آمریکا مقابل ایران زانو زد - ۲۶ اسفند ۹۲
تیم ملی کشتی آزاد کشورمان در سومین دیدار خود در جام‌جهانی کشتی آزاد که از شنبه شب در ورزشگاه 17 هزار نفری فوروم لس‌آنجلس آغاز شده موفق شد 5 بر 3 (با امتیاز فنی 18 بر 10) آمریکا را شکست دهد.
آزادکاران کشورمان که در دیدار اول خود موفق شده بودند تیم ارمنستان را با قدرت پشت سر بگذارند و بدون از دست دادن حتی یک کشتی با نتیجه 8 بر صفر به پیروزی برسند، در دیدار دوم نیز نمایش تحسین برانگیزی برابر ترکیه داشتند. شاگردان رسول خادم هرچند در دیدار دوم برابر ترکیه همگی نفرات دوم تیم ایران بودند؛ اما بازهم توانستند با حساب 7 بر یک تیم ترکیه را از پیش‌رو برداشته تا یک گام دیگر به فینال نزدیک‌تر شوند. تیم ایران که با همان ترکیب دیدار اول به مصاف آمریکا آمده بود در تمام دیدارها هجومی کار را آغاز کرد و درنهایت با نتیجه 5 بر 3 به پیروزی رسید. از نکات عجیب این دیدار شکست احسان لشگری برابر فاستر بود.
منصور برزگر: بردن آمریکا
درخانه‌اش کار بزرگی بود
سرمربی پیشین تیم ملی کشتی آزاد پس از کسب سه پیروزی متوالی و ارزشمند ملی پوشان ایران در رقابت‌های جام‌جهانی گفت: پیروزی بر تیم قدرتمند و مدعی آمریکا در خانه خودش کار بسیار بزرگ و ارزشمندی بود که نشان از برتری فنی و تاکتیکی کشتی گیران
ایران داشت.
منصور برزگر، در مورد عملکرد تیم کشتی آزاد ایران در رقابت‌های جام‌جهانی کشتی، خصوصا پیروزی برابر آمریکا، ضمن بیان این مطلب اظهار کرد: آزادکاران ایران در سه دیدار انجام شده در رقابت‌های جام‌جهانی خوش درخشیدند؛ اما باز می‌توانستند بهتر از این ظاهر شوند.
وی در ادامه افزود: نمایندگان برخی اوزان ما همچنان در تفکرات سنتی و قدیمی خود هستند که همین موضوع باعث شکست و نتیجه‌گیری نه چندان دلچسب آنان شد. البته احسان لشگری از این مساله مستثنی است و اگر ضرب خوردگی نداشت و با آمادگی کامل به میدان رفته بود، می‌توانست مقابل حریف آمریکایی بهتر عمل کند. مدیر پیشین تیم ملی کشتی آزاد همچنین تصریح کرد: تفکرات غلط همچون هل دادن حریفان هنوز در بین برخی ملی پوشان دیده می‌شود و این موضوع در مصاف با ترکیه در بین چندین نفر از ملی پوشان دیده شد.
وی تیم آمریکا را یکی از قدرتمندترین تیم‌های حاضر در جام‌جهانی خواند و ادامه داد: آمریکایی‌ها با تمام توان آمده بودند تا با پیروزی خانگی برابر ایران، مسیر خود را برای کسب قهرمانی هموار کنند که خوشبختانه بچه‌های ما نتیجه لازم را کسب کردند و تا یک‌قدمی فینال رسیدند. برزگر در خاتمه به دیدار احتمالی ایران و روسیه در فینال رقابت‌های جام‌جهانی اشاره کرد و گفت: کشتی‌های تیم روسیه در این مسابقات را ندیدم؛ ولی آنچه مسلم است ما پس از شکست دادن آمریکا در خاک خودش، توان پیروزی بر روسیه را هم داریم که امیدوارم با تحقق این خواسته بتوانیم برای سومین سال متوالی قهرمان جام‌جهانی شویم.
سرمربی آمریکا: ایران از ما
جلوتر است
سرمربی تیم ملی کشتی آمریکا اعتراف کرد که ایران نسبت به آمریکا برتری دارد.
زیک جونز پس از شکست 5-3 مقابل ایران گفت: واقعا ناامید شدیم. کارهای کوچکی را که برای برد باید انجام می‌دادیم، انجام ندادیم. مبارزه دو تیم این چنینی خوب مبارزه‌ای سانتیمتری است، ایران جلوتر از ماست. کاری را که لازم بود، انجام ندادیم؛ اما در حال پیشرفت هستیم و باید چیزهای کوچکی را درست کنیم تا به پیروزی برسیم.
پسر جهان پهلوان تختی
تماشاگر ویژه جام‌جهانی کشتی
پسر غلامرضا تختی برای تماشای کشتی‌های تیم ایران به سالن مسابقات جام‌جهانی آمد. تیم ملی ایران در حالی در اولین مسابقه خود با ارمنستان مسابقه داد که این کشتی یک تماشاگر ویژه داشت. بابک تختی تنها فرزند جهان پهلوان تختی برای تماشای مسابقات تیم ایران به سالن 17 هزار نفری LA FORUM آمده بود تا مبارزه ملی‌پوشان کشورش را از نزدیک تماشا کند.


نتایج انفرادی این مسابقه:
57 کیلوگرم: حسن رحیمی 8 (برنده) - آنجل اسکوبودو صفر
61 کیلوگرم: مسعود اسماعیل‌پور 10 (برنده) - ریس هامفری 8
65 کیلوگرم: میثم نصیری 8 - برنت متکالف 11 (برنده)
70 کیلوگرم: مصطفی حسین‌خانی یک (برنده) - نیک مارابل صفر
74 کیلوگرم: عزت‌الله اکبری یک - جردن باروز 7 (برنده)
86 کیلوگرم: احسان لشگری 5 - کلیتون فاستر 7 (برنده)
97 کیلوگرم: رضا یزدانی 8 (برنده) - جی دی برگمن صفر
125 کیلوگرم: کمیل قاسمی یک (برنده) - تراول دلاگنف صفر