لیست واقعی، لیست جعلی!
بعد از انتشار لیست قرارداد بازیکنان پرسپولیس در یکی از خبرگزاری‌ها و بحث‌هایی که در برنامه نود دوشنبه شب منتشر شد روز گذشته علی دایی در تمرین پرسپولیس از دو لیست مالی دیگر عوامل این باشگاه رونمایی کرد.
سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس دو لیست دیگر را که در آن ارقام متفاوتی نسبت به لیست اعلام شده وجود داشت، به خبرنگاران حاضر در تمرین پرسپولیس نشان داد و گفت: تا دلتان بخواهد از این لیست‌ها در پرسپولیس وجود دارد، اما من نمی‌خواهم این لیست‌ها و ارقام آن را رسانه‌ای کنم. این در حالی است که یکی از عکاسان حاضر در تمرین امروز پرسپولیس قصد داشت از این لیست عکس بگیرد که با مخالفت دایی روبه‌رو شد و سرمربی پرسپولیس به او گفت که چون نمی‌خواهد این لیست‌ها رسانه‌ای شود اجازه عکس گرفتن هم نمی‌دهد.
سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس با انتقاد از وزارت ورزش و جوانان که برخلاف آیین‌نامه لیگ برتر اسناد مالی قرارداد بازیکنان سرخپوش را در اختیار رسانه‌ها قرار داده است گفت: وزارت ورزش و جوانان که خود متولی ورزش است، با اقدامی که انجام داده بی‌قانونی را رواج داده است. وقتی اینها این کار را می‌کنند، ما نمی‌دانیم باید حرف‌مان را به چه کسی بزنیم.
علی دایی که از اتفاقات اخیر پیرامون باشگاهش ناراحت است و تیمش هم با تساوی برابر راه‌آهن شانس قهرمانی‌اش را کاهش داد، در مورد انتشار لیست قرارداد بازیکنان گفت: این لیست که از سوی وزارت ورزش در اختیار رسانه‌ها قرار گرفته است، دروغ است. جدا از این، سوال من این است که چطور این لیست در اختیار رسانه‌ها قرار گرفته است.
وی ادامه داد: فکر می‌کردم دوران سندسازی تمام شده است اما این‌طور نیست. وزارت ورزش اگر لیست پرداختی‌ها را منتشر کرده است، باید لیست واریزی‌ها را هم منتشر کند. طبق ماده ۱۰ قراردادهای سازمان لیگ، مبلغ قراردادها باید محرمانه بماند. حالا چطور وزارت ورزش این بی‌قانونی را انجام داده است، نمی‌دانم. وزارت ورزش باید جوابگوی این مساله باشد که این اسناد چطور منتشر شده است. سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس که با برنامه ۹۰ گفت‌وگو می‌کرد با اشاره به تناقض گویی‌هایی که در اعلام میزان بدهی باشگاه پرسپولیس صورت می‌گیرد، گفت: طبق اسنادی که آقایان منتشر کرده‌اند بدهی آقای رویانیان برای این فصل کمتر از ۵ میلیارد تومان است. بعد چطور همین آقایان می‌آیند اعلام می‌کنند که بدهی پرسپولیس ۷۰ میلیارد تومان است؟ آقای گودرزی که اعلام می‌کنند مدیران این دو باشگاه این بدهی‌ها را به بار آورده‌اند به این سوال هم پاسخ بدهد که چه کسی این مدیران را انتخاب کرده است؟
پنجعلی: وزارت ورزش سندسازی کرده است
سرپرست تیم فوتبال پرسپولیس با ابراز تاسف برای وزارت ورزش و جوانان و سازمان صدا و سیما، گفت: وزارت ورزش بدون آنکه میزان دریافتی بازیکنان و مسوولان تیم پرسپولیس را بررسی کند، علیه آنها سندسازی کرد و این لیست سطحی و خنده‌دار از تلویزیون هم پخش شد. محمد پنجعلی در گفت‌وگو با خبرگزاری مهر، درباره لیست قراردادهای منتشر شده بازیکنان و کادر فنی پرسپولیس و همچنین دریافت ۱۵۰ میلیون تومانی خودش از باشگاه اظهار کرد: همین بحث دوشنبه شب در برنامه نود شکل گرفت. شاید به یک پنجعلی دیگر و به قول عادل فردوسی پور به «بابا پنجعلی» پول داده‌اند! من هنوز یک هزار تومانی از باشگاه پرسپولیس نگرفته‌ام.وی افزود: چرا وزارت ورزش شفاف همه چیز را نمی‌گوید. هر چند وقت یکبار فهرستی را علیه پرسپولیس درست می‌کنند. الان فقط یک مشت چِک‌های بی محل دست بازیکنان است که آنها هم این چِک‌ها را خرج کرده‌اند. یکسری اتومبیل هم به بازیکنان داده‌اند که نه سند دارد و نه پلاک. متاسفانه وزارت ورزش این موارد را هم در پرداختی بازیکنان محسوب کرده درحالی که صاحب هیچ کدام از آنها بازیکنان نیستند. سرپرست پرسپولیس تاکید کرد: این برخورد از یک ارگان دولتی قشنگ نیست. وزارت ورزش دنبال سوءاستفاده است.
خادم: نمی‌شود مسائل را گفت
نماینده وزارت ورزش در امر خصوصی‌سازی باشگاه استقلال و پرسپولیس با اشاره به اتفاقاتی که پیرامون باشگاه سرخپوش تهرانی مطرح شده است، گفت: با توجه به شرایطی که وجود دارد الان نمی‌شود خیلی از مسائل را عنوان کرد و باید در فضایی آرام به این موضوع رسیدگی شود. امیررضا خادم با بیان اینکه در شرایط فعلی نمی‌خواهد در مورد باشگاه پرسپولیس مسائل زیادی را مطرح کند، گفت: متاسفانه در روزهای پایانی لیگ اتفاقاتی پیرامون باشگاه پرسپولیس رخ داده است که احتمالا در روزهای آینده نیز بیشتر خواهد شد. هدف ما این است که بتوانیم زمینه ارائه فوتبال تماشاگر پسند را فراهم کنیم که اگر مردم هزینه می‌کنند حداقل از دیدن مسابقات فوتبال لذت ببرند. وی که در ۲ ماه گذشته
به عنوان مسوول خصوصی‌سازی ۲ باشگاه پرسپولیس و استقلال از سوی وزارت ورزش و جوانان مشغول فعالیت شده است، ادامه داد: می‌دانیم که این کار سروصدای زیادی به پا خواهد کرد. اما امیدواریم با اراده‌ای که در وزارت ورزش و جوانان وجود دارد بتوانیم این مسائل و حاشیه‌ها را به حداقل برسانیم. نماینده وزارت ورزش با تاکید بر اینکه باید حرمت بزرگان و پیشکسوتان باشگاه پرسپولیس حفظ شود، گفت: شرایط فعلی پرسپولیس به گونه‌ای نیست که بخواهیم همه مسائل این باشگاه را عنوان کنیم. ما به دنبال این هستیم که حداکثر آرامش را برای این تیم تامین کنیم تا بتواند هفته پایانی را هم پشت سربگذارد. به نظرم بعد از پایان لیگ باید بنشینیم در مورد اتفاقات این باشگاه به‌طور رودررو صحبت کنیم. من این آمادگی را دارم که با هرکدام از مسوولان باشگاه صحبت کنم و مدارکی را که وجود دارد، به صورت شفاف بررسی کنیم. خادم در ادامه با تاکید بر اینکه هیچ سندی مبنی بر پرداخت پول از سوی باشگاه پرسپولیس به برخی رسانه‌ها وجود ندارد، صحبت‌های مطرح شده در این مورد را تکذیب کرد و گفت: ابهاماتی که وجود دارد در مورد قراردادهای بازیکنان است که در سازمان لیگ ثبت شده و است و اسنادی که در باشگاه موجود است، تفاوت‌هایی دارد.
نماینده وزارت ورزش در پاسخ به این پرسش که آیا سند منتشر شده از سوی وزارت ورزش در مورد قرارداد پرسپولیسی‌ها درست است، گفت: نمی‌خواهم بگویم که این گزارشی مستند است یا نه اما فکر می‌کنم منتشر شدن این لیست خوش سلیقگی نبود و نباید این مسائل مطرح می‌شد. باید بنشینیم در یک فضای آرام و در این مورد صحبت کنیم.