نفس تازه تراکتور و مس برای قهرمانی
جبران ناکامی در لیگ با رسیدن به آسیا، نبرد دو تیم با سرمربیان خارجی، رقابت دو غیر تهرانی در بازی نهایی بعد از 10 سال، فتح نخستین «جام» حذفی و چند مورد قابل توجه دیگر تمام اتفاقاتی است که بر اهمیت بازی روزجمعه مس کرمان با تراکتورسازی تبریز می‌افزاید، جدالی که برنده آن، نخستین نماینده ایران در فصل آینده لیگ قهرمانان آسیا لقب می‌گیرد.
به گزارش خبرگزاری مهر، فینال بیست و هفتمین دوره رقابت‌های جام حذفی باشگاه‌های کشور که با اصرار مسوولان سازمان لیگ و در میان مخالفت کارلوس کی‌روش برگزار شد، روزجمعه و از ساعت ۱۶:۱۰ بین دو تیم ناموفق در لیگ انجام می‌شود، یکی ناکام در رسیدن به قهرمانی و دیگری در خطر سقوط به دسته اول؛ به همین دلیل قهرمانی در این جام برای هر دو تیم که شانسی برای آسیایی شدن از لیگ ندارند، بسیار مهم است. دو تیم در تاریخ جام حذفی تاکنون قهرمان نشده‌اند. کرمان نیز برای اولین بار میزبان فینال جام حذفی است. مس که میزبان این بازی است، بسیار امیدوار است که با شکست دادن میهمان قدرتمندش و قهرمانی در جام حذفی، ناکامی در لیگ را به فراموشی سپرده و با روحیه بالاتر در بازی‌های باقیمانده لیگ به میدان برود، تا شانس خود را برای فرار از سقوط به دسته اول افزایش دهد. البته صعود به آسیا آن‌قدر شیرین است که تلخی‌های سقوط این تیم به دسته اول را هم کمتر کند.
شاگردان بوناچیچ که در مرحله گذشته جام حذفی
در تهران تیم استقلال را شکست دادند و هفته پیش در خانه دیگر تیم تبریزی لیگ، برابر گسترش فولاد به تساوی رسیدند، روند رو به رشدی را با سرمربی کروات خود سپری کرده و دوست دارند این پیشرفت با قهرمانی در جام حذفی توام شود و این تیم را با فتح اولین جام حذفی، پس از ۶ سال دوباره به آسیا برساند.
اما در سوی دیگر میدان، تراکتور در شرایطی به میدان می‌آید که در ۹ بازی گذشته‌اش در لیگ برتر پیروز نشده و در آخرین بازی خود در این رقابت‌ها شکست تلخ ۳ بر صفر برابر نفت را تجربه کرده است. البته آنها در جام حذفی عملکرد بهتری داشتند و پس از حذف فولاد خوزستانی که پرسپولیس را حذف کرده بود، امیدوار هستند در بازی کرمان هم به پیروزی رسیده و نخستین قهرمانی خود را در جام حذفی به‌دست آوردند.
تراکتورسازی‌ها که با توجه به شکست هفته گذشته، شانس قهرمانی‌شان در لیگ به حداقل رسیده (در صورت کسب ۲ امتیاز دیگر توسط استقلال و فولاد در بازی‌های باقیمانده، این تیم قهرمانی را حتما از دست می‌دهد) و برای آسیایی شدن از لیگ هم کار بسیار دشواری را پیش رو دارند، اگر بتوانند در این مسابقه پیروز شوند و به آسیا راه یابند، با آرامش بیشتری مسابقات لیگ را ادامه داده و بیشتر روی موفقیت در لیگ قهرمانان فصل جاری تمرکز می‌کنند تا رسیدن به رده‌های بالاتر جدول.