بهترین والیبالیست قرن جانشین ولاسکو
فدراسیون والیبال ایران با لورنزو برناردی برای جانشینی خولیو ولاسکو در تیم ملی والیبال کشورمان به توافق رسید. برناردی که به بازیکن قرن والیبال معروف است، شاگرد ولاسکو در تیم ملی ایتالیا بوده است.
به گزارش خبرگزاری مهر، بعد از مذاکراتی که فدراسیون والیبال ایران با گزینه‌های مورد نظر خود برای جانشینی خولیو ولاسکو داشت، سرانجام با لورنزو برناردی به توافق رسید تا این مربی ایتالیایی هدایت تیم ملی والیبال کشورمان را بر عهده بگیرد. در همین رابطه رئیس فدراسیون والیبال گفت: هدف از همکاری با برناردی قرار گرفتن روی سکوی المپیک برزیل است. محمدرضا داورزنی در گفت‌وگو با «ایسنا»، اظهار کرد: بنا نبود خبر توافق نهایی با برناردی را مطرح کنیم، یک سایت ایتالیایی این خبر را به نقل از برناردی عنوان کرد. ما دوست داشتیم تا ولاسکو خودش برناردی و توانایی‌هایش را به مردم ایران معرفی کند. همچنین دوست نداشتیم مسابقات لیگ برتر ایران تحت‌الشعاع این موضوع قرار بگیرد. وی افزود: من با چند مربی در هفته‌های گذشته صحبت کرده‌ام. آناستازی، مکاشن، رزنده، لوزانو، پرندی و... گزینه‌های مدنظر ما بودند که با همه آنها رو در رو صحبت کردیم. خب هر کدام از این مربیان به دلایلی نمی‌توانستند در این مقطع زمانی در کنار تیم ملی والیبال ایران باشند، با وجود اینکه مکاشن، سرمربی تیم ملی آمریکا تمایل زیادی داشت به ایران بیاید، اما به‌دلیل مشکلات خانوادگی و اینکه دو فرزند خردسال دارد، نمی‌توانست به‌طور مستمر در ایران بماند. داورزنی همچنین گفت: گزینه‌هایی مثل پرندی هم سن بالایی داشتند و برای مثال تا المپیک بیشتر از ۷۰ سال از عمرشان می‌گذشت و به همین دلیل از آنها صرف‌نظر کردیم. ما دو گزینه پیش‌رو داشتیم: یکی بهره‌مندی از یک مربی جوان و با انگیزه و دیگری سپردن تیم ملی به یک مربی مسن و با تجربه. نظر خود من این بود که حداقل تیم ملی را به یک مربی بدهیم که انگیزه زیادی برای موفقیت داشته باشد.
رئیس فدراسیون والیبال با اشاره به رزومه برناردی خاطرنشان کرد: برناردی به عنوان بزرگ‌ترین بازیکن قرن والیبال معرفی شده است. شاید اگر بخواهیم مصداق او را در فوتبال بگوییم، فردی مثل میشل پلاتینی است که در تمام رویدادهای مهم جهانی از او دعوت می‌شود. مثلا برای مسابقات جهانی از برناردی دعوت شده بود. فردی با سابقه او و ارتباطات بین‌المللی گسترده‌ای که دارد، می‌تواند برای تیم ملی والیبال ایران بسیار مفید باشد. وی افزود: من دو ساعت از طریق اینترنت رو در رو با برناردی صحبت کردم و همه حرف‌ها را زدیم. قرار شد تا او فیلم بازی‌های لیگ برتر را ببیند. یکی از ویژگی‌های فدراسیون والیبال این است که به صورت مستقیم با گزینه مورد نظر خود صحبت می‌کنیم و اصلا به دنبال دلال نیستیم. البته این به معنی این نیست که از تجربه دوستان بهره نمی‌گیریم و با آنها مشورت نمی‌کنیم، اما با هیچ‌کس حتی از دوستان خود در فدراسیون صحبت نهایی را انجام ندادیم. داورزنی با اشاره به برنامه‌های برناردی خاطر نشان کرد: او به‌دلیل درگیری که در باشگاه لهستان دارد اواخر آوریل(اردیبهشت ماه) به‌طور مستقیم هدایت تیم ملی ایران را در دست می‌گیرد، اما فعلا فیلم بازی والیبالیست‌های ایران را آنالیز می‌کند و بعد از مرحله پلی‌آف لیگ برتر والیبال برنامه‌های خود را برای تیم ملی اعلام خواهد کرد. برناردی پیش از این در تیم ملی امید ایتالیا و یک تیم باشگاهی در لهستان خوب کار کرده است و فکر می‌کنم که از نظر فنی و تکنیکی می‌تواند در تیم ملی والیبال ایران هم بسیار مفید باشد.