سوارکاری هنرمندان در آستانه سال جدید
آیین سوارکاری هنرمندان در آستانه سال 1393 به‌منظور ایجاد موج حمایت هنرمندان از ثبت چوگان ایرانی روز جمعه -23 اسفندماه- برگزار می‌شود.
به گزارش «ایرنا» مهناز افشار دبیر هنری این آیین دیروز در یک نشست خبری اظهار کرد: زمانی که از من خواسته شد این سمت را بر عهده بگیرم برایم سوال بود که چرا من باید این کار را انجام دهم، چون تخصصی در زمینه سوارکاری ندارم.
وی ادامه داد: از کودکی از اسب می‌ترسیدم، اما در فیلم دعوت باید در یک سکانس سوار اسب می‌شدم. به این دلیل ۲ هفته آموزش سوارکاری را پشت سر گذاشتم و به این حیوان نزدیک‌تر شدم.
بازیگر فیلم برف روی کاج‌ها گفت: دوست داشتم هنرمندان یک روز کنار هم جمع شوند و به این دلیل سمت دبیر هنری این آیین را پذیرفتم که می‌خواستم در این اتفاق نقش داشته باشم.
افشار گفت: برخی افراد از اینکه هنرمندان به صورت آشکار کارهای خیر انجام می‌دهند انتقاد می‌کنند، اما به نظر من این مساله باید اطلاع‌رسانی شود چون امکان دارد در دیگران نیز تاثیر مثبت داشته باشد.
وی خاطرنشان کرد: هیچ‌گاه علاقه ندارم در مراسمی شرکت کنم که تنها نقش ویترین را داشته باشم و می‌خواهم تا جایی که ممکن است، کمک و همراهی کنم.
بازیگر نمایش آمدیم، نبودید، رفتیم گفت: زیاد اهل ورزش نیستم اما عرق ملی دارم و زمانی که تیم ملی مسابقه داشته باشد، برایم مهم است. یکی از مشکلات ما فاصله میان هنرمندان و ورزشکاران است و برگزاری چنین برنامه‌هایی می‌تواند این فاصله را کاهش دهد.
رضا الله دادی از پیشکسوتان سوارکاری و مسوول فنی این آیین نیز در این نشست خبری گفت: اسب از دیرباز در زندگی بشر نقش زیادی داشته است اما با زندگی ماشینی فاصله‌ای میان این دو ایجاد شد. برگزاری این مراسم فرصتی است که از دریچه هنر به این حیوان نزدیک‌تر شویم.
نخستین آیین سوارکاری هنرمندان جمعه ۲۳ اسفند در مجموعه سوارکاری دشت بهشت کرج برگزار می‌شود.
در این آیین هنرمندان رشته‌های مختلف و برخی ورزشکاران شرکت می‌کنند.