با افزایش بحران‌های اقتصادی بحث زیادی درباره ساخت امکانات ورزشی صورت می‌گیرد. نظرات مثبت و منفی درباره تاثیرات ساخت امکانات وجود دارند.
به گزارش «ایسنا»، در ۲۰ سال گذشته تولید تجهیزات جدید ورزشی افزایش زیادی داشته است. در لیگ‌های حرفه‌ای و لیگ‌های دانشگاهی این افزایش تجهیزات و امکانات به چشم می‌خورد. بیشتر این هزینه‌ها با بودجه دولتی صورت می‌گیرد. بسیاری از افراد معتقدند که افزایش تولید این امکانات باعث تاثیرات اقتصادی مهم می‌شود. افزایش این امکانات باعث هزینه‌های بیشتری از سوی مردم می‌شود مانند خرید بلیت یا محصولات ورزشی، باعث ایجاد فرصت‌های شغلی و درآمد دولت از طریق مالیات می‌شود. با گسترش اتفاقات ورزشی مختلف از جمله لیگ فوتبال آمریکایی، لیگ بیسبال و غیره، ورزش به یک صنعت چند میلیارد دلاری در آمریکا تبدیل شده است. ورزشکاران حرفه‌ای میلیون‌ها دلار برای بازی کردن می‌گیرند و از تجهیزات بسیار خوبی استفاده می‌کنند. هر ساله باشگاه‌ها و ورزشگاه‌های بزرگی در این کشور ساخته می‌شوند. در بین سال‌های ۱۹۹۱ تا ۲۰۰۶، ۶۴ مرکز مختلف برای لیگ‌ها ساخته شدند.
هزینه ساخت تجهیزات جدید ورزش اولین نگرانی است. برای بسیاری از پروژه‌های ورزشی مذاکراتی بین بخش دولتی و خصوصی صورت می‌گیرد حدود ۳۰ درصد از امکانات ورزشی در آمریکا در دست بخش خصوصی و ۷۰ درصد در اختیار بخش دولتی است. با کمک اوراق قرضه و مالیات تا حدودی هزینه ساخت این امکانات جبران می‌شود. با این وجود کسانی که مخالف ساخت تجهیزات ورزشی هستند، معتقدند که عایدی ساخت تجهیزات نمی‌تواند هزینه را جبران کند.
ساخت تجهیزات جدید ورزشی می‌تواند شرکت‌کنندگان در اتفاقات ورزشی را راضی کند، شرایط را بهبود بخشد، تسهیلاتی برای کسانی که برای دیدن مسابقات سفر می‌کنند ایجاد کند و به اقتصاد محلی کمک کند.
با ساخت تجهیزات ورزشی جدید فرصت‌های شغلی ایجاد می‌شوند. همچنین توریست بیشتری به منطقه سفر می‌کنند، البته به این شکل نقدینگی نیز افزایش می‌یابد.
یکی دیگر از اثرات ساخت امکانات ورزشی بالا رفتن کیفیت زندگی است. بررسی‌های اقتصادی نشان داده‌اند که افزایش امکانات ورزشی در یک منطقه باعث می‌شود که ارزش خانه‌ها و زمین‌ها در یک منطقه افزایش زیادی پیدا کند. به همین دلیل در بسیاری محله‌ها از بودجه دولتی برای ساخت این امکانات استفاده می‌شود.
همچنین مطالعات اقتصادی نشان داده‌اند که با بالا رفتن امکانات ورزشی و به تبع افزایش فعالیت‌های ورزشی، هزینه‌های دیگر کاهش می‌یابند، زیرا مردم هزینه‌های ورزش را جایگزین آنها می‌کنند.
مخالفان افزایش امکانات ورزشی معتقدند که ساخت امکانات تفریحی دیگر عایدی بیشتر برای منطقه دارد، زیرا درآمد ناشی از امکانات ورزشی بیشتر برای پرداخت حقوق مربیان، بازیکنان و غیره استفاده می‌شود که بعضی از آنها حتی در جایی دیگر زندگی می‌کنند و درآمد خود را خارج می‌کنند. با وجود بحران‌های اقتصادی که در حال حاضر در آمریکا به وجود آمده، صنعت ورزش نیز از این قضیه مصون نیست.
سال‌ها قراردادهایی که با تلویزیون بسته می‌شد به اقتصاد ورزش حرفه‌ای کمک می‌کرد، اما امروزه با بحران‌های اقتصادی به وجود آمده تنها نمی‌توان به این پول‌ها اکتفا کرد. با افزایش هزینه‌ها بسیاری از خانواده‌ها ترجیح می‌دهند تا در خانه بمانند و از تلویزیون برنامه‌های ورزشی مورد علاقه خود را تماشا کنند.
بسیاری از پروژه‌های ورزشی به‌دلیل بحران‌های اقتصادی متوقف شده‌اند. با افزایش بحران‌های اقتصادی بحث بر سر ساخت امکانات ورزشی به یکی از سوژه‌های داغ اقتصادی تبدیل خواهد شد.