خداداد عزیزی:  سطح توقع مردم را بالا نبریم

بازیکن تیم ملی فوتبال ایران در جام‌جهانی ۱۹۹۸فرانسه با اشاره به اینکه تیم کشورمان حریفان قدرتمندی در جام‌جهانی ۲۰۱۴ برزیل پیش رو دارد، گفت: باید واقع گرا باشیم و سطح توقع مردم را بیش از حد متعارف بالا نبریم.

«خداداد عزیزی» در گفت‌وگو با «ایرنا» اظهار کرد: در جام‌جهانی ۲۰۱۴ با سه حریف از ۳ قاره مختلف همگروه هستیم که هر کدام دارای سبک خاصی در فوتبال جهان هستند و در عرصه دنیا تیم‌های قابل احترامی به شمار می‌روند.

وی افزود: قطعا «کارلوس کی‌روش» و بازیکنان ایران به این موارد واقف هستند و می‌دانند که در صورت کوچک‌ترین اشتباه، قافیه را به حریفان خود خواهند باخت، لذا عقل سلیم حکم می‌کند که در بازی‌های پیش رو باید بسیار حساب شده و با برنامه وارد میدان شویم. ستاره حماسه ملبورن با تاکید بر اینکه جام‌جهانی، میدان کسب تجربه نیست، افزود: ملی پوشان ما از تجربه بالایی برخوردار هستند و کی روش هم یک مربی حاذق و کارکشته است اما بازیکنان در دیدار مقابل تیم‌های نیجریه، آرژانتین و بوسنی و هرزگوین باید با تمرکز بالا به میدان بروند.

بهترین بازیکن سال ۱۹۹۶ آسیا افزود: با وجود این موارد من معتقد هستم اگر در بازی نخست، ملی پوشان ایران فکورانه وارد میدان شوند و در خطوط سه گانه مرتکب اشتباه نشوند، می‌توانند از حریف امتیاز بگیرند. اصولا بازی اول در جام‌جهانی بسیار حائز اهمیت است و کسب حداقل یک امتیاز می‌تواند روحیه و انگیزه بازیکنان را مضاعف کند. وی در ادامه گفت: در جام‌جهانی ۱۹۹۸ فرانسه، تیم ملی فوتبال ایران به مرحله دوم صعود نکرد ولی مردم از عملکرد این تیم راضی بودند و هنوز که هنوز است فوتبال‌دوستان کشورمان برای ملی‌پوشان آن زمان احترام خاصی قائل هستند.

عزیزی در خصوص دیدار افتتاحیه جام‌جهانی ۲۰۱۴ برزیل گفت: انصافا تیم کرواسی، فوتبالی قابل قبول ارائه داد و مستحق شکست نبود. به نظر من برزیل در پرتو امتیاز میزبانی توانست به برتری دست یابد و اگر داور ژاپنی اشتباه نمی‌کرد، به‌طور یقین نتیجه چیز دیگری بود.