تیم ملی کشی آزاد ایران در حالی امشب نخستین دیدار خود را در جام‌جهانی 2014 آمریکا برابر ارمنستان برگزار می‌کند که با پشتوانه قهرمانی در دو دوره قبلی این مسابقات، تمام توجه کارشناسان و به ویژه تیم میزبان، به عنوان حریف مستقیم و همگروه خود به دنبال دارد. شاگردان رسول خادم بعد از برگزاری چندین اردوی آماده‌سازی در خانه کشتی، سرانجام بامداد پنج‌شنبه پس از یک سفر 21 ساعته وارد شهر لس آنجلس آمریکا محل برگزاری رقابت‌های جام‌جهانی شدند تا ضمن دفاع از دو عنوان قهرمانی خود، ‌خیزبلندی هم برای هت تریک و فتح سومین جام بردارند.
آزادکاران ایران ساعت ۴ بامداد روز یکشنبه در دومین مصاف خود باید رو در روی تیم ترکیه قرار گیرند. ترک‌ها هم با چهره چندان مدعی و توانمندی به آمریکا نیامده‌اند و کمتر کسی پیش‌بینی می‌کند ،
دیدار سخت و نفس‌گیری بین ایران و ترکیه رقم بخورد. البته این به آن معنا نیست که شاگردان خادم با ساده‌انگاری، از کسب حداکثر امتیاز برابر ملی‌پوشان ترکیه چشم پوشی کنند.
اما حساس‌ترین و دیدنی‌ترین دیدار دور مقدماتی جام‌جهانی بامداد روز یکشنبه بین تیم‌های ایران و آمریکا برگزار خواهد شد که به واقع از چهره یکی از فینالیست‌های مسابقات رونمایی خواهد کرد. تیم میزبان از مدت‌ها قبل برای این رویداد بزرگ برنامه‌ریزی کرده تا جام قهرمانی را از ایران پس گرفته و به خانه ببرد. مطمئنا کادر فنی تیم آمریکا تمام نفرات آماده و عنوان دار خود را برابر ایران به صف کرده که از آن جمله می‌توان: به آنجل اسکوبدو، ریس‌هامفری، برنت متکالف، جی دی برگمن، تروال دلاگنف و از همه مهم‌تر جردن باروس افسانه‌ای اشاره کرد.
چهارمین دیدار ایران در جام‌جهانی نیز ساعت ۲۱:۳۰ روز یکشنبه برابر تیم هند برگزار می‌شود. هر چند این دیدار هم چندان سخت و حساس نیست، اما هندی‌ها در برخی اوزان با تکیه بر تک ستاره‌های خود همچون آمیت کومار نایب قهرمان وزن ۵۷ کیلوگرم رقابت‌های جهانی ۲۰۱۳ مجارستان، می‌توانند برای آزادکاران کشورمان مشکل‌ساز باشند.