جدال نفسگیر زردها
آخرین هفته از بازی‌های مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا امشب و فرداشب در گروه‌های هشت گانه برگزار خواهد شد تا پرونده مرحله گروهی این رقابت‌ها بسته شود. در اولین روز از هفته آخر، بازی‌های برگشت هفته دوم دور رفت برگزار می‌شود و بر این اساس سپاهان و تراکتورسازی به میدان خواهند رفت. دو تیمی که شرایطی کاملا متفاوت را تجربه می‌کنند. سپاهان کماکان برای صعود به مرحله بعد شانس دارد و آرزوهایش را جست‌وجو می‌کند، اما تراکتور وداعی زودهنگام با آسیا داشته و می‌خواهد در آخرین دیدار تشریفاتی حداقل آبرومندانه با آسیا خداحافظی کند.
سپاهان در فصل جاری هرگز شمایل تیم مدعی و قدرتمند همیشگی را نداشته است. آنها در لیگ قهرمانان استارتی خفیف داشتند و تا روز پنجم تنها بردشان برابر الهلال در بازی رفت بود، اما با برد هفته گذشته دوباره به صعود امیدوار شدند و حالا با ۷ امتیاز با تفاضل گل کمتر نسبت به الاهلی روی پله دوم ایستاده‌اند و با یک تساوی در ورزشگاه زیبای ملک فهد ریاض که ملقب به لانه زنبور است، پای به مرحله بعد خواهند گذاشت. در مقابل الهلال مدعی قدیمی فوتبال آسیا نیز روند به غایت پرفراز و نشیب داشته و حالا با ۶ امتیاز پایین‌تر از سپاهان و الاهلی روی پله سوم نشسته و برای صعود به مرحله بعد باید حتما سپاهان را شکست دهد.
اما تراکتورسازی تیم فراموش شده این فصل لیگ قهرمانان است. تیمی که استارتی عالی در آسیا داشت، اما خیلی زود این شعله خروشان فروکش کرد و در ادامه تراکتور به روغن سوزی افتاد تا در نبرد با غول‌های آسیا خیلی زود حذف شود. آنها با ۵ امتیاز روی پله سوم نشسته‌اند و با شکست هفته گذشته در برابر الاتحاد وداعی دردناک با آسیا داشتند و حالا تنها برای اعاده حیثبت به مصاف لخویا می‌روند. تیمی نوخاسته از لیگ قطر که با ۴ امتیاز در قعر جدول گروه C جا خوش کرده و بسیار پایین‌تر از حد انتظار نتیجه گرفته است.
احتمال زیاد این آخرین بازی تونی اولیویرا با تراکتور است. مربی پرشور پرتغالی که آمد تا تراکتور در آسیا موفق باشد، اما در این هدف ناکام ماند تا در یک نامه احساسی از هواداران تیمش خداحافظی کند.
در همین رابطه سرمربی تیم فوتبال تراکتورسازی گفت: سریال من و تراکتورسازی پس از بازی با لخویا تمام می‌شود و در مورد این سریال صحبت خواهم کرد.
به گزارش خبرگزاری تسنیم، تونی اولیویرا در نشست خبری پیش از بازی تیمش با لخویا اظهار کرد: امروز تغییراتی در ترکیب‌مان خواهیم داشت، ولی در زمین مسابقه با تمام قدرت حاضر و همانند بازی‌های گذشته با روحیه بازی می‌کنیم.
اولیویرا در پاسخ به این سوال که «آیا از ابتدا شانسی برای صعود تراکتورسازی به مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا قائل نبودید؟» گفت: لخویا و العین بازیکنان خارجی و باقابلیتی دارند. شما تصور کنید اگر آساموا ژیان، بازیکن العین در تراکتورسازی بود چه تفاوتی ایجاد می‌شد و این تیم چگونه در آسیا بازی می‌کرد.
اولیویرا در خصوص آینده‌اش در تیم تراکتورسازی گفت: در رابطه با سریال من و تراکتورسازی بعد از بازی صحبت می‌کنم، اما باید بگویم این سریال سه‌شنبه تمام می‌شود. نمی‌توانم برای موفقیت تراکتورسازی به مدیران این باشگاه پیشنهادی بدهم. من ایده‌هایم را به باشگاه گفتم، ولی این موضوع مانند این بود که به یک جای خیس آب بریزیم و نتیجه‌ای در برنداشت.
سرمربی تراکتورسازی در مورد وضعیت این تیم در فصل آینده لیگ قهرمانان گفت: تراکتورسازی در سال آینده هم نمی‌تواند به دور بعدی مسابقات صعود کند. تراکتورسازی حتی نمی‌تواند در آسیا نفس بکشد و اگر از گروهش صعود کند باز هم کار سخت‌تری در پیش خواهد داشت. تراکتورسازی در صورت صعود باید مقابل تیم‌های ژاپنی و کره‌ای بازی کند.