انحراف سرخ‌ها از جاده قهرمانی
تیم فوتبال پرسپولیس، روز دوم از هفته بیست و ششم رقابت‌های لیگ برتر فوتبال در زمین فجرسپاسی شیراز متوقف شد تا شانس صدرنشینی موقت را از دست بدهد. شاگردان علی دایی در حالی برابر یکی از قعرنشینان لیگ برتر به تساوی رسیدند که با پیروزی در این بازی می‌توانستند همچنان شانس قهرمانی داشته باشند، اما با این تساوی شانس خود را کاهش دادند.
به گزارش خبرگزاری مهر، تیم‌های فجرسپاسی و پرسپولیس در نخستین دیدار روز دوم از هفته بیست و ششم رقابت‌های لیگ برتر فوتبال به مصاف یکدیگر رفتند. در این بازی که در ورزشگاه حافظیه شیراز برگزار شد، دو تیم در پایان به تساوی یک بر یک دست یافتند. سیدجلال حسینی در دقیقه ۵۰، برای پرسپولیس گل زد و جلال‌الدین علی‌محمدی در دقیقه ۶۵ گل فجرسپاسی را به ثمر رساند.بازیکنان دو تیم در شروع بازی با دوندگی فراوانی که داشتند تمرکز لازم را از حریف گرفته بودند و این موضوع باعث شد تا به توپ کاملا عجولانه و سراسیمه ضربه بزنند. در این بین فجری‌ها سعی کردند حریف را تحت فشار قرار دهند و تا حدی در این کار موفق بودند، ولی حملات آنها در یک سوم دفاعی تیم پرسپولیس به بن بست می‌رسید.
در ۳۰ دقیقه ابتدایی این بازی، حتی یک فرصت هم روی دروازه‌ها خلق نشد و بازی کسل‌کننده‌ای را از دو تیم شاهد بودیم. نخستین جرقه این بازی در دقیقه ۳۶، روی شوت حسین ماهینی زده شد که خلیل‌آزاد در دو مرحله آن را مهار کرد. در دقایق پایانی این نیمه، پرسپولیس کمی بهتر از میزبان خود ظاهر شد، ولی اتفاق خاصی روی دروازه دو تیم رخ نداد تا این نیمه با تساوی بدون گل خاتمه یابد.
با شروع نیمه دوم پرسپولیس خیلی زود به گل رسید. در دقیقه ۵۰ بود که در گوشه سمت راست زمین سرخ‌پوشان پایتخت صاحب یک ضربه ایستگاهی شدند که محسن مسلمان این توپ را به سمت دروازه حریف ارسال کرد و سیدجلال حسینی در میان مدافعان حریف با یک ضربه سر، توپ را درون دروازه حریف قرار داد. بعد از این گل، کادر فنی فجرسپاسی نسبت به ضربه کاشته‌ای که به سود حریف گرفته شد، اعتراض فراوانی داشتند اما تغییری در تصمیم البرز حاجی‌پور صورت نگرفت.
دایی که از ابتدا صادقیان را به میدان نفرستاده بود، در دقیقه ۵۷ او را به جای محسن مسلمان به میدان فرستاد که بهترین بازیکن قرمزها در این دیدار بود. فجر که چند دقیقه بعد از این گل کمی به هم ریخته به نظر می‌رسد خیلی زود خود را پیدا کرد و در دقیقه ۶۲ روی شوت راه دور کریمیان تیر دروازه پرسپولیس را به لرزه در آورد. بلافاصله پس از این صحنه روی شوتی دیگر بازیکنان فجر معتقد بودند که مدافع پرسپولیس با دست توپ را دفع کرده است که داور چنین اعتقادی نداشت.
فجر مزد حملاتش را در دقیقه ۶۵ گرفت. فرار محمد نزهتی بازیکن تازه‌وارد فجر از راست و پاس رو به بیرون او این فرصت را نصیب جلال‌الدین علی محمدی کرد تا با یک ضربه بغل پای دقیق، توپ را درون دروازه نیلسون قرار دهد. یک دقیقه بعد سیدجلال حسینی مانع از فرار بکریچ شد و درحالی که زردپوشان انتظار کارت قرمز را داشتند، حاجی‌پور به این بازیکن کارت زرد نشان داد.
در دقیقه ۷۱ ضربه کاشته کوهنورد را نیلسون مهار کرد تا این فرصت هم برای میزبان از دست برود. فجر در دقیقه ۷۳، تا آستانه گل دوم هم پیش رفت، ولی نیلسون ضربه محکم و پای چپ سمیر بکریچ را به کرنر فرستاد. پرسپولیس در دقایق پایانی کمی به خود آمد و چندین بار روی ضربات ایستگاهی خطرساز شد که این موقعیت‌ها از دست رفتند تا دو تیم به تساوی بدون گل رضایت بدهند. پرسپولیس با این تساوی ۴۵ امتیازی شد.
در دیگر دیدار که همزمان در ورزشگاه خانگی گسترش فولاد تبریز برگزار شد، این تیم برابر مس کرمان قرار گرفت که جدال این دو تیم بدون آنکه گلی در بر داشته باشد به پایان رسید. گسترش فولاد با این تساوی ۳۱ امتیازی شد و موقتا با یک پله صعود در رده هشتم جدول قرار گرفت. تیم مس با ۱۸ امتیاز همچنان قعرنشین لیگ باقی ماند.
در دیگر بازی حساس‌ دیروز، تیم‌های نفت تهران و تراکتورسازی به مصاف یکدیگر رفتند. در این بازی تیم نفت تهران با ۳ گل از سد حریف خود گذشت. شاگردان گل‌محمدی با این برد جمع امتیازات خود را به عدد ۴۷ رساندند و تیم تراکتورسازی که علی کریمی را در فهرست خود نداشت، با این شکست ۳۹ امتیازی باقی ماند و در رده ششم جدول ایستاد.
در دیگر بازی، همزمان تیم فولاد خوزستان در ورزشگاه غدیر اهواز پذیرای ملوان بندرانزلی بود با وجود حملات فراوانی که به‌خصوص در نیمه دوم روی دروازه حریف شمالی خود ایجاد کرد، سرانجام در دقیقه ۸۹ قفل دروازه حریف را توسط مهرداد جماعتی روی یک ریباند باز کرد و ۳ امتیاز ارزشمند این دیدار را از آن خود کرد. شاگردان فرکی در پایان هفته بیست و ششم لیگ برتر ۵۰ امتیازی شدند.