گروه ورزش- نام‌نویسی برای دریافت یارانه و تشویق افرادی که نیازی به دریافت یارانه ندارند برای انصراف، یکی از مهم‌ترین بحث‌های این روزهای کشور است.
بسیاری از چهره‌های فرهنگی و ورزشی در حمایت از برنامه‌های دولت و توجه به زیر ساخت‌ها از دریافت یارانه انصراف دادند و از آنهایی که نیازی به دریافت یارانه ندارند هم دعوت کردند تا در این حرکت ملی شرکت کنند. چندی پیش وزیر ورزش و جوانان و تعدادی از قهرمانان، روسای فدراسیون‌ها و مسوولان ورزش در حاشیه مراسم اعطای نشان و تجلیل از قهرمانان و مدال‌آوران بازی‌های المپیک ۲۰۱۲ لندن از دریافت یارانه نقدی انصراف دادند.
همگام با مسوولان، ورزشکاران هم به میدان آمدند. امامعلی حبیبی که اولین طلای تاریخ المپیک را در ۱۹۵۶ ملبورن برای ایران به‌دست آورد
در گفت‌و‌گویی با اعلام انصراف از دریافت یارانه نقدی، کسانی را که از لحاظ اقتصادی وضعیت مناسبی دارند، دعوت به همکاری با دولت کرد. این قهرمان بلند‌آوازه جهان و المپیک در رشته کشتی آزاد از همه قهرمانان و به ویژه اهالی ورزش و کشتی خواست تا دولت را برای خدمت‌رسانی مطلوب‌تر به افراد بی بضاعت و دردمند جامعه یاری کنند.
بهداد سلیمی قوی‌ترین مرد جهان و مرد طلایی المپیک ۲۰۱۲ لندن که آخرین مدال طلای المپیک را برای ایران کسب کرد نیز از همه قهرمانان و ورزشکارانی که وضعیت اقتصادی و مالی مناسبی دارند خواست تا به انصراف‌دهندگان از دریافت یارانه بپیوندند. قاسم رضایی دارنده نشان طلای وزن ۹۷کیلوگرم بازی‌های المپیک ۲۰۱۲ نیز ورزشکاری بود که تصمیمش را علنی کرد. او هدف این اقدام خود را حمایت از دولت در اجرای طرح مهم اقتصادی و کمک برای بهبود وضعیت معیشتی مردم بیان کرد. خداداد عزیزی، چهره شناخته شده فوتبال کشور در‌خصوص لزوم انصراف اقشار پردرآمد از دریافت یارانه نقدی، گفت: خدا را شکر از نظر مالی احتیاجی به دریافت یارانه نداشته‌ام و تا به این زمان یارانه‌ای دریافت نکردم، درحالی که می‌توانم این مبالغ را دریافت کنم و ایرادی نیز در پی این قضیه وجود نخواهد داشت، اما نظر و عقیده بنده بر این است که یارانه حق ضعفا و قشر مستمند جامعه است.
وی با بیان اینکه امیدوارم کسانی که نیازی به یارانه نقدی ندارند به صورت داوطلبانه از دریافت آن انصراف دهند گفت: کشور ما یک خانواده بزرگ به اسم ایران است که همه نوع قشری در آن زندگی می‌کنند، همان‌طور که اگر در خانواده‌ای مشکلی برای فردی از خانواده به وجود بیاید، همه اعضا با همدلی سعی در رفع مشکل دارند، در حال حاضر در کشور ما نیز باید همین همدلی اتفاق بیفتد.
از سوی دیگر، مدافع سابق تیم پرسپولیس نیز ضمن حمایت از «کمپین نه به یارانه»، از افراد بی‌نیاز درخواست کرد برای کمک به نیازمندان از دریافت یارانه نقدی انصراف دهند.
علی انصاریان گفت: به عقیده من حدود ۲۰ تا ۳۰ درصد از اقشار جامعه ما احتیاجی به دریافت یارانه‌های نقدی ندارند و در عوض افرادی در جامعه وجود دارند که نیازمند دریافت یارانه‌های نقدی هستند.
وی افزود: افرادی که در ماه درآمدی بالغ بر ۲ الی سه میلیون تومان دارند با انصراف داوطلبانه خود از دریافت یارانه‌ها می‌توانند به فراگیر شدن این امر کمک کرده و به اقتصاد کشور در این روزها یاری برسانند.
شاهرخ شهنازی دبیرکل کمیته ملی المپیک، علیرضا دبیر، سیدمحمد پولادگر، محمود مشحون، نواب نصیرشلال، کیانوش رستمی، بهداد سلیمی، احسان حدادی، امید نوروزی، محمد باقری معتمد، قاسم رضایی، سجاد انوشیروانی، صادق گودرزی، کمیل قاسمی، آندرانیک تیموریان، علی کفاشیان، محمدرضا داورزنی، افشین داوری، هادی ساعی، محمود میران، امیر قلعه‌نویی، علی دایی، حسین رضازاده، محمد بنا، مهدی مهدوی کیا، احسان روزبهانی، امید نوروزی و نوشاد عالمیان از دیگر ورزشکارانی هستند که تاکنون انصرافشان را اعلام کرده‌اند.

اتحاد ورزشکاران برای انصراف از دریافت یارانه