سرخابی‌ها در شاهراه بلاتکلیفی
گروه ورزش- لیگ سیزدهم با همه هیاهوها و جنجال‌ها به پایان رسید. فولاد خوزستان قهرمان شد و تب فوتبالی که در روز آخر لیگ سیزدهم به اوج خود رسیده بود خیلی زود فروکش خواهد کرد. حتی برای هواداران فولاد هم شادی قهرمانی در لیگ برتر به‌زودی فراموش می‌شود و زندگی عادی فوتبالی‌ها دوباره آغاز خواهد شد. از همین حالا خبرهای مذاکرات پشت پرده باشگاه‌ها برای جذب بازیکنان مورد نظرشان به گوش می‌رسد.در چنین شرایطی بیشترین نگاه‌ها به استقلال و پرسپولیس است. 2 تیمی که قرار بود تا پایان سال 92 خصوصی شوند، حتی تا پایان لیگ سیزدهم هم این اتفاق رخ نداد و حالا بحث بر سر این است که تا قبل از شروع لیگ چهاردهم این تصمیم عملی شود.
استقلال و پرسپولیس هر سال در چنین روزهایی کانون اخبار می‌شوند.حالا هم همه از تغییرات در ۲ باشگاه سخن می‌گویند. تحولی عظیم در بحث مدیریت. پرسپولیس با هزینه‌ای قابل توجه در آخرین روز سهمیه آسیا را به چنگ آورد، اما چه کسی باور می‌کند که وزارت ورزش کادر کنونی مدیریت این باشگاه را حفظ خواهد کرد؟
جنجال‌هایی که بر سر ۲ میلیارد تومان پول در هفته‌های اخیر پیش آمده بود باعث شد قرمزها به شدت علیه وزارت ورزش جبهه‌گیری کنند. علی پروین در راس آنها شخص وزیر ورزش را مورد آماج شدیدترین حملات انتقادی قرار داد و حتی این جمله را بر زبان آورد که گودرزی اشتباهی به ورزش آمده است. پروین در حالی سرپرستی باشگاه پرسپولیس را پس از جدایی رویانیان بر عهده گرفت که وزارت ورزش هیچ‌گاه برای وی حکمی صادر نکرد و این هیات‌مدیره باشگاه بود که پروین را به عنوان سرپرست باشگاه منصوب کرد.
آماده باش وزارت ورزش
به گزینه‌های احتمالی
این روزها وزارت ورزش فرصت به دست آورد تا برای هیات‌مدیره پرسپولیس فکری اساسی بکند. وزیر و همکارانش که از ابتدای حضورشان در ساختمان سئول برای ادامه همکاری با اعضای هیات مدیره پرسپولیس تردید داشتند حالا می‌خواهند تصمیم نهایی را اتخاذ کنند.هیات‌مدیره‌ای که غیر از علی پروین بقیه اعضایش نزدیکان محمود احمدی‌نژاد هستند. از نامی وزیر سابق ارتباطات گرفته تا علی اکبری معاون پیشین سازمان جوانان و رویانیان. به گزارش خبر آنلاین وزیر برای پرسپولیس برنامه انتقالی تدارک دیده است و تا زمان واگذاری باید گروهی روی کار باشند که هم پول بیاورند و هم زمینه واگذاری شکل بگیرد. برای این دوره ۲ گزینه جدی مطرح شده‌اند اکبر نوجوان که رویانیان در محافل خصوصی حضور او در حوالی پرسپولیس را عامل جدایی‌اش اعلام کرد. این گزینه پیش‌تر جلساتی هم با علی پروین برگزار کرد و سرپرست پرسپولیس ادعای اینکه می‌تواند هزینه‌های تیم را بپردازد از طریق همین دوست مشترک به وزیر انتقال داده بود. گزینه دیگری که برای این دوره مطرح شده است دکتر محمدرضا طاهری مشاور اقتصادی وزیراست که می‌گویند در هیات‌مدیره حضور خواهد داشت. از میان پیشکسوت‌ها نام دکتر زادمهر در جلسات مختلف مطرح شده است و باید دید آیا او هم از وزیر حکم می‌گیرد.
در استقلال چه می‌گذرد؟
اوضاع در استقلال البته بهتر از اردوگاه قرمزها نیست. فتح‌الله‌زاده بعد از شکست برابر تراکتورسازی پیش دستی کرد و عنوان کرد بعد از دو بازی باقی‌مانده در لیگ قهرمانان آسیا از این باشگاه خواهد رفت. وی البته از قبل گفته بود که با قهرمانی لیگ برتر یا کسب سهمیه آسیا این تصمیم را خواهد گرفت، اما به هیچ کدام از اهدافش نرسید. آیا کسی به حفظ وی در این پست امیدوار است؟
روز گذشته عده‌ای از پیشکسوتان استقلال که در میان آنها نام امیر قلعه نویی، پرویز مظلومی، علی منصوریان، غلامحسین مظلومی، حسن روشن، بهتاش فریبا، اصغر حاجیلوو... به چشم می‌خورد در نامه‌ای به رئیس جمهور خواستار واگذاری این باشگاه به خانواده استقلال شدند.
منصور پورحیدری مدیر فنی استقلال روزگذشته درباره انتقادهای غیرمستقیم فتح‌الله‌زاده از هیات‌مدیره باشگاه عنوان کرد: این طبیعی است، فتح‌الله‌زاده تلاش کرد تا مشکلات را حل کند، دوستان در هیات‌مدیره به‌خصوص آقای نجف‌نژاد می‌توانستند بیشتر کمک کنند. البته یک مقدار پول به باشگاه تزریق شد، اما ما درگیر سه جام بودیم و نیاز به حمایت بیشتری داشتیم.
پورحیدری در پاسخ به این پرسش که آیا شما با انتشار قراردادهای بازیکنان موافق هستید؟ تصریح کرد: به هر حال حسابرسان وزارت ورزش در باشگاه حضور دارند و دنبال بررسی وضعیت هستند. آنچه مسلم است این تصمیم گرفته شده و قرار شد به اجرا درآید.
پورحیدری در خصوص تغییرات احتمالی در تیم استقلال تاکید کرد: تغییر بازیکن به سرمربی برمی‌گردد، او باید نفرات مورد نظر را مشخص کند. ان شاء الله که قلعه‌نویی در تیم بماند. به نظر من هرکس غیر از قلعه‌نویی بیاید وضع بدتر از این می‌شود؛ چرا که او با مشکلات تیم آشنا بوده و با وجود مشکلات نتایج خوبی را کسب کرده است. وی در ادامه در خصوص وضعیت علی فتح‌الله‌زاده مدیرعامل استقلال که گفته است پس از پایان لیگ قهرمانان آسیا می‌رود، اظهار کرد: روی فتح‌الله‌زاده هم فشار زیادی وجود داشته و باید از وزارت ورزش در این زمینه کمک گرفت. با این حال همه تصمیمات به وزارت ورزش باز می‌گردد.