گروه ورزش- سرانجام تمکین‌نکردن مسوولان باشگاه سپاهان از تصمیم فدراسیون و کادرفنی تیم ملی کار دست بازیکنان ملی‌پوش این تیم داد و کارلوس کی‌روش سرمربی تیم ملی کشورمان روز پنج‌شنبه پس از جلسه‌ دو ساعته‌ای که با کادرفنی در اردوی آفریقای جنوبی داشت، سرانجام هر 6 بازیکن تیم فوتبال سپاهان را از تیم ملی خط زد. این بازیکنان عبارتند از: رحمان احمدی (دروازه‌بان)، شجاع خلیل‌زاده، احسان حاج‌صفی، امید ابراهیمی، یعقوب کریمی و مهدی شریفی.
در تصمیم جدید کی‌روش قرار شد علیرضا بیرانوند دروازه‌بان تیم نفت تهران به جای رحمان احمدی به تیم ملی دعوت شود که او به‌زودی به اردوی آفریقای جنوبی می‌پیوندد.
به گزارش «ایسنا» مسوولان باشگاه سپاهان که همانند استقلالی‌ها ملی‌پوشان خود را پیش از هفته پنجم لیگ قهرمانان آسیا در اختیار تیم ملی قرار ندادند تا به اردوی آفریقای جنوبی برود، پس از بازی این هفته مقابل السد و با وجود کسب پیروزی تصمیم گرفتند ملی‌پوشانشان را تا هفته آینده و برای بازی با تیم الهلال عربستان هم در تیم خود نگه دارند و پس از آن در صورت لزوم آنها را به اردوی تیم ملی بفرستند!
این در حالی بود که تیم‌های فولاد و تراکتورسازی حتی پیش از هفته پنجم لیگ قهرمانان آسیا ملی‌پوشانشان را به اردوی تیم ملی فرستادند، اما کی‌روش آنها را به تیم‌هایشانباز گرداند تا به‌زودی تاریخ حضورشان در اردوی تیم ملی را مشخص کند.
برنامه کی‌روش برای ملی‌پوشان فولاد و تراکتورسازی
بنا بر تصمیم دیگر کی‌روش و اعضای کادر فنی، ملی‌پوشان تیم‌های فولاد و تراکتورسازی شامل مهرداد جماعتی، بختیار رحمانی و سوشا مکانی از فولاد و کریم انصاری‌فرد به همراه حامد لک از تراکتورسازی و همین‌طور علیرضا بیرانوند از تیم نفت بامداد شنبه(امروز) تهران را به مقصد ژوهانسبورگ (محل اردوی تیم ملی) ترک می‌کنند و در ساعت ۱۸:۳۰ به وقت آفریقای جنوی به تیم ملی می‌پیوندند.
همچنین نظر سرمربی تیم ملی این است که ملی‌پوشان استقلال هم به اردوی آفریقای جنوبی اضافه شوند، اما او اعلام کرد چون بازیکنان استقلال به‌دلیل سفرهای متعدد مدتی از خانواده‌هایشان دور بودند کمی استراحت کنند و صبح دوشنبه عازم آفریقای جنوبی شوند.
تیم ملی که چند روز است تمرینات خود را با ۱۱ بازیکن در اردوی آفریقای جنوبی آغاز کرده است تا ۱۶ اردیبهشت در این اردو حضور دارد و ۱۷ اردیبهشت در تهران خواهد بود تا پس از چند روز به اردوی اتریش برود.
بی‌اطلاعی بازیکنان ملی‌پوش سپاهان از تصمیم کی‌روش!
در همین رابطه برخی از بازیکنان ملی پوش سپاهان از تصمیم کارلوس کی روش مبنی بر خط زدن آنها از ترکیب تیم ملی برای اردوی آفریقای جنوبی ابراز بی‌اطلاعی کردند. رحمان احمدی دروازه‌بان تیم ملی در این خصوص گفت: باید از خلیلیان بپرسید که چرا خط خوردم! چیز بیشتری نمی‌دانم. باشگاه گفته است فعلا مصاحبه‌ای نکنیم تا موضوع را پیگیری کنند. مسوولیت هر تصمیمی که در این باره گرفته شود با باشگاه است.
همچنین شجاع خلیل زاده مدافع سپاهان اظهارکرد: من از این موضوع خبر ندارم و هیچ‌گونه صحبتی نمی‌توانم بکنم!
احسان حاج صفی نیز در این رابطه تصریح کرد: هنوز مطمئن نیستم این موضوع درست باشد، قطعا اگر اتفاق افتاد مصاحبه می‌کنم، اما الان چیزی نمی‌توانم بگویم!
شکایت رسمی فتح‌الله‌زاده
از کی‌روش به فیفا
از سویی دیگر، اتفاقات اخیر رخ داده بین باشگاه استقلال و تیم ملی بابت در اختیار نگذاشتن چهار ملی‌پوش این باشگاه به اردوی تیم ملی در آفریقای جنوبی باعث شد تا طرفین موضع‌گیری‌هایی نسبت به هم داشته باشند.در این راستا علی فتح‌الله‌زاده به عنوان مدیرعامل باشگاه استقلال به دفاع از شرایط تیمش پرداخت و از کی‌روش خواست بیش از این به استقلال ضربه نزند و از سوی دیگر کارلوس کی‌روش در مصاحبه‌ای عنوان کرد که مدیرعامل استقلال حق ندارد به شخصیت او توهین کند و این فقط باشگاه استقلال است که بزرگ است نه شخص فتح‌الله‌زاده. این موضع‌گیری‌ها باعث شده تا طرفین نسبت به هم واکنش داشته باشند.در همین زمینه علی فتح‌الله‌زاده خبر داد که از کی‌روش بابت توهین‌هایش به وی به فیفا رسما شکایت کرده است و می‌خواهد، این پرونده را تا انتها پیگیری کند.
پاسخ دبیرکل فدراسیون به شکایت علیه کی‌روش در فیفا
مهدی محمد نبی می‌گوید: شکایت باشگاه استقلال از کارلوس کی‌روش به فیفا تنها هزینه وکیل را روی دست باشگاه تهرانی می‌گذارد.دبیرکل فدراسیون فوتبال و سرپرست تیم ملی در گفت‌وگو با «ایسنا» درباره شکایت علی فتح‌الله‌زاده علیه کی‌روش به فیفا در پاسخ به این سوال که آیا ۵۰ روز مانده تا شروع جام‌جهانی این دعواها به ضرر فوتبال ملی ایران نمی‌شود، گفت: آقای فتح‌الله‌زاده اگر مطلبی را مدنظر دارد، می‌تواند به فدراسیون فوتبال مراجعه کند و حرف‌هایش را بزند؛ چراکه اساسا فیفا در این جور موارد ورود نمی‌کند. با توجه به آیین‌نامه‌ها و قوانین فیفا، فدراسیون‌های داخلی مرجع رسیدگی به این موارد هستند و طرح شکایت به فیفا تنها هزینه وکیل را روی دست باشگاه استقلال می‌گذارد.محمد نبی درباره وضعیت اعزام بازیکنان ملی‌پوش فولاد و تراکتورسازی به آفریقای جنوبی هم گفت: بازیکنان ملی‌پوش این دو تیم به همراه بیرانوند دروازه‌بان تیم نفت فردا ساعت پنج بامداد عازم آفریقای جنوبی می‌شوند و از بعدازظهر فردا در کمپ تیم ملی حضور خواهند داشت.همچنین بازیکنان استقلال هم بعد از استراحتی که خواهند داشت، دوشنبه برای حضور در اردوی تیم ملی به آفریقا سفر خواهند کرد.
وی با اعلام رضایت از شرایط اردویی تیم ملی در آفریقای جنوبی گفت: با حضور سایر ملی‌پوشان در آفریقای جنوبی کل تیم در اختیار کادرفنی خواهد بود و فکر می‌کنم با این شرایط اردوی آفریقای جنوبی در وضعیت خوبی برگزار شود.
سرپرست تیم ملی همچنین درباره وضعیت حضور جواد نکونام و پژمان منتظری در اردوی تیم ملی هم گفت: قرار است نکونام در این یکی، دو روز به تهران بیاید و پس از انجام کارهای اعزامش راهی آفریقای جنوبی شود، اما پژمان منتظری با وجود موافقت رئیس فدراسیون فوتبال قطر و مسوولان باشگاه ام صلال با مخالفت سرمربی تیمش نمی‌تواند به آفریقای جنوبی برود؛ چرا که سرمربی این تیم اعلام کرده در جام امیر قطر به منتظری نیاز دارد.
نبی درباره وضعیت بازیکنان ملی پوش سپاهان هم گفت: باشگاه سپاهان به‌دلیل بازی حساسی که هفته‌ پیش‌رو دارد تقاضا داشته که بازیکنانش در این هفته هم در سپاهان باشند. قرار شده مدیرعامل این باشگاه فردا با حضور در فدراسیون فوتبال با آقای کفاشیان و من تقاضایش را مطرح کند تا ببینیم به چه جمع‌بندی می‌رسیم؛ اما تلاش ما این است که بازیکنان این تیم نیز در اردوی تیم ملی حاضر شوند.

خشم کی روش زبانه کشید