علی عسگری رئیس کل سازمان امور مالیاتی در نشست خبری دیروز خود در مورد فهرست جدید ورزشکاران ممنوع‌الخروج گفت: لیست ورزشکاران دارای بدهی مالیاتی استخراج و به فدراسیون‌ها و باشگاه‌های آنها اعلام شده است. به گزارش خبرگزاری مهر، وی با اشاره به مشکلاتی که در زمینه مالیات ورزشکاران همواره وجود داشته، بیان کرد: در سال‌های قبل باشگاه‌ها در قراردادهای ورزشکاران متعهد به پرداخت مالیات آنها می‌شدند، اما پرداختی از طرف آنها صورت نمی‌گرفت، این در حالی است که مودی از نظر سازمان مالیاتی، ورزشکار است، زیرا دارای فعالیت شغلی است و باید مالیات خود را بپردازد؛ حتی اگر باشگاه آنها نسبت به پرداخت آنها متعهد شده باشد.

معاون وزیر اقتصاد و رئیس کل سازمان امور مالیاتی با اعلام اینکه تعدادی از ورزشکاران از اواخر سال گذشته شروع به پرداخت بدهی‌های مالیاتی خود کردند، افزود: تعدادی از آنها نیز که مالیات خود را پرداخت نکردند، لازم است که باشگاه‌های آنها اقدام کنند. بر این اساس، تعدادی از ورزشکاران بدهکار مالیاتی ممنوع‌الخروج شدند و پس از آن نسبت به تعیین تکلیف بدهی مالیاتی خود اقدام کردند.

عسگری ادامه داد: اخیرا به‌دلیل اینکه برخی از ورزشکاران در خارج از کشور برای عقد قرارداد و یا کارهای دیگر نیاز به خروج از کشور داشتند، تنها برای یکبار رفع ممنوع الخروج شدند، به طوری که روز گذشته نیز یکی از ورزشکاران که برای عقد قرارداد به خارج از کشور قصد سفر داشت، سازمان مالیاتی برای یکبار این فرد را رفع ممنوع الخروجی کرد، این در حالی است که این افراد پس از بازگشت باید بدهی مالیاتی خود را پرداخت کنند.

وی با تاکید بر اینکه ورزشکاران در پرداخت مالیات ناتوان نیستند، تعداد ورزشکاران ممنوع الخروج را بیش از ۲۰۰ نفر اعلام و تصریح کرد: این افراد ورزشکاران و مربیان داخلی و خارجی هستند، البته از این تعداد حدود ۳۰ الی ۴۰ نفر بدهی مالیاتی خود را تعیین تکلیف کردند و بقیه نیز در این مسیر قرار دارند.

معاون وزیر اقتصاد و رئیس کل سازمان امور مالیاتی در پایان گفت: اگر پرونده این ورزشکاران به مرحله وصول و اجرا رفته باشد، ممنوع‌الخروج می‌شوند.