سابقه: کلمبیا در نخستین دیدار خود در جام‌جهانی مقابل یونان قرار گرفت و این تیم را با نتیجه 3 بر صفر شکست داد. پابلو آرمرو در دقیقه 5، تئوفیلو گوتیرز در دقیقه 58 و جیمز رودریگز در وقت اضافه نیمه دوم گل‌های این دیدار را به ثمر رسانده بودند.آخرین حضور کلمبیا در این مسابقات در جام‌جهانی ۹۸ فرانسه بود و از آن موقع تا به حال پیچ و خم‌های زیادی را تجربه کردند.
آنها در سال ۲۰۰۱ قهرمان جام ملت‌های آمریکای جنوبی شدند و حتی در رنکینگ فیفا به رده هشتم نیز دست پیدا کردند اما این مسابقات برایشان متفاوت خواهد بود. آنها بعد از پیروزی مقابل یونان امروز هم تمام توان خود را می‌گذارند که مقابل ساحل عاج نتیجه مطلوب را به دست بیاورند و به دور بعدی صعود کنند. مشکل اصلی کلمبیا مربوط به خط دفاعش است جایی که دفاع‌های کناری‌ این تیم کند هستند. یکی دیگر ازمشکلات این تیم در این بازی این است که فدراسیون فوتبال کلمبیا روز سه‌شنبه از غیبت کارلوس باکا مهاجم سویا در دیدار مقابل ژاپن و ساحل عاج به علت مصدومیت خبر داد.
سابقه: تیم فوتبال ساحل عاج در نخستین بازی‌اش با نتیجه 2 بر یک از سد ژاپن گذشت. «کیسوکه هوندا» در دقیقه 16 ژاپن را پیش انداخت اما «ویلفرد بونی» (64) و «ژروینیو» (66) گل‌های تیم آفریقایی را به ثمر رساندند. در گروه E تیم‌های کلمبیا و ساحل‌عاج با سه امتیاز و برحسب تفاضل گل در صدر قرار دارند و یونان و ژاپن بدون امتیاز، چشم به دیدارهای بعدی خود دارند. ساحل عاج هیچ‌وقت نتوانسته از گروه خود صعود کند و تاکنون در جام‌های جهانی با تیم‌های همگروه خود در این دوره بازی نکرده است. ساحل عاج در رده هفدهم لیست فیفا قرار دارد. لاموشی، هافبک تیم‌های اوسر، موناکو، اینتر، جنوا و مارسی که سال‌های آخر فوتبالش را در حاشیه خلیج‌فارس و در تیم‌های الریان و الخریطات سپری کرد به پشتوانه 12 بازی ملی برای تیم ملی فرانسه، هدایت ساحل عاج را به عهده گرفت و توانست این تیم را به جام‌جهانی برزیل ببرد.




سابقه: اروگوئه تیم ششم حال حاضر جهان در این گروه به‌عنوان تیم برتر در گلدان یک قرار دارد. این تیم در ۲۰ نوامبر ۲۰۱۳ با صعودی خطرناک و با برتری مقابل اردن در بازی حذفی آمریکای جنوبی و آسیا به جام‌جهانی ۲۰۱۴ راه یافت. از آن جهت به صعود آنها خطرناک می‌گوییم که در مرحله حذفی هر چیزی ممکن است. البته اروگوئه با قاطعیت مجموع بازی رفت و برگشت را برد (۵ بر صفر) و صعود کرد. آنها در ۱۲ دوره جام‌جهانی حضور داشته‌اند و در فوتبال ریشه‌ای قدیمی دارند. بهترین عملکرد آنها قهرمانی در دو دوره جام‌جهانی در سال‌های ۱۹۳۰ و ۱۹۵۰ است. آنها در اولین بازی مقابل کاستاریکا قرار گرفتند و بازی را با نتیجه سه بریک واگذار کردند. نتیجه‌ای که خیلی‌ها را شگفت زده و تیم ناشناخته کاستاریکا را مطرح کرد. تیم‌های کاستاریکا و ایتالیا هر کدام با سه امتیاز در رده‌های اول و دوم هستند و تیم‌های انگلستان و اروگوئه در رده‌های سوم و چهارم قرار دارند.

سابقه: انگلستان جام‌جهانی را با شکست مقابل ایتالیا آغاز کرد.یکی از نکات جالب مسابقه اول این تیم، مصدومیت «گری لوین» فیزیوتراپ تیم انگلستان بود که بعد از گل انگلیس و به خاطر شادی گل از روی نیمکت، پایش پیچ خورد و با برانکارد به رختکن منتقل شد! در این بازی انگلستان می‌خواهد به هرشکل ممکن پیروز از میدان خارج شود تا بتواند ناکامی‌هایش را در جام‌های جهانی جبران کند. انگلیس هرگز در این رقابت‌ها قدرتمند ظاهر نشده است مگر در سال ۱۹۶۶ که قهرمان جهان نشد. روی هاجسون از لحاظ سابقه مربیگری در مقایسه با رقیبانش‌ یکه تاز است چرا که مربیگری خود را از ۳۸ سال پیش آغاز کرده است در کارنامه مربیگری وی تیم‌هایی چون فولام‌ و‌ لیورپول، اینتر‌ میلان، کپنهاگن‌ دانمارک، تیم ملی سوئد‌ و تیم ملی فنلاند‌ دیده می‌شود. وی در دوران مربیگری خود افتخاری به‌دست نیاورد اما در ساختن تیم‌های منظم و تاکتیکی تبحر دارد و امیدوار است که در جام‌جهانی ۲۰۱۴ برزیل با تیم ملی انگلیس به افتخار دست یابد.



سابقه: تیم ملی ژاپن پس از آنکه در نخستین دیدار خود در مرحله گروهی جام‌جهانی در برابر ساحل عاج شکست خورد به نظر می‌رسد قصد دارد در این بازی تهاجمی بازی کند. ایجی کاواشیما دروازه بان تیم ملی ژاپن در مصاحبه با سایت فیفا گفت: بازیکنان ژاپنی تکنیک بسیار خوب و سرعتی بالا برای اجرای یک بازی سریع دارند. وی گفت این طبیعت بازی تیم ملی ژاپن است و بازیکنان با این شیوه احساس راحتی می‌کنند. از زمان ورود آلبرتو زاکرونی سرمربی ژاپن، وی تلاش کرده است شیوه دفاعی سری آ را نیز به شیوه تهاجمی ژاپن اضافه کند با این حال تاکنون موفقیتی در این زمینه کسب نکرده است. وی گفت متاسفانه تیم ملی ژاپن در بازی نهایی تدارکاتی خود پیش از جام‌جهانی سه گل از زامبیا دریافت کرد اما بازی با زامبیا تفاوت‌های زیادی با مسابقه با ساحل عاج داشت زیرا در بازی با ساحل عاج، ژاپن یک گل جلو افتاد اما در نهایت شکست خورد. کاواشیما اضافه کرد طی چهار سال گذشته ژاپن متمرکز بر حمله بوده است.

سابقه: یونان هم در این بازی شرایطی شبیه ژاپن دارد.آنها هم به آب و آتش می‌زنند تا بتوانند به نتیجه مطلوب برسند و شکست مقابل کلمبیا را جبران کنند.
فرناندوسانتوس از سال ۱۹۸۷ وارد دنیای مربیگری شد، سانتوس با پورتو در سال‌های ۱۹۹۸ تا ۲۰۰۱، یک بار قهرمانی در لیگ، ‌دو بار قهرمانی در جام حذفی و دوبار قهرمانی در سوپر جام پرتغال را تجربه کرد.در یونان هم سال ۲۰۰۲ همراه با آاک آتن یونان قهرمان جام حذفی شد وی در سال‌های ۲۰۰۲، ۲۰۰۵، ۲۰۰۹، ۲۰۱۰ عنوان بهترین مربی سال لیگ یونان را به‌دست آورد.
سانتوس در سال 2010 جایگزین اتوری‌ها گل شد. این تیم تابه‌حال در جام‌جهانی با هیچکدام از تیم‌های همگروهش بازی نکرده است. یونان نماینده اروپا است و در ۱۹ نوامبر ۲۰۱۳ با غلبه بر رومانی در مرحله حذفی اروپا به جام‌جهانی ۲۰۱۴ صعود کرده است.