محک جدی تیم ملی - ۱۲ اسفند ۹۲
تیم ملی فوتبال ایران در آخرین دیدارش در مرحله انتخابی جام ملت‌های 2015 استرالیا در ورزشگاه انقلاب کرج میزبان کویت است و شاگردان کی‌روش در آخرین دیدار رسمی‌شان در سال 92 که جنبه نخستین دیدار تدارکاتی در راه حضور موفق در جام جهانی برزیل را دارد، برای شکست دادن کویت به میدان می‌روند.
هفته ششم و پایانی از مرحله انتخابی مسابقات فوتبال جام ملت‌های ۲۰۱۵ استرالیا امروز و از ساعت ۱۷:۳۰ با برگزاری یک دیدار از گروه B آغاز می‌شود، دیداری که به درخواست فدراسیون فوتبال یا بهتر بگوییم کارلوس کی‌روش دو روز زودتر از سایر دیدارهای این مرحله برگزار می‌شود، مسابقه‌ای تشریفاتی که برای تیم ملی کشورمان بیشتر جنبه تدارکاتی دارد تا یک بازی رسمی. تیم ملی ایران که پس از دیدار با لبنان در هفته پنجم از این رقابت‌ها، در هیچ دیدار تدارکاتی دیگری به میدان نرفته، امروز پس از ۱۰۴ روز دوباره به میدان می‌رود. دیدار با کویت نخستین مسابقه رسمی - تدارکاتی تیم ملی در راه آماده‌سازی جهت حضور موفق در جام جهانی است. این دیدار به قول کارلوس کی‌روش مسابقه‌ای برای ارزیابی وضعیت بازیکنان جوان لیگ است و این نفرات برای اینکه فرصت حضور در فهرست نهایی تیم ملی را به‌دست آورند، باید در این بازی رضایت سرمربی پرتغالی تیم ملی و دستیارانش را جلب کنند.
کی‌روش در لیست جدیدش از نفراتی مثل رضا نوروزی، علی کریمی، بختیار رحمانی، محمد خانزاده، احمد آل‌نعمه، مهرداد جماعتی و علی‌رضا حقیقی دعوت کرده که البته برخی از آنها سابقه حضور در اردوهای تیم ملی را داشته‌اند، اما حضور آنها در لیست جدید تیم ملی نشان از برنامه‌ریزی دقیق کی‌روش برای جذب نفرات در پست‌های مختلف دارد. تیم ملی ایران پس از این دیدار باید به مصاف گینه در نخستین بازی تدارکاتی‌اش برای جام جهانی برود. آن دیدار ۱۶ اسفند ماه برگزار می‌شود و کی‌روش امیدوار است در فاصله یک هفته‌ای که تیم را برای دیدار با کویت و گینه در اختیار دارد به شناخت مطلوبی از بازیکنانش برسد. دو تیم ایران و کویت تا به حال در ۲۷ مسابقه رودرروی هم قرار گرفته‌اند که سهم ایران ۱۱ برد بوده و هشت دیدار هم با نتیجه تساوی به پایان رسیده است. نخستین رویارویی دو تیم به سال ۱۹۷۳ بر می‌گردد که تیم قدرتمند آن سال‌های ایران موفق شد با نتیجه دو بر یک از سد کویت بگذرد. دیدار رفت دو تیم در کویت و در تاریخ ششم فروردین سال جاری برگزار شد که دو تیم به تساوی یک بر یک دست یافتند. تیم ملی ایران در آن روزها تحت آماج حملات شدید منتقدان قرار داشت و روزهای خوبی را پشت سر نمی‌گذاشت. با این‌حال تیم ملی ایران کم کم راه خودش را پیدا کرد و به‌عنوان سرگروه به جام جهانی راه یافت و شاید تقابل با کویت یادآور همان روزهایی باشد که تیم ملی در وضعیت خوبی به سر نمی‌برد، بعد از آن بود که نمایش‌های متفاوتی از سوی شاگردان کی‌روش ارائه شد.
کی روش: ریسک میدان دادن به جوانان را می‌پذیرم
سرمربی تیم ملی فوتبال ایران ضمن تقدیر از مسوولان فدراسیون فوتبال کویت برای تغییر زمان این بازی که فضای بیشتری را در اختیار تیم ملی ایران برای آماده سازی داد، گفت: برابر کویت به بازیکنان جوان این فرصت را می‌دهم که تجارب بین‌المللی خود را بالا برده و در آینده برای تیم ملی کشورتان تاثیرگذار باشند. البته میدان دادن به جوانان یک ریسک است اما وظیفه خودم می‌دانم که این کار را انجام دهم.
به گزارش خبرگزاری مهر، کارلوس کی‌روش در نشست خبری پیش از دیدار تیمش برابر کویت گفت: همه می‌دانید برنامه فشرده‌‎ای برای دیدار با کویت و گینه داریم و قبل از هر صحبتی باید از مسوولان فدراسیون کویت تشکر و قدردانی کنم که با هماهنگی آنها این بازی عقب افتاد و به جای چهارشنبه، آن را دوشنبه برگزار می‌کنیم.
کی‌روش در مورد اینکه در این بازی تدارکاتی‌ هم دنبال پیروزی هستید؟، اذعان کرد: ما همیشه برای برد به زمین می‌رویم. دیگر نمی‌توانیم این شرایط را ادامه بدهیم، مانند روزهایی که من به ایران آمدم که یک دروازه‌بان ۱۰۰۰ بازی ملی دارد و دروازه‌بان دیگر هیچ بازی ملی ندارد. ۲۳ بازیکن برای ۳ بازی مهم جام جهانی باید انتخاب کنیم که همه می‌توانند در این فهرست قرار بگیرند.
سرمربی تیم ملی فوتبال ایران در بخش پایانی گفت‌وگویش با خبرنگاران تاکید کرد: با اینکه اعتماد کردن به جوانان ریسک است اما در دیدار برابر کویت هم به جوانان میدان خواهیم داد. ما در یکی از دیدارهای تیم ملی برابر عمان شکست خوردیم اما در همان بازی رضا حقیقی از یک تیم کوچک به یک تیم بزرگ منتقل شد. این وظیفه ماست که بتوانیم برای مردم یک بازی خوب ارائه دهیم.