رویارویی تنها نماینده ایران با السد قطر

فولاد خوزستان به عنوان تنها نماینده باقیمانده فوتبال باشگاهی ایران در دوازدهمین دوره لیگ قهرمانان آسیا امروز و از ساعت ۱۹:۳۰ در آخرین بازی دور رفت از مرحله یک‌هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا میهمان تیم السدقطر است. شاگردان فرکی اگر بتوانند بر حاشیه کارت‌های جعلی پایان خدمت نفرات خود غلبه کنند و در زمین حریف قطری بازنده نباشند، گامی بلند برای صعود به مرحله دوم این جام برمی‌دارند. شاگردان حسین فرکی به عنوان قهرمان لیگ ایران، در این بازی باید به مصاف تیمی بروند که در مرحله گروهی در خانه سپاهان را شکست داد، اما در بازی برگشت سنگین‌ترین باخت دور نخست را از نماینده اصفهانی ایران متحمل شد. البته السد در نهایت به لطف شکست سپاهان در بازی آخر در زمین الهلال و پیروزی مقابل الوحده امارات، به عنوان تیم دوم گروه D به مرحله حذفی راه یافت.

این تیم قطری در سال ۲۰۱۱ هم با حذف عجیب سپاهان (به خاطر ۲ اخطاره بودن رحمان احمدی) توانست در نهایت قهرمان آسیا شود و این دفعه نیز در هفته آخر از رده چهارم به رده دوم رسید تا صعودی جالب توجه به مرحله یک‌هشتم نهایی دوازدهمین دوره لیگ قهرمانان آسیا داشته باشد.

اما فولاد خوزستان هم که دومین تیم برتر مرحله گروهی این جام محسوب می‌شود، در گروه B با کسب ۴ پیروزی و ۲ تساوی مقتدرانه و به عنوان صدرنشین راهی مرحله حذفی شد. آنها در دور مقدماتی دو مرتبه برابر الجیش دیگر نماینده قطر در این جام به میدان رفتند و یک تساوی بدون گل در زمین حریف و یک برد ۳ بر یک را در خانه به‌دست آوردند تا برتری خود را به این حریف عربی دیکته کنند.

حالا شاگردان حسین فرکی که به لطف صدرنشینی در مرحله گروهی از امتیاز برگزاری دیدار برگشت در خانه برخوردار هستند، با تفکر نباختن به مصاف السدی می‌روند که از ستارگانی همچون تاباتا، لی جونگ سو، طلال البلوشی و خلفان ابراهیم سود می‌برد. قطعا فولادی‌ها اگر بتوانند بر حواشی روزهای اخیر غلبه کرده و کسب تساوی یا پیروزی در این بازی، می‌تواند راه فولادی‌ها را برای صعود به مرحله یک‌چهارم نهایی این جام هموارتر کند.

یکی دیگر از نکات جالب این بازی حضور کارلوس کی‌روش در قطر است. قطعا حضور سرمربی تیم ملی ایران می‌تواند انگیزه بازیکنان فولاد خصوصا ملی‌پوشان آن را برای ارائه بازی بهتر مقابل السد افزایش ‌دهد، عملکردی که شانس آنها را برای رسیدن به پیراهن تیم ملی و حضور در جام‌جهانی برزیل افزایش خواهد داد.