جنگ غول‌ها
دور رفت مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا چهارشنبه شب با یک دیدار حساس به پایان می‌رسد. رئال‌مادرید و بایرن‌مونیخ در حالی در ورزشگاه سانتیاگوبرنابئو به دیدار هم می‌روند که با توجه به شرایط دو تیم، می‌شود از این دیدار به فینال زود‌رس این رقابت‌ها تعبیر کرد. این دیدار را بدون اغراق می‌توان «جنگ غول‌ها» تلقی کرد.
بایرن مونیخ می‌خواهد از جام قهرمانی خود دفاع کند. آخرین بار تیم میلان بود که در سال ۱۹۹۰ موفق به انجام این کار شد. مردان «پپ گواردیولا» ماه قبل به عنوان قهرمانی رقابت‌های بوندس لیگا دست پیدا کرده‌اند و این موضوع سبب شده تا آنها تمام تمرکز خود را روی قهرمانی رقابت‌های لیگ قهرمانان اروپا بگذارند.
از سویی رئال مادرید، قهرمان ۹ دوره رقابت‌های لیگ قهرمانان اروپا، برای کسب لالیگا با آتلتیکو مادرید و بارسلونا در رقابت است و از این حیث از بایرن عقب‌تر است. رئال این هفته بازی نکرده درحالی که بایرن با نتیجه ۲ بر صفر مقابل اینتراخت برانشوایگ به برتری رسیده است.
بایرن که تا به حال پنج بار در این رقابت‌ها به قهرمانی رسیده برای بازی با رئال مادرید «مانوئل نویر» را به خدمت خواهد داشت. این دروازه‌بان ۲۸ ساله در تمرینات روز یکشنبه حضور پیدا کرد؛ ضمن اینکه «دیوید آلابا» هم که در بازی با برانشوایگ غایب بود، به این بازی می‌رسد.
بایرن در نیمه نهایی فصل ۱۲-۲۰۱۱ موفق شد در ضربات پنالتی مقابل رئال به برتری برسد و به دیدار پایانی راه پیدا کند. «مانوئل نویر» در آن بازی قهرمان بایرن بود و پنالتی‌های رونالدو و کاکا را گرفت.
بایرن و رئال مادرید پیش از این پنج بار در مرحله نیمه نهایی رقابت‌های لیگ قهرمانان بازی کرده‌اند که باواریایی‌ها چهار بار برنده شده‌اند. بایرن در سال ۱۹۷۶، ۱۹۸۷، ۲۰۰۱ و ۲۰۱۲ برنده شده و تنها موفقیت رئال به سال ۲۰۰۰ بازمی‌گردد.
رئال مادرید از سال ۲۰۰۲ موفق به فتح رقابت‌های لیگ قهرمانان اروپا نشده؛ با این حال آنها در حالی میزبان بایرن هستند که در ۱۷ بازی گذشته خود در رقابت‌های اروپایی در برنابئو شکست نخورده‌اند. آخرین شکست این تیم در رقابت‌های لیگ قهرمانان اروپا به مرحله نیمه نهایی ۱۱-۲۰۱۰ بازمی‌گردد جایی که بارسلونا با مربیگری «پپ گواردیولا» موفق شد با نتیجه ۲ بر صفر به برتری برسد.
خبر خوش برای رئال مادرید اینکه این تیم می‌تواند «کریستیانو رونالدو» و «گرث بیل» را برای این بازی به خدمت داشته باشد. این دو بازیکن از بند آسیب‌دیدگی رهایی یافته‌اند و به نظر نمی‌رسد برای رویارویی با بایرن مشکلی داشته باشند. «سرخیو راموس» هم به احتمال فراوان قادر به بازی برای رئال است.