آناستازی در آستانه هدایت تیم ملی
سرانجام پس از مذاکرات متعدد داورزنی، آندره آناستازی مربی پرافتخار والیبال دنیا اعلام آمادگی خود را برای پذیرفتن سکان هدایت تیم ملی ایران اعلام کرد.
به گزارش خبرگزاری فارس، در حالی که آناستازی چندی پیش اعلام کرد به علت قراردادش با فدراسیون لهستان نمی‌تواند به ایران بیاید، ولی پس از انجام مذاکرات متعدد با داورزنی، قراردادش را با فدراسیون والیبال لهستان فسخ و آمادگی خود را برای به دست گرفتن سکان هدایت تیم ملی والیبال ایران رسما اعلام کرد. محمدرضا داورزنی، رئیس فدراسیون والیبال در این خصوص گفت: ما با آناستازی برای همکاری تا المپیک ۲۰۱۶ به توافق نسبی رسیدیم؛ ولی درخصوص دستمزد و تعداد دستیارانش هنوز به تفاهم نهایی نرسیدیم. وی افزود: شرایطی که او پیشنهاد کرده هم از لحاظ قیمت و هم از لحاظ تعداد دستیاران (چهار دستیار) برای ما مورد قبول نیست؛ چراکه والیبال ما در حال حاضر در جایگاه مناسبی قرار داد و بسیاری از مربیان والیبال دنیا آرزوی هدایت آن را دارند. ما سعی خواهیم کرد با انجام مذاکرات اصولی این موضوع را حل کنیم و با وی به توافق نهایی برسیم و به این ترتیب او را برای امضای قرار داد همکاری به ایران بیاوریم و درغیر‌این‌صورت به سراغ دیگر گزینه‌های خود یعنی لوزانو و برناردی خواهیم رفت. آناستازی با تیم ملی والیبال لهستان عناوینی چون نایب قهرمان
جام جهانی ۲۰۱۱، مدال برنز لیگ جهانی ۲۰۱۱ و قهرمانی لیگ جهانی ۲۰۱۲ را به دست آورده است. آناستازی ۵۴ ساله در هشتم اکتبر سال ۱۹۶۰ در شهر پوگیو روسکو ایتالیا به دنیا آمد و از ۱۷ سالگی ورزش والیبال را به‌صورت حرفه‌ای در ایتالیا آغاز کرد.