حضور قطعی کی‌روش تا سال 2018
رئیس فدراسیون فوتبال از علاقه و موافقت اولیه کارلوس کی‌روش برای تمدید قرارداد تا پایان جام جهانی 2018 روسیه خبر داد و گفت: تداوم سرمربیگری کی‌روش در تیم ملی تا پایان جام جهانی 2018 تقریبا قطعی است.
علی کفاشیان در گفت‌وگو با «ایسنا»، درباره مذاکره‌اش با کارلوس کی‌روش برای تمدید قرارداد او پس از جام جهانی گفت: مذاکراتی با کی‌روش داشتم و توافق اولیه میان ما حاصل شد. اختلاف‌هایی درباره مسائل مالی وجود دارد که امیدوارم بتوانیم با هم تفاهم کنیم. ما نیز باید شرایط مالی او را تامین کنیم. وی در واکنش به اینکه چقدر باید این موضوع را قطعی بدانیم گفت: تقریبا قطعی شده است و همان طور که گفتم مقداری اختلاف درباره مسائل مالی وجود دارد.
کفاشیان همچنین در پاسخ به اینکه شما زمانی می‌گفتید باید پس از جام جهانی با سرمربی تیم ملی قرارداد ۴ ساله امضا شود و عقد قرارداد تا پایان جام ملت‌ها مطلوب شما نیست و اکنون با کی‌روش برای قرارداد ۴ ساله مذاکره کرده‌اید یا تا پایان جام ملت‌های آسیا، گفت: بحث ما درباره قرارداد ۴ ساله است. برای فدراسیون فوتبال قرارداد ۶ ماهه تا پایان جام ملت‌های آسیا فایده‌ای ندارد. من با کی‌روش برای هدایت تیم ملی ایران تا پایان جام جهانی ۲۰۱۸ صحبت کردم.
وی همچنین درباره اینکه کی‌روش پیشنهاداتی از لیگ برتر انگلیس و سایر تیم‌ها دارد و این پیشنهادها را سبک، سنگین می‌کند، اظهار کرد: اتفاقا او پیشنهادهایی دارد و پیشنهادهایش هم بسیار جدی است. حتی بعضا مبالغ بالاتری را به کی‌روش پیشنهاد داده‌اند اما بحث دیگری که وجود دارد این است که او چندین سال در ایران کار کرده و با فضای فوتبال ما و شرایط تیم ایران کاملا آشنا است. این، یکی از امتیازهایی است که او برای پذیرش سرمربیگری تیم ایران پس از جام جهانی ۲۰۱۴ مد نظر دارد و برایش هم مهم است. کفاشیان در واکنش به اینکه کی‌روش چه زمانی پاسخ قطعی می‌دهد تا تکلیف‌تان را برای سرمربی تیم ملی پس از جام جهانی بدانید، گفت: پیش‌بینی می‌کنم حداکثر تا ۲۰ روز آینده این موضوع نهایی شود و همه ما تکلیف‌مان را بدانیم. چیزی که برای ما مهم است، این است که کی‌روش برای سرمربیگری تیم ایران پس از جام جهانی علاقه دارد و باید ببینیم در نهایت او چه تصمیمی می‌گیرد. در حال حاضر تنها می‌توانم بگویم کی‌روش تقریبا موافق است.
کفاشیان در پاسخ به اینکه اولین کمک دولت برای آماده‌سازی تیم ملی چه زمانی به شما می‌رسد، گفت: مسوولان قول داده‌اند و فکر می‌کنم تا چند روز دیگر به دست ما پول برسد تا بتوانیم با قدرت بیشتری اردوهای آماده‌سازی تیم ملی را برنامه‌ریزی کنیم.
رئیس فدراسیون فوتبال درباره نتیجه مذاکره با نلو وینگادا برای هدایت تیم ملی امید، گفت: در حال مذاکره با این مربی هستیم تا به تفاهم نهایی برسیم. ما پیشنهاداتی را مطرح کردیم و او نیز درخواست‌هایی داشت. نهایتا قرار شد از او بخواهیم که امروز چهارشنبه به تهران بیاید تا پس از مذاکرات نهایی به تفاهم برسیم.
وی در پاسخ به اینکه پیشنهادهای شما با درخواست‌های وینگادا چقدر مغایرت دارد، گفت: تفاوت‌هایی وجود دارد اما خیلی زیاد نیست. فکر می‌کنم ما بسیار به هم نزدیک هستیم. باید به صورت رودررو با این مربی پرتغالی صحبت کنیم تا پس از توافق قطعی هدایت تیم ملی المپیک را به او بسپاریم.