یک جام با پنج مدعی
با انجام 8 دیدار روز پایانی لیگ سیزدهم پرونده یکی از جنجالی‌ترین و جذاب‌ترین دوره‌های لیگ برتر فوتبال کشور بسته خواهد شد و از چهره قهرمان جدید فوتبال باشگاهی ایران رونمایی می‌شود. لیگ سیزدهم درحالی جمعه شب و از ساعت 19 با انجام هشت بازی به اتمام می‌رسد که در پایان آنها جام قهرمانی بالای سر کاپیتان یکی از تیم‌های نفت، فولاد، استقلال، پرسپولیس و سپاهان قرار می‌گیرد. همچنین تیم‌های آسیایی، تیم‌های وداع کننده با لیگ و آقای گل این دوره از رقابت‌ها هم مشخص خواهند شد.
سپاهان - نفت تهران
حساس‌ترین دیدار هفته پایانی را سپاهان و نفت تهران در اصفهان برگزار می‌کنند. شاگردان یحیی گل محمدی که تا اینجای کار با کمترین ادعا خوب بالا آمده‌اند، مدعی اصلی قهرمانی هستند. آنها با پیروزی برابر سپاهان می‌توانند قهرمانی را جشن بگیرند و پروسه پیشرفت چند سال اخیرشان را به خوبی به پایان برسانند. آنها هفته گذشته گسترش فولاد را در هم کوبیدند و با روحیه بالایی به مصاف سپاهان می‌روند. سپاهانی که همه تلاشش این است که سهمیه آسیایی را بگیرد و البته نیم نگاهی به قهرمانی هم دارد. شاگردان کرانچار نمی‌خواهند پای ثابتشان در رقابت‌های آسیایی را از دست بدهند و همین مساله کار نفتی‌ها را سخت‌تر می‌کند.
گسترش فولاد - فولاد خوزستان
فولاد که در خانه مقابل استقلال با یک باخت شانس قهرمانی‌اش کاهش یافت، اکنون باید در تبریز تیم گسترش را شکست بدهد و امیدوار باشد که سپاهان از نفت تهران امتیاز بگیرد و آنها جام قهرمانی را در تبریز بالای سر ببرند. گسترش فولاد با یک باخت سنگین باعث صدرنشینی نفت شد و اکنون باید مقابل دومین مدعی قهرمانی به میدان برود آن هم در حالی که نه دغدغه صعود دارد نه نگران سقوط است ولی مسوولان باشگاه از بازیکنانشان خواسته‌اند که در این بازی برای برد تلاش کنند به خصوص اینکه بعد از باخت به نفت حرف و حدیث‌هایی هم از سوی بازیکنان گسترش در رسانه‌ها منتشر شد.
پرسپولیس- استقلال خوزستان
استقلال خوزستان اگرچه در رده دوازدهم قرار دارد اما اگر بیش از سه گل از پرسپولیس بخورد و فجر و ذوب آهن هم به برد با بیش از ۲ گل برسند احتمال دارد به پلی‌آف برود بنابراین شاگردان ویسی با تمام قدرت مقابل سرخپوشان قرار می‌گیرند و امیدوارند در شهر اهواز که به شهر آبی‌دوستان شهرت دارد حتی پرسپولیس را شکست بدهند. سرخپوشان تهرانی هم که قهرمانی را روز یکشنبه از دست داده‌اند باید در این بازی با تمام توان به میدان بروند و امیدوار باشند که تیم‌های نفت و فولاد بازنده شوند و استقلال نتواند مقابل‌تراکتورسازی به پیروزی برسد تا شاید آنها قهرمان شوند! اتفاقی که از نظر احتمالات بسیار ضعیف است اما در فوتبال هیچ چیز قابل پیش‌بینی نیست.
استقلال -‌تراکتورسازی
آبی‌پوشان تهرانی بعد از اینکه تیم قرمزپوش فولاد را در اهواز شکست دادند هم تنور رقابت در لیگ برتر را تا هفته آخر داغ نگه داشتند و هم شانس خود را برای قهرمانی زیاد کردند. آبی‌پوشان اگر بتوانند دومین تیم قرمز پوش را هم ظرف کمتر از یک هفته شکست بدهند در آن‌صورت شانس قهرمانی دارند به شرط آنکه فولاد و نفت برنده نشوند.‌تراکتورسازی که با قهرمانی در جام حذفی سهمیه آسیایی کسب کرده در این بازی فقط برای دفاع از حیثیت بازی خواهد کرد. استقلالی‌ها خیلی دوست دارند دومین قهرمانی‌ متوالی‌ خود را در لیگ برتر جشن بگیرند البته سرنوشت قهرمانی دست خود آنها نیست و باید گوش به زنگ دیدارهای نفت و فولاد در تبریز و اصفهان باشند.

برنامه کامل دیدارهای هفته آخر رقابت‌های فوتبال لیگ برتر:
* صنعتی خوزستان - پرسپولیس، ساعت ۱۹، ورزشگاه الغدیر اهواز
* داماش گیلان - مس کرمان، ساعت ۱۹، ورزشگاه عضدی رشت
* استقلال تهران -‌تراکتورسازی تبریز، ساعت ۱۹، ورزشگاه آزادی
* فجرسپاسی شیراز - ملوان بندرانزلی، ساعت ۱۹، ورزشگاه حافظیه
* راه‌آهن سورینت - ذوب‌آهن اصفهان، ساعت ۱۹، ورزشگاه دستگردی
* سپاهان اصفهان - نفت تهران، ساعت ۱۹، ورزشگاه فولادشهر
* گسترش فولاد تبریز - فولادخوزستان، ساعت ۱۹، ورزشگاه یادگار امام(ره) تبریز
* صبای قم - سایپا البرز، ساعت ۱۹، ورزشگاه یادگار امام (ره) قم