«زیست توپ» را پررنگ کنید!

دنیای اقتصاد: حسام‌الدین آشنا، سرپرست مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست جمهوری،‌ با ارسال نامه‌ای به وزیر ورزش خواستار پررنگ کردن ایده «زیست توپ» و اقدام ایران در نفی «خشونت زیست‌محیطی» شد. به گزارش «دنیای اقتصاد»، آشنا در این نامه که به تاریخ ۱۴خرداد ماه به وزارت ورزش ابلاغ شده است و به تازگی در اختیار رسانه‌ها قرار گرفته، با اشاره به اینکه «زیست توپ» در روز بدرقه تیم ملی فوتبال، به کاپیتان نکونام سپرده شده تا آن را به مسی اهدا کند، پیشنهاد کرده است: وزارت ورزش از طریق همکاری با رسانه‌ها، سفارت ایران در برزیل و سازمان محیط زیست نسبت به پررنگ کردن ایده «زیست توپ» و مهم‌تر از آن اقدام ایران در نفی «خشونت زیست‌محیطی» فعالیت کند. سرپرست مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست‌جمهوری با ذکر این موضوع که بی‌توجهی به گونه‌های در حال انقراض نوعی «خشونت زیست محیطی» است، افزوده است: کلیت ایده نفی «خشونت زیست محیطی» ظرفیت خوبی برای قرار گرفتن در چارچوب طرح رئیس‌جمهور در خصوص «جهان علیه خشونت و افراطی‌گری» دارد.

وی در پایان خاطر نشان کرده است: با توجه به زمان باقیمانده تا برگزاری مسابقه ایران و آرژانتین و فرصت ناشی از توجه رسانه‌ها به این بازی، می‌توان از زیست‌توپ برای پیشبرد دیپلماسی زیست‌محیطی و ایده رئیس‌جمهور بهره گرفت.

به گزارش «دنیای اقتصاد»، «زیست توپ» توپ فوتبالی است که روی آن تصویر ۳۲گونه در حال انقراض کشورهای شرکت‌کننده در جام جهانی نقش بسته و ایده اولیه و اجرای آن از سوی سازمان‌های مردم نهاد داده شده است.