سابقه: تیم بلژیک اولین بازی‌اش را مقابل تیم الجزایر برگزار کرد و با نتیجه 2 بر یک به پیروزی رسید. بلژیک تیم یازدهم حال حاضر جهان در این گروه به‌عنوان تیم برتر در گلدان یک قرار داشت. آنها در زمان قرعه کشی در رده پنجم جهان بودند. این تیم در ۱۱ اکتبر ۲۰۱۳ با صدرنشینی در گروه A مقدماتی منطقه اروپا به جام‌جهانی ۲۰۱۴ راه یافت. آنها از ۱۰ بازی خود در این مرحله ۸ برد و 2 تساوی کسب کردند و با اقتدار در گروهشان اول شدند. این تیم در دیدار اول گروه H مقابل الجزایر نیمه اول را با نتیجه یک بر صفر واگذار کرد.در نیمه دوم فلاینی بازیکن تیم بلژیک در دقیقه 70 با ضربه سر دروازه تیم الجزایر را باز کرد تا نتیجه این دیدار به تساوی کشیده شود و در ادامه مارتینز در دقیقه 80 با شوتی دیدنی گل دوم را به ثمر رساند تا نماینده اروپا سه امتیاز این بازی را کسب کند.آنها در ۱۲ دوره جام‌جهانی حضور داشته‌اند و در فوتبال ریشه‌ای قدیمی دارند. بهترین عملکرد آنها کسب مقام چهارم جام‌جهانی ۱۹۸۶ است.
روسیه: تیم روسیه با ۱۰ دوره حضور تجربه خوبی در جام‌جهانی دارد. البته آنها تا سال ۱۹۹۰ با نام شوروی در رقابت‌ها حضور داشتند. روسیه (شوروی) یکبار در سال ۱۹۶۶ چهارم جهان شده که این بهترین عملکرد تاریخ آنها در جام‌جهانی محسوب می‌شود. آنها سابقه بازی برابر بلژیک در جام‌جهانی را دارند که ۲ پیروزی و ۲ شکست حاصل تلاش آنها در مقابل این تیم بوده است. آنها تاکنون با کره‌جنوبی و الجزایر در جام‌جهانی بازی نکرده‌اند.آنها بازی اول خود را مقابل کره جنوبی برگزار کردند که بازی با تساوی یک بر یک به پایان رسید و حالا باید تمام توان خود را به کار بگیرند تا بتوانند به صعود از این مرحله امیدوار باشند. این تیم مربی نامداری همچون کاپلو را در اختیار دارد که در فوتبال جهان مربی شناخته شده و صاحب سبکی است. او در عرصه باشگاهی سابقه مربیگری تیم‌های میلان، رئال مادرید، رم و یوونتوس را دارد که پنج قهرمانی در سری A، چهار قهرمانی در سوپرکاپ ایتالیا، دو قهرمانی در لالیگا، یک قهرمانی در لیگ قهرمانان و یک قهرمانی در سوپرکاپ ایتالیا حاصل کار اوست.



سابقه: کره‌جنوبی از اولین بازی‌اش یک امتیاز گرفته و امیدوار است با پیروزی در این دیدار راه صعود خود را هموار کند. آنها در ۹ دوره جام حضور داشته‌اند که بهترین عملکرد آنها کسب مقام چهارمی در سال ۲۰۰۲ بوده است. کره جنوبی در مرحله مقدماتی از ایران شکست خورد و به‌عنوان تیم دوم از گروهش به جام جهانی رسید. بعد از آن بازی مردم کشورمان در خیابان‌های کشور جشن صعود برگزار کردند. قبل از برگزاری آن دیدار سرمربی کره حرف‌های زیادی در رسانه‌ها مطرح کرده بود و همان حرف‌ها باعث شده بود هموطنان ما نسبت به او گارد منفی بگیرند. شکست یک بر صفر کره‌جنوبی مقابل ایران؛ اگرچه صعود این تیم به جام‌جهانی را به مخاطره نینداخت، اما صدرنشینی را از کره‌جنوبی گرفت تا خیلی‌ها «چوی کانگ هی» سرمربی سابق این تیم را به‌عنوان مقصر اصلی این شکست معرفی کنند. چوی بعد از بازی با ایران از تیم ملی کره‌جنوبی کنار گذاشته شد تا هونگ میونگ بو هدایت تیم ملی کشورش را برعهده بگیرد.

سابقه: تیم الجزایر یکی از تیم‌های ضعیف این گروه است که بازی اولش نشان داد امید چندانی به صعود ندارد. الجزایر سابقه ۴ بار حضور در جام را دارد که تاکنون نتوانسته‌اند از گروهشان صعود کنند. الجزایر تاکنون با تیم‌های همگروهش در این جام در دیگر جام‌های برگزار شده بازی نکرده است. آنها نماینده آفریقا هستند و در ۱۹ نوامبر ۲۰۱۳ با برتری در دور سوم مقدماتی منطقه آفریقا به جام‌جهانی ۲۰۱۴ راه یافته‌اند. الجزایر هم‌اکنون تیم ۲۷ دنیا است. مربی این تیم در سطح باشگاهی سابقه مربیگری تیم‌هایی چون لیل، پاری سن ژرمن، ترابوزان اسپور ترکیه و دینا موزاگرب کرواسی را دارد. 10 سال پیش پاری سن ژرمن را قهرمان جام حذفی فرانسه کرد و در سال 2010 ساحل عاج را به جام‌جهانی رساند و در این دوره هم با تیم ملی الجزایر به جام‌جهانی 2014 رسیده است. البته اولین تجربه ملی هلیلوزیچ نشستن روی نیمکت ساحل عاج در سال 2008 بود که او توانست این تیم را به جام‌جهانی آفریقای جنوبی برساند؛ اما چهار ماه قبل از شروع بازی‌ها جای خودش را به سون گوران اریکسون سرمربی سرشناس سوئدی‌ها داد.




سابقه:آمریکا در اولین بازی‌اش مقابل غنا به پیروزی رسید و نشان داد یکی از مدعیان صعود از این گروه است.
کلینزمن در سال‌هایی که سرمربیگری تیم ملی آمریکا را برعهده گرفته تیم خوبی ساخته و با آمریکای دوره‌های قبل تفاوت زیادی دارد. آنها در ۱۰ دوره جام حاضر بوده‌اند که بهترین عملکرد آنها مقام سومی در سال ۱۹۳۰ بوده است و بعد از آن نتوانسته‌اند کار خاصی انجام دهند. آنها در بین سال‌های ۱۹۵۴ تا ۱۹۸۶ به جام‌جهانی راه پیدا نکرده‌اند؛ ولی از سال ۱۹۹۰ تاکنون در تمام جام‌ها بوده‌اند و صعود به یک چهارم نهایی سال ۲۰۰۲ بهترین عملکرد آنها است. توانسته‌اند در سال ۲۰۰۲ پرتغال را در مرحله گروهی ۳-۲ شکست دهند. آمریکا در ۱۰ سپتامبر ۲۰۱۳ به‌عنوان تیم اول منطقه کونکاکاف به جام‌جهانی صعود کرد. کلینزمن برای این بازی تدارک زیادی دیده تا بتواند با پیروزی بر پرتغال به مرحله بعد صعود کند.

سابقه: تیم ملی پرتغال در اولین بازی‌اش مقابل آلمان تحقیر شد.آنها که بازیکنان سرشناسی را در اختیار دارند آن بازی را با نتیجه ۴ بر صفر واگذار کردند تا یکی از شگفتی‌های جام در روزهای ابتدایی
جام جهانی شکل بگیرد.پرتغال سابقه تنها ۶ بار حضور در جام را دارد. آنها یکبار در جام‌جهانی ۱۹۶۶ در کشور انگلستان سوم جهان شده‌اند. پرتغال نماینده اروپا است و در ۱۹ نوامبر ۲۰۱۳ با برتری در بازی حذفی منطقه اروپا به جام‌جهانی ۲۰۱۴ صعود کرده است. آنها در گروه F مقدماتی اروپا در حضور تیم روسیه دوم شدند و به بازی حذفی راه یافتند. در این مرحله آنها با سوئد همبازی بودند. جنگی دیدنی بین رونالدو و ابراهیموویچ به‌وجود آمده بود و اینجا رونالدو بود که با ۴ گل دیدنی، ۲ گل ابراهیموویچ را بی‌اثر کرد و سوئد و ایبرا را در حسرت صعود به جام گذاشت. رونالدو یک بار دیگر بزرگی خود را نشان داد و یک تنه این تیم را به برزیل رساند. پائولو بنتو مربی این تیم سال ۲۰۱۰ از سوی فدراسیون فوتبال پرتغال به‌عنوان سرمربی تیم ملی این کشور انتخاب و جایگزین کارلوس کی‌روش شد.