دژاگه دارای بالاترین سرعت ریکاوری

اشکان دژاگه به یکی از اولین ورزشکاران جهان تبدیل شد که اسرار DNA خود را برای نشان دادن تاثیر علم، آموزش و تغذیه در بهبود عملکرد بازیکنان در اختیار عموم می‌گذارد.به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، اشکان دژاگه هافبک ایرانی فولام در کنار ایان رویز از کاستاریکا، کاراگونیس از یونان، گلن جانسون از انگلیس و دیک گاکوی هافبک آفریقایی کریستال پالاس بازیکنانی هستند که به عنوان ستارگان فوتبال، پروفایل ژنتیکی خود را تحت آزمونی با عنوان DNAFIT منتشر کرده‌اند و اشکان دژاگه اولین فوتبالیست آسیایی است که داده‌های DNA خود را منتشر کرده است. یک شرکت بریتانیایی براساس این آزمایش ظرفیت بدن برای پاسخ به آموزش و ارتباط آن با تغذیه را براساس اطلاعات ژنتیکی ارائه شده در DNAFIT بازیکن بررسی کرده است. براساس این روش و با تعیین تعادل «قدرت / استقامت» بدن ورزشکار با‌توجه به ژنتیک او می‌توان برای این ورزشکار برنامه‌های اختصاصی، تمرینی و آموزشی تنظیم کرد.

براساس آزمایش‌های صورت گرفته روی دژاگه تعادل

قدرت / استقامت او ۴/۴۸/۰ - ۶/۵۱/۰ بوده و توان هوازی او متوسط رو به بالاست. براساس این آزمایش‌ها سرعت ریکاوری اشکان بسیار بالاست و این به آن معنی است که اشکان پس از هر مسابقه یا تمرین می‌تواند پس از استراحتی کوتاه برای تمرین یا دیدار بعدی آماده شود.

جالب اینکه در بین تمام فوتبالیست‌هایی که مورد این آزمایش ژنتیکی قرار گرفتند، اشکان از بهترین شرایط برخوردار بود و تنها بازیکنی بود که از سرعت ریکاوری «بسیار سریع» برخوردار بود. جزئیات شاخصه‌های ژنتیکی اشکان در زمینه‌های نامبرده روی سایت DNAFIT منتشر شده است.