رقابت داغ در بالای جدول
تیم فوتبال سپاهان در نخستین دیدار از روز سوم هفته بیست‌و‌هفتم رقابت‌های فوتبال لیگ برتر باشگاه‌های کشور مقابل مس کرمان در ورزشگاه شهید باهنر کرمان با نتیجه تساوی بدون گل متوقف شد.
هادی عقیلی از سپاهان در وقت‌های تلف شده نیمه دوم از سوی داور مسابقه اخراج شد. سپاهان با برتری در این دیدار می‌توانست بالاتر از نفت در رده سوم جدول رده‌بندی قرار بگیرد آن هم دو امتیاز پایین‌تر از فولاد صدرنشین. اما این تیم با ۴۷ امتیاز در رده چهارم باقی ماند. زردپوشان اصفهانی از کسب این پیروزی ارزشمند غافل ماندند. ضمن اینکه مس هم با این تساوی، یک گام دیگر به سقوط نزدیک شد. مسی‎ها در این دیدار تلاش بسیاری از خود نشان دادند و حتی یکی دو بار هم به تیر زدند اما راه به جایی نبردند.
در نهایت مربیان کروات این دو تیم به یک امتیاز رضایت دادند.در دیگر بازی روز پنج‌شنبه تیم پایین جدولی راه‌آهن سورینت دست به‌کار بزرگی زد و در زمین تراکتورسازی تبریز به پیروزی جالب ۳ بر صفر دست یافت. در این مسابقه که با قضاوت البرز حاجی‌پور در ورزشگاه یادگار امام (ره) تبریز برگزار شد، رامین رضائیان (۱۰)، بهادر عبدی (۱۲) و حامد نورمحمدی (۵۴) برای تیم فوتبال راه‌آهن سورینت گلزنی کردند. با این پیروزی تیم فوتبال راه‌آهن سورینت ۲۷ امتیازی شد و با یک پله صعود به رده دوازدهم رسید. این برد شاگردان منصور ابراهیم‌زاده را به بقا در لیگ برتر امیدوارتر کرد. تراکتورسازی هم با این شکست با ۳۹ امتیاز در رده هفتم باقی‌ماند. این دومین شکست ۳ بر صفر و دهمین بازی بدون پیروزی شاگردان تونی بود که باعث شد آنها در این هفته و پس از مدت‌ها یک پله در جدول لیگ سقوط کرده و رده ششم خود را به تیم ملوان بسپارند. تیم فوتبال تراکتورسازی تبریز که جمعه هفته پیش با پیروزی برابر مس کرمان در فینال رقابت‌های جام حذفی، به‌عنوان قهرمانی این مسابقات دست یافته بود، قرار بود در پایان این مسابقه جشم قهرمانی را مقابل تماشاگرانش برگزار کند که با این باخت، جشن آنها تلخ شد.
در آخرین بازی هفته بیست و هفتم لیگ برتر فوتبال که از ساعت ۱۶ دیروز بین تیم‌های پرسپولیس تهران و صبای قم در ورزشگاه آزادی برگزار شد که در نهایت به سود سرخپوشان به پایان رسید. در دقایق ابتدایی بازی، تیم صبا این فرصت را داشت که توسط فرید بهزادی در موقعیت تک به تک دروازه پرسپولیس را باز کند ولی این فرصت از دست رفت.
دقایقی بعد عباس‌زاده موفق شد روی پاس پیام صادقیان گل اول بازی را به ثمر برساند. چهار دقیقه بعد از گل پرسپولیس، تیم صبا می‌توانست بازی را به تساوی بکشد ولی ضربه شوت رضا عنایتی را نیلسون دروازه بان پرسپولیس دفع کرد. عنایتی مجددا در دقیقه ۲۴ دروازه پرسپولیس را تا آستانه باز شدن پیش برد ولی نیلسون این بار هم ضربه سر عنایتی را دفع کرد. فشار حملات صبا یکبار دیگر با حمله بازیکنان پرسپولیس پاسخ داده شد. رضا نورمحمدی که در این مسابقه و در غیاب سید جلال حسینی و محمد نوری بازوبند کاپیتانی را در دست داشت، روی با یک ضربه سر که از کرنر به دست آورده بود، گل دوم سرخپوشان را به ثمر رساند.
در دقیقه ۳۸ یکی از بازیکنان صبا در محوطه جریمه پرسپولیس سرنگون شد و علیرضا فغانی داور مسابقه این صحنه را پنالتی اعلام کرد. البته نیلسون موفق شد ضربه پنالتی رضا عنایتی مهاجم صبا را مهار کند تا فرصت کم کردن اختلاف گل‌ها برای صبا از دست برود. تلاش بازیکنان دو تیم برای تغییر نتیجه در ادامه کار بی‌نتیجه ماند و بازی به سود پرسپولیس به پایان رسید تا سرخ‌ها با ۴۸ امتیاز در رده سوم قرار بگیرند و جنگ قهرمانی در این فصل برای تیم‌های بالای جدول داغ‌تر شود.