سفر بی بازگشت آقای خاص

محمد بنا سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی روزسه‌شنبه هفته گذشته به محض بازگشت از رقابت‌های قهرمانی آسیا اعلام کرد به مرخصی طولانی مدت خواهد رفت و ادامه همکاری وی با فدراسیون و تیم ملی فعلا مشخص نیست. این در حالی است که فدراسیون کشتی طی روزهای ۲۵ و ۲۶ اردیبهشت ماه در تهران میزبان رقابت‌های جام‌جهانی کشتی فرنگی است و طبیعتا برای کسب نتیجه مطلوب در این رقابت‌ها حساب ویژه‌ای باز کرده است. به هر حال کسب عنوان سومی در رقابت‌های قهرمانی آسیا و قطع همکاری موقتی یا دائمی محمد بنا با تیم ملی و همچنین اهمیت برگزاری جام‌جهانی تهران و کسب نتیجه در این میدان بین‌المللی باعث شد تا تصمیمی عاجل در این خصوص اتخاذ شود. بر این اساس، تیم ملی کشتی فرنگی بدون هدایت محمد بنا در جام‌جهانی تهران به میدان خواهد رفت و تمامی امور تیم به کادر فنی فعلی سپرده می‌شود. با توجه به این مساله محمدبنا هم فعلا به اردوی تیم ملی نخواهد آمد و تصمیمات قطعی و اصلی برای بازگشت او به بعد از جام‌جهانی تهران موکول می‌شود.

اعتراض فرنگی‌کاران

پس از قطع همکاری محمد بنا و کناره‌گیری کادر فنی تیم ملی کشتی فرنگی، تمامی فرنگی‌کاران

اردونشین نیز خانه کشتی را ترک کردند. این تصمیم در حالی از سوی اردونشینان اتخاذ شد که تمامی فرنگی‌کاران اردونشین از جمله مردان نامدار و طلایی این رشته همچون حمید سوریان و امید نوروزی نیز در بین فرنگی‌کاران معترض بودند.

بر این اساس، مسوولان فدراسیون کشتی نیز اعلام کردند به هیچ‌وجه با چنین بی‌نظمی و اقدامی کنار نخواهند آمد و در همین راستا به زودی بعد از تشکیل نشست ویژه شورای فنی کشتی فرنگی ‌با مربیان و کشتی‌گیران خاطی قاطعانه برخورد خواهند کرد. هر چند گفته می‌شود حسن بابک مدیر فنی تیم‌های ملی کشتی فرنگی وعده داده اردونشینان صبح شنبه به اردو باز می‌گردند و فعلا تعطیلات آخر هفته را سپری می‌کنند، اما گفته می‌شود متولیان فدراسیون کشتی در نظر دارند با برخورد جدی و قاطع تکلیف رفت‌وآمدهای رایج در کشتی فرنگی را برای همیشه روشن کنند.

لطمه خوردن منافع ملی

درهمین خصوص مدیر تیم‌های ملی‌کشتی فرنگی می‌گوید: ترک تیم ملی توسط محمد بنا در آستانه جام‌جهانی، باعث لطمه خوردن منافع ملی می‌شود.

حسن بابک اظهار کرد: با توجه به عدم حضور آقای بنا، شورای فنی تصمیم گرفت تا مربیان فعلی حاضر در اردوی تیم ملی به‌کار خود ادامه دهند تا جام‌جهانی را با موفقیت پشت سر بگذاریم. ضمن اینکه در این چند روز هیچ مساله خاصی به وجود نیامده بود که آقای بنا بخواهد تیم ملی را ترک کند و او نباید در این مقطع حساس تیم ملی را تنها می‌گذاشت.

نوربخش مربی ارشد تیم ملی

بعد از این اتفاقات جلسه فوق‌العاده شورای فنی تیم‌های ملی کشتی فرنگی صبح دیروز در محل خانه‌کشتی تهران برگزار شد تا در مورد مسائل پیش آمده در اردوی تیم ملی بزرگسالان تصمیم‌گیری شود. در این نشست، اعضای شورای فنی با تاکید بر برگزاری مسابقات انتخابی اعلام کردند که ترک اردو برخلاف منافع و حیثیت ملی کشتی کشور است. در یکی از مصوبات جلسه فوق‌العاده شورای فنی تیم‌های ملی اعلام شدکادر فنی همکار با محمد بنا هدایت تیم ملی را تا رقابت‌های جام جهانی برعهده داشته باشند و ناصر نوربخش به‌عنوان مربی ارشد در این تیم فعالیت‌هایش را ادامه دهد.