منصور پورحیدری با توجه به برنامه‌ریزی کارلوس کی‌روش و آنچه در هفته‌ گذشته از تیم ملی شنیده بودیم، توقع یک بازی دفاعی را داشتیم و این امر به خوبی محقق شد.
بازیکنان تیم ملی ایران در دفاع عملا بی‌اشتباه کار کردند، اما در حمله به نظرم برنامه خاصی نداشتیم. متاسفانه در نیمه دوم درحالی که نیجریه کاملا سر درگم نشان می‌داد از فرصت‌هایمان استفاده نکردیم و نتوانستیم سه امتیا‌ز را بگیریم. واقعیت این است که موقعیت‌های ما از نیجریه‌ای‌ها خطرناک‌تر بود و این تیم آفریقایی حرفی برای گفتن جلوی ما نداشت. آنها در شوتزنی هم ضعیف بودند و آن نیجریه‌ای که ما می‌شناختیم، نبودند. جز در ۱۵ دقیقه‌ نخست بازی تیم ملی عالی بود.


مجتبی تقوی
این بازی اگر چه موقعیت گل کمی داشت و اولین تساوی جام هم به حساب می‌آید اما هم نتیجه‌ آن برای ما بسیار ارزشمند بود و هم اینکه کارلوس کی‌روش تیم را به سمت داشتن یک ساختار دفاعی خوب و منسجم پیش برده بود که تنها یکی، دو موقعیت گل بیشتر به نیجریه نداد.نیجریه صرفا یک مهارت خاص برای عبور از دفاع تیم ملی ما داشت اما نباید فراموش کنیم که آرژانتین تیمی چند مهارته برای گلزنی است و باید برای دفاع مقابل این تیم برنامه ویژه‌تری داشته باشیم. خوشحالیم در اولین بازی جام‌جهانی 2014 برزیل گلی نخوردیم و یک امتیاز گرفتیم و این یک موفقیت برای تیم ایران به حساب می‌آید اما این را بدانید که شاید در رنکینگ فیفا ایران و نیجریه به هم نزدیک هستند اما مشخص بود که تجربه بین‌المللی نیجریه بسیار زیاد است و از مقایسه قیمت یک بازیکن این تیم با بازیکن ما می‌توان تفاوت‌ها را احساس کرد.


حشمت مهاجرانی
قبل از بازی هم، همه می‌دانستیم که تاکتیک کی‌روش برای بازی مقابل نیجریه یک تاکتیک کاملا دفاعی خواهد بود. ما در این بازی در دفاع تجمع کرده بودیم و نیم نگاهی هم به ضد حملات داشتیم.وقتی فاصله خطوط دفاعی و هافبک‌ها کم می‌شود بازیکنان از حمایت بازیکنان دیگر بهره‌مند می‌شوند و در نتیجه شما در دفاع مطمئن خواهید بود. اما متاسفانه ما نتوانستیم از تک موقعیت‌هایی که در ضد حمله به دست آوردیم استفاده کنیم. وقتی نیجریه صاحب توپ بود بازیکنان ما به سمت آنها حمله نمی‌کردند و در زمین خود به دفاع مشغول بودیم. این کار می‌تواند به ما در بازی‌های آینده نیز کمک کند.این روشی که بازی کردیم باعث شد بازیکنان ما خلاقیت خود را از دست بدهند.


مهدی مهدوی‌کیا
ما نباید بازی اول را می‌باختیم. تا روز آخر شانس صعود خواهیم داشت و این مساله خوبی است. در تمام دقایق بازی روی گل نخوردن زوم بودیم و می‌شد در حملات بهتر باشیم.متاسفانه در حملات طرح خاصی نداشتیم، این در حالی بود که آلمان در بازی با پرتغال بارها از فضاها جهت صاحب توپ کردن اوزیل استفاده کرد اما ما ایده‌ای نداشتیم. در ۱۰ دقیقه پایانی بازی مسلط بودیم و به نظرم نیجریه آنقدر بزرگ نبود که برای ما بزرگش کردند. آنها روی پاس‌های بلند برنامه داشتند که مدافعان ما به خوبی توپ‌ها را دور کردند و خوشبختانه به هدفمان رسیدیم.به هرحال مربیان در جام‌جهانی تحت فشار هستند و از اول هم مشخص بود که هدف اصلی کی‌روش این است که بازنده نباشیم.