دیوان محاسبات در گزارشی که از عملکرد بودجه دولت در ۶ ماه اول سال ۹۲ ارائه داده، از تخلف باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس در تصرف غیر مجاز در اموال عمومی پرده برداشت و اعلام کرد این دو باشگاه مفاد جزء ۱۱ بند ۲۷ قانون بودجه مبنی بر رعایت مواد قانون محاسبات عمومی کشور را رعایت نکرده و بخشی از درآمدهای خود را به حساب‌های غیرقانونی واریز کرده‌اند. به گزارش خبرگزاری مهر، براساس گزارش دیوان محاسبات، بودجه وزارت ورزش و جوانان و دستگاه‌های تابعه آن در تاریخ ۱۹/۰۴/۹۲ از سوی معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور ابلاغ شده است. گزارش عملکرد بودجه در ۶ ماه اول سال ۱۳۹۲ اعلام کرده که شرکت‌های توسعه و نگهداری اماکن ورزشی، ۷۸ درصد از منابعشان وصول شده و ۷۸ درصد از مصارفشان نیز انجام شده است. از سوی دیگر، باشگاه پرسپولیس ۶/۲۳ درصد از منابعش تحقق یافته و از این منابع ۲/۲۲ درصد را مصرف کرده است. همچنین باشگاه استقلال ۹/۲۷ منابعش تحقق یافته که از این میزان ۳/۱۶ مصرف شده است.

بر این اساس در ۶ ماه اول سال، باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس مفاد بند ۵۳ ماده واحده قانون بودجه سال ۹۲ مبنی بر واریز درآمدهای حاصل از فروش کالا و خدمات شرکت‌های دولتی به حساب‌های معرفی شده از سوی خزانه‌داری کل کشور را رعایت نکرده‌اند.

همچنین این دو باشگاه مفاد جزء ۱۱ بند ۲۷ قانون بودجه مبنی بر رعایت مواد قانون محاسبات عمومی کشور را رعایت نکرده و بخشی از درآمدهای خود را به حساب‌های غیرقانونی واریز کرده‌اند که تصرف غیرمجاز در اموال دولتی محسوب می‌شود.

سایر مواد بندهای قانون بودجه سال ۹۲ در دستگاه‌های تحت رسیدگی یا فاقد موضوعیت و عملکرد بوده یا احکام آن رعایت شده است. ماده ۲۱۳ قانون برنامه پنجم (ارائه گزارش عملکرد هر یک از مواد ذی‌ربط سال قبل به معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور تا پایان شهریورماه) از سوی وزارت ورزش و جوانان رعایت نشده است.