به‌تنهایی توانست انگلیس را در حسرت یک امتیاز بگذارد. او در دقیقه ۳۹ اروگوئه را پیش انداخت، وین رونی دقیقه ۷۵ گل مساوی را به ثمر رساند و مجددا این سوارز بود که دقیقه ۸۵ گل دوم خود و تیمش را به ثمر رساند. مهاجم لیورپول بعد از این گل به خاطر تشدید نشدن مصدومیتش تعویض شد تا بتواند در بازی آخر مقابل ایتالیا نیز حضور داشته باشد.




سابقه: تا اینجای کار کاستاریکا شگفتی‌ساز جام بیستم بوده است. آنها دوتیم قدرتمند ایتالیا و اروگوئه را شکست دادند و خیالشان از بابت صعود راحت است و در این بازی می‌خواهند قدرت خود را به جهان نشان بدهند. آنها که با برتری ۳ بر یک برابر اروگوئه فراتر از حد انتظار نشان داده بودند، در دومین دیدار ایتالیای نامدار را شکست دادند تا نشان دهند پیروزی نخست اتفاقی نبوده است. در آن بازی نه‌چندان پرموقعیت ایتالیا بیشتر از کاستاریکا توپ و میدان را در اختیار داشت اما در نهایت کاستاریکا موفق شد یک بر صفر پیش بیفتد و همان نتیجه تا پایان بازی باقی ماند و این تیم را به دور دوم مسابقات کشاند.

سابقه: تا اینجای کار انگلیس هم البته در این دوره از مسابقات شگفتی آفریده و فعلا بدون امتیاز با جام خداحافظی کرده است. آنها در این بازی سعی می‌کنند نتایج ضعیف خود را توجیه کنند البته اگر انگیزه‌ای برای یاران هاجسون باقی مانده باشد.
بعد از حذف انگلیسی‌ها انتقادها از عملکرد روی هاجسون در رسانه‌های انگلیسی به اوج خود رسید اما جمعه شب رئیس اتحادیه فوتبال انگلیس اعلام کرد تغییری روی نیمکت این تیم صورت نمی‌گیرد. گرگ دایک در این رابطه گفت: ما همچنان حامی هاجسون هستیم و از او می‌خواهیم به کارش در تیم ادامه دهد.


سابقه: یونان دومین بازی‌اش در جام جهانی را مقابل ژاپن برگزار کرد که تلاش دوتیم بعد از ۹۰ دقیقه با تساوی بدون گل به پایان رسید. یونانی‌ها همانند ژاپن تنها یک امتیاز گرفته‌اند تا امیدهایشان برای صعود کمرنگ باشد. در نیمه نخست این دیدار یکی از بازیکنان یونان با دریافت کارت زرد دوم از زمین مسابقه اخراج شد تا یونانی‌ها دقایق زیادی از این دیدار را ۱۰نفره بازی کنند. فرناندو سانتوس سرمربی یونان پس از تساوی برابر ژاپن درباره بازی آخر خود برابر ساحل عاج گفت: برابر ساحل عاج چاره‌ای جز پیروزی نداریم. برای صعود از این گروه باید خوش‌شانس باشیم و بتوانیم حریف‌مان را ببریم و در بازی دیگر نیز ژاپن به پیروزی نرسد. برابر ساحل عاج بازی فشرده و درگیرانه‌ای را به نمایش خواهیم گذاشت. باید شجاع باشیم و از حذف شدن نترسیم. بازیکنانم باید در بازی آخر خود برابر ساحل عاج بهترین عملکرد خود را نشان دهند. البته این برای ما کافی نیست. از کلمبیا درخواست می‌کنم که ژاپن را در بازی آخر خود ببرد تا ما بتوانیم همراه آنها صعود کنیم.


سابقه: ساحل عاج در این دوره از رقابت‌ها تیم خوبی را به مسابقات فرستاده است. تیمی که اولین بازی‌اش رامقابل ژاپن برگزار کرد و با نتیجه 2 بر یک به پیروزی رسید و در دومین بازی مقابل کلمبیا شکست خورد. آنها در این بازی تمام توان خود را به کار می‌گیرند تا بتوانند از یونان امتیاز بگیرند و به دور دوم صعود کنند. لاموشی، هافبک تیم‌های اوسر، موناکو، اینتر، جنوا و مارسی که سال‌های آخر فوتبالش را در حاشیه خلیج‌فارس و در تیم‌های الریان و الخریطات سپری کرد به پشتوانه 12 بازی ملی برای تیم ملی فرانسه، هدایت ساحل عاج را برعهده گرفت و توانست این تیم را به جام جهانی برزیل ببرد. او می‌خواهد با این تیم به دور دوم برود تا بتواند نامش را به عنوان مربی موفق به تثبیت برساند. لاموشی بعد از شکست مقابل کلمبیا گفت: « فکر نمی‌کنم تغییر زیادی در ترکیب تیم در بازی آینده ایجاد کنم و فقط باید برخی جزئیات را مرور کنم. ما پس از بازگشت به اردو و استراحت برای بازی بعد آماده می‌شویم.»



سابقه: ژاپن تا اینجای جام چندان موفق نبوده است. آنها یک بازی را باخته‌اند و یک بازی را هم مساوی کردند و امیدی برای صعود ندارند. سرمربی تیم ملی ژاپن پس از تساوی صفر-صفر برابر یونان از ناکامی تیمش در شکست دادن این تیم ۱۰ نفره ابراز تاسف کرد. مردان آلبرتو زاکه‌رونی باید حتما تیم آماده کلمبیا را شکست دهند تا شاید با توجه به نتیجه دیگر دیدار این گروه بین یونان و ساحل عاج بتوانند به دور بعدی رقابت‌ها راه پیدا کنند. در بازی قبلی پس از اخراج کنستانتین کاتسورانیس کاپیتان تیم ملی یونان در دقیقه ۳۸ به نظر می‌رسید ژاپن برتری قابل توجهی پیدا کرده است، اما اگرچه ژاپن پس از آن توپ و میدان را در اختیار داشت، اما نتوانست برای باز کردن خط دفاعی سرسخت یونان راهی پیدا کند. بعد از آن بازی زاکه‌رونی گفت: ما در این مرحله از رقابت‌ها خوشحال نیستیم. ما سخت تلاش کردیم در این دیدار پیروز شویم. اکنون یک بازی دیگر پیش رو داریم، ولی اصلا خوشحال نیستم.

سابقه: کلمبیا حریف قدرتمندی است و بی‌تردید بازی در مقابل ژاپن را به راحتی واگذار نخواهد کرد. آنها اگرچه ۶ امتیازی هستند و خیالشان از بابت صعود تا حدود زیادی راحت است، اما نمی‌خواهند در هیچ شرایطی کار به اما و اگر بکشد. آنها دومین بازی‌شان را در برابر ساحل عاج برگزار کردند و به پیروزی رسیدند.
بعد از آن بازی خوزه پکرمن آرژانتینی گفت: «این بازی دشواری بود و در برخی اوقات بازی تیم آرژانتین که من مربی آن بودم با ساحل عاج در جام جهانی 2006 برایم تداعی می‌شد، مثل آن بازی ما با شوت‌های از راه دور به پیروزی رسیدیم و نتیجه را حفظ کردیم. خوآنفر (خوان کینترو) توانسته به بازی تیم کلمبیا ارزش و اعتبار زیادی ببخشد، اما هنوز در مورد اینکه ما تیم اول گروه خواهیم شد نمی‌توان اظهارنظر کرد. فکر می‌کنم در بازی بعدی تیم ژاپن سطح بازی خود را بالاتر ببرد چون آنها به دنبال صعود هستند.»