او ما را تنها نمی‌گذارد
ملی پوشان والیبال ایران از اینکه ولاسکو هوای رفتن در سر دارد، ناراحت هستند.
به گزارش خبرآنلاین، ملی‌پوشان والیبال ایران از اینکه شاید ولاسکو ایران را ترک کند خیلی ناراحت هستند. بعضی از آنها آن‌قدر ناراحتند که نمی‌خواهند حتی خبر این اتفاق را بشنوند. آنها بر این عقیده هستند که والیبال ایران برای اینکه به روند رو به رشد خودش ادامه بدهد، نیاز دارد که ولاسکو در کنارش باشد. به همین دلیل هم هست که خیلی از ملی ‌پوشان می‌گویند: «او را لازم داریم.» بعضی‌ها هم که امیدوارانه به قصه نگاه می‌کنند حرف‌های دلگرم کننده می‌زنند و می‌گویند: «او ما را تنها نمی‌گذارد.»
سعید معروف: ولاسکو را لازم داریم
سعید معروف، کاپیتان تیم‌ملی والیبال وجود ولاسکو را کنار تیم لازم می‌داند و می‌گوید: «قبلا به رفتن ولاسکو فکر نکرده بودم؛ اما حالا معتقدم وجود او کنار تیم ما لازم است. البته ولاسکو هم آدمی احساسی است. او خاطرات خوبی از ایران دارد و جدا شدن از ما برایش سخت است. شاید این مجموعه دیگر تکرار نشود؛ اما امیدواریم بهترین اتفاق بیفتد.» او می‌خواهد جایگاه والیبال ایران پابرجا بماند: «امیدوارم حتی اگر ولاسکو می‌رود، مربی دلسوزی بیاید که این جایگاه والیبال ایران در دنیا پا برجا بماند.» معروف با اینکه اعتقاد دارد ولاسکو کمک بزرگی به ایران کرده است، اما می‌گوید: «شاید ولاسکو ۸۰ درصد کمک کرد تا والیبال ایران مسیرش را پیدا کند؛ اما والیبال ایران نشان داده متکی به‌ فرد نیست. فکر می‌کنم اگر سرمربی تیم برود و مربی بهتری بیاید آسیبی به ما نزند.»
داوودی: ولاسکو ما را تنها نمی‌گذارد
رحمان داوودی، دریافت‌کننده تیم‌ملی والیبال امیدوار است این خبر درست نباشد. او انگار هنوز باور ندارد که شاید سرمربی‌‌اش را نبیند: «به ‌هر‌ حال ولاسکو مربی حرفه‌ای است که به والیبال ایران و فدراسیون متعهد است. فکر می‌کردم شایعه است. با شناختی که از او دارم و دیسیپلینی که دارد فکر نمی‌کنم ایران را وسط راه تنها بگذارد. آن هم حالا که مسابقه‌های سختی در سال آینده ‌داریم. مگر اینکه مجبور شود برود؛ آن وقت شرایط فرق می‌کند.»
به نظر او هنوز جا دارد که ولاسکو در ایران بماند: «ولاسکو مربی فوق‌‌العاده‌ای است و تمام‌نشدنی. همه دوست دارند با تیم ایران بماند؛ چراکه
سه سال موفقیت‌های چشمگیری با او داشتیم. هنوز جا دارد که او در ایران بماند. کاش بماند تا روند موفقیت‌های تیم ادامه پیدا کند.»
داوودی که از کشف‌های ولاسکو در لیگ جهانی است، می‌گوید: «من از قبل هم در اردو بودم با مصدومیت کتفم مجبور شدم جراحی کنم و دور بمانم. بعد هم دوباره دعوت شدم و جواب اعتمادش را در لیگ جهانی و بازی با ایتالیا دادم. اتفاق خوب در تیم‌ملی، اعتماد بین بازیکنان با سرمربی بود. ولاسکو خودش را ثابت کرد. به خاطر همین وقتی حرفی می‌زند همه می‌دانند که به نفع تیم است و بازیکنان هم با دل و جان کار می‌کنند.»
قائمی: از رفتن ولاسکو ناراحتم
فرهاد قائمی، دریافت‌کننده تیم‌ملی والیبال را ولاسکو در انتخابی المپیک رو کرد. به‌رغم همه انتقادها پایش ایستاد و حالا نتیجه‌‌اش را می‌بیند. او هم دوست ندارد خبر درست باشد: «دوست دارم رفتن ولاسکو درست نباشد. ما حالا به اخلاق هم آشنا شده‌ایم. ارتباط خوبی بین بازیکنان و ولاسکو وجود دارد. به همین خاطر حرف که می‌زند می‌دانیم چه می‌خواهد.» او وقتی خبر را شنیده فکر می‌کرده شایعه است؛ اما با دیدن خبر سایت فدراسیون خیلی رو به راه نیست: «اول فکر می‌کردم رفتن او در حد حرف باشد اما با دیدن خبر سایت فدراسیون متوجه شدم قضیه خیلی جدی است. وقتی رئیس‌جمهور آرژانتین خواسته برگردد، واقعا فکرم مشغول شده و ناراحتم.» او نمی‌داند با رفتنش چه می‌شود: «همه بچه‌ها دوست دارند ولاسکو بماند. هیچ وقت به رفتن او و آمدن مربی جدید فکر نکرده‌ام. ولاسکو خیلی زحمت‌ کشید و او به نکات‌ریزی اشراف دارد که تاثیر زیادی روی نتیجه می‌گذارد.»
دریافت‌کننده تیم‌ملی امیدوار است دو طرف برای ماندن ولاسکو به توافق برسند: «همه چیز به تصمیم رئیس فدراسیون برمی‌گردد. تصمیم او قابل احترام است؛ اما من دعا می‌کنم که ولاسکو بماند. می‌خواهیم سال آینده هم با او در لیگ جهانی و قهرمانی جهان شرکت کنیم.» او معتقد است ولاسکو برایش زحمت زیادی کشیده: «برای انتخابی المپیک به من اعتماد کرد و در ترکیب قرار گرفتم. او با تمرینات تاکتیکی و روانشناسی به من اعتماد به نفس داد تا فشار مسابقه‌ها را تحمل کنم.»